Overclocker
Tilføjet:
26-06-2004 14:20:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Siden august har jeg hørt med P4 2,8 northwood-C som har ligget på omkring 40º i idle og ikke kommet over 50 i fullload, men da jeg tændte den her til morgen kom asus probe (temperatur monitor til asus bundkort, hvis nogen skulle være i tvivl) og brokkede sig over cpu fan ikke kørte. Det gør programmet dog tit, selvom blæseren stadig kører på livet løs, men jeg kigger naturligvis altid lige på cpu temperaturen i sekunderne efter for at se om der sker noget der - og i dag var temperaturen så lige pludselig på 58º (ved bare at surfe rundt på nettet). Jeg tog siden af kabinettet og konstaterede at blæseren kørte fint.
Jeg slukkede så computeren og gik ned og spiste. Da jeg kom op igen startede jeg op i windows var temperaturen 47º, altså rimelig højt. Efter 5 minutter ved at kigge på skrivebordet, hvor blæseren har kørt fint hele tiden, var den steget 8 grader - altså op til 55º.
Notes:
Den har kørt siden august uden problemer.
Den er IKKE overclocket.
Temperaturen på mit værelse er pt. lavere end den har været den sidste måned (omkring stuetemperatur, vil jeg skyde på)
Hvad kan problemet være?