Kan ikke se DVD-Film på TV-Out

Software d.  26. juni. 2004, skrevet af Dunk
Vist: 242 gange.

Dunk

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 22:01:35
Svar/Indlæg:
231/67
Jeg har somsagt sat mit TV-Out til min 28" skærm...Der er også fint billede på skærmen, men når jeg afspiller film (DVD) på min computer viser den intet på min 28",
men jeg kan godt se filmen på min computerskærm....

hvad er der galt?

Skal jeg bruge en bestemt afspiller, codec eller er det fjernsynet der ikke kan følge med?

Jeg kan heller ikke se alm. filmklip som bliver afspillet via. Win media-playeren, alt bagved mediaplayen er synligt (windows) men der er bare "sort skærm" i mediaplayeren.....

Help :x

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 22:23:49
Svar/Indlæg:
6052/189
hmm...

snakkede faktisk med en sygeplejerske der havde samme problem her i torsdags... vi fandt ikke rigtig en løsning...

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 22:39:27
Svar/Indlæg:
2453/80
hvis din alm skærm er tilsluttet samtidig, så skal du sætte tv'et til "primær skærm"

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 22:48:57
Svar/Indlæg:
3799/43
under skærm settings for Tv og alm skærm skal du trykke på de små ikoner som er i højre hjørne for at lave det sådanne at det blir modsat

schuster

Superbruger
Tilføjet:
26-06-2004 23:10:54
Svar/Indlæg:
62/2
Sæt tv'et til primær som der bliver sagt, så er den ude af verden...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2004 23:28:17
Svar/Indlæg:
1996/65
Hvis det er fordi filmen bliver vist på skærmen ... og der kun er sort på fjernsynet ... hvor filmen ellers skulle være ... og du bruger et ATI kort ...

Så prøv at søge her på siden efter overlay ... det er en video funktion radeon kort bruger når en video skal vises på mere end en skærm ...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
27-06-2004 00:32:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
...... Det er meget enkelt.. de har brugt enten ATi's eller nVidia's skærmkon trol, lavet clone eller et eller andet mærkeligt.
Gå ind i ATi's eller nvidia's kontrolpanel og deaktivere det hele der har noget at gøre med en ekstraskærm!! (det multiskærmspjat er oftest noget crap) Nå det er så er gjort... ud i indstillinger for skærm. Marker skærm nummer2.. og sæt et flyeben i den lille firkant der hedder: "udvid skrivebord over den skærm" Så vidt jeg husker!!
Nå du så skal se film... flyt film-vinduet over i fjernsynet og fuld skærm!! Husk lige mediaplayer9.. så går det helt smertfrit!! ;)
Det er i hvertfald på denne måde jeg har gjort.... og det virker!!

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2004 01:26:24
Svar/Indlæg:
1996/65
#7 ... ja man kan også bare lave flere desktops ... hvis altså man kun vil have filmen på TV'et ...

Men overlay giver en mulighed for at få vist filmen på begge skærme ...

#6 ... Omkring min tidligere post, så vil jeg da lige sige undskyld ... søgefunktionen her på siden virker ikke ordentligt ... Så her kommer et kort foredrag om overlay ...

Overlay virker ved at Man har clonet skærmbilledet fra computer skærmen over på Tv'et ... Altså man har computerskærmen som primær skærm ... og TV'et som sekundær skærm ...

Hvis man bruger ældre Catalyst drivere ... så starter man sin video som understytter overlay (praktisktalt alt video gør det) ... og så går man ind under "indstillinger for skærm/advancerede indstillinger/overlay" .... og derinde er der en knap som hedder clone tilstand ... ved at trykke på den knap så kan man vælge hvordan videoen skal vises på sekundær skærmen ... vælg Theater mode ... tryk ok

Hvis man bruger de nyeste drivere så er procedyren den samme som overstående ... men når man kommer ind under overlay menyen er der ingen knap som hedder clone tilstand ... men der står theater mode i en check box ... og når den er markeret så skulle det aktivere Theater Overlay tilstand ...

Theater tilstand gør at videoen nu bliver vist i fuld skærm på sekundær skærmen (TV'et) ... også selvom at videoen på primær skærmen (computerskærmen) kun viser filmen i et vindue ...

God fornøjelse ...

red_martians

Moderator
Tilføjet:
27-06-2004 01:32:54
Svar/Indlæg:
7881/1165
okay... det vil jeg prøve på et tidspunkt!!... lyder nu meget enkelt!!