forlængerkabel til trådløsant.

Diverse d.  27. juni. 2004, skrevet af dsf
Vist: 232 gange.

dsf

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 07:45:11
Svar/Indlæg:
127/111
kan og hvor får man lavet et forlængerkabel/ny-ant. til et access-point. skal ha en ant op på loftet men ville gerne undgå at sætte selve access-point derop pga kulde/varme.

det drejer sig vel om ca 10m..........

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2004 08:41:20
Svar/Indlæg:
1604/60
Hej

Nu løber du ind i et problem, det er nemlig sådan at med den 2,4GHz frekvens et AP sender med så skal der ikke ret stor modstand til i kablet førend der bliver en hel del signel tab.

Vi var nogle der lavede et trådløs net værk til en boligforenning, og der havde vi lidt problemer med placeringen af antennerne, vi brugte så en tre meter forlænger, men bare i kablet er der 2dB signal tab, og 10 meter kan du altså godt glemme, der kommer ikke noget signal retur til AP´en fra de andre, dvs den bliver "blind".

En anden løsning er POE ( Power Over Ethernet ) så smider du bare AP´en i en Plastic kasse oppe på loftet, ja eller en plasticpose, bare den ligger tørt, der må ikke komme fugt til den, og du kan så bruge standart antennen, eller en større antenne f.eks en 8dB´er, samt et 0,5m kabel dertil ( 0,4dB dæmpning )

Håber at det var noget du kunne bruge. :)

dsf

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 09:17:43
Svar/Indlæg:
127/111
tjaaa.....måske. men ville få lavet den ant hos en professionel/forretning.
men ellers lyder plasticposse som jo den absolute billigste løsning. :)

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 11:33:58
Svar/Indlæg:
1016/19
#2 har ret. Du vil miste alt for meget signal pga. dæmpning i kablet. Og det er noget med fysikkens love, så selvom du får det lavet professionelt af de bedste fagfolk på området (Suhner i Schweiz = meget dyrt) vil du have et tab på flere dB. Dette kunne naturligvis modvirkes ved at forstærke signalet, men det er ulovligt uden særlig godkendelse, så vidt jeg ved.

Så lad antennen blive siddende på access pointet og smid hele dynen på loftet. Med hensyn til temperaturer skal du ikke være nervøs - elektronikken vil virke fint indenfor det område der vil forekomme på dit loft. Lidt frostvejr giver bare bedre køling ;)

Det eneste du skal være på vagt overfor er fugt og støv.

Mit forslag er, at putte dimsen i en flamingo-kasse og tape den til med duct tape. Flamingo er så godt som usynligt for radiobølger, så for sender/modtager vil det være som om den står i fri luft. Men den er samtidig beskyttet mod fugt og støv.

Flamingo isolerer også godt, så check temperaturen i begyndelsen og sørg for, at det er en stor kasse så der er lidt luft omkring de varmeafgivende dele. Hvis den har en eksterne PSU, kan du evt. lade den være udenfor kassen.... 8)

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 13:01:21
Svar/Indlæg:
850/23
#0 Sorry for lidt OT.

I lyder til at have en del forstand på trådløs netværk. Og som #0 er jeg også interesseret i at få længere rækkevidde på mit trådløse netværk. Hvad skal jeg gøre?

Jeg har en ZyXel 650 HW Router/AP.

ViperZ