Støj/lyd

Diverse d.  27. juni. 2004, skrevet af Caveman
Vist: 186 gange.

Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 00:08:23
Svar/Indlæg:
65/11
Jeg har kigget på om jeg skal have nogle mere lydløse kabinet kølere til comp'en. Det betyder at de skal ikke larme for meget, men de skal stadig give et air-flow. Så det jeg spørger om er: Hvor meget er "X"db, synes det er lidt frustrende at der står at de larmer så og så meget, men HVOR MEGET ER DET!!

Kan man få nogle billige db måleredskaber eller en "dimmer" :p som kan lave en lyd som skulle svare til et db-størrelse?

Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2004 00:12:12
Svar/Indlæg:
2453/80
normal baggrundsstøj er vist omkring 30 db.. men nu er baggrundsstøj jo et vidt begreb :l



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-06-2004 00:17:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
jebs.. og støjmåling er også et vidt begreb.... Den mest anerkendte er en meter fra støjkilde i lyddødt rum!! Men f.eks. thermaltake mener jeg bruger en meter fra lydkilde, i kabinet!!.. en lidt anderledes måling. Og kigger man på flere hardwaresider, bruger de nogle gange 2cm fra lydkilde i kabinet, hvilket giver nogle helt andre resultater. og min aero7+ larmer mere end 21dB ved laveste omdrejninger, det er da helt sikkert.. Nej nej... der er kun et godt råd. Brug et mærke, som har et godt ry inden for lyd: f.eks. mist eller noise-control!! Så får du den ægte vare.;)



Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 00:20:44
Svar/Indlæg:
65/11
Ja, støj er jo et vidt begreb, nogle vil mene at 12db er meget, mens andre vil mene det er lydløs... men hvis 30db er begrundsstøj, hælper det jo lidt med hvor meget "støj" er :l