OMFG Dark-MiXer deaktiverer tråd om DVD-rip p

Hyggehjørnet d.  27. juni. 2004, skrevet af dryz
Vist: 320 gange.

dryz

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 20:00:08
Svar/Indlæg:
519/32
Jeg havde lavet en tråd, hvor jeg spurgte efter et godt program til at rippe DVD´er med. Den blev deaktiveret af Dark-MiXer med flg. begrundelse: "Tråden er deaktiveret, tråde den type software ikke accepteres på sitet."
Mit svar til det er: Det er kun forbudt at rippe/kopiere CD´er/DVD´er hvis de er kopibeskyttede, og der blev på intet tidspunkt i tråden opfordret til eller beskrevet noget ulovligt.
At kriminalisere omtalte tråd er det samme som at sige: "alle der har en kniv i køkkenskuffen er mordere, fordi man kan bruge en kniv til at slå ihjel med".
Hvordan syntes du selv det går DarkMiXer ?:(

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2004 22:16:02
Svar/Indlæg:
3799/43
Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?

Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
www.antipiratgruppen.dk Citat

Sikkert derfor

dryz

Superbruger
Tilføjet:
27-06-2004 23:26:51
Svar/Indlæg:
519/32
lol læs #0 igen
Der var ikke på noget tidspunkt tale om at bryde en kopispæring damnit :l Jeg spurgte bare hvilket program der var godt til at rippe DVD´er med, det kan vel godt være ikke-kopisikrede-DVD´er ikke??
totalt tabu pis

dryz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 00:00:23
Svar/Indlæg:
519/32
og hvis du absolut vil smide links omkring, så besøg forbrugerstyrelsen her:
http://www.fbr.dk/raad/forbrug...
f.eks. må jeg godt rippe (hvilket ikke betyder at bryde en kopi-sikring) og BRYDE KOPISIKRINGEN på en DVD jeg har købt, for at kunne se den på min (RedHat) Linux pc.... så skal vi ikke droppe (det forfejlede) politimands-trip her på overclocking.dk?
Jeg plejer at være mere sober i mine udtalelser :r men det er også første (og forhåbenligt sidste) gang jeg som lovlydig borger bliver udsat for det gestappo gejl!!

dryz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 00:19:55
Svar/Indlæg:
519/32
Forbrugerstyrelsen har naturligvis deres information fra kultur ministeriet:
http://www.kum.dk/sw5335.asp
Så er den vist slået på plads. Desuden er antipiratgruppen en selvforanstaltet virksomhed, som profiterer på kunstnere såvel som lovlydige forbrugere. Ingen har bedt dem om at udføre det "job" de gør (heller ikke kunstnerne), de har bare fundet en fed fidus så de kan leeche på resten af samfundet x(

dryz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 01:39:51
Svar/Indlæg:
519/32
Nå nu er jeg kølet ned, og tråden er blevet aktiveret igen.
There is a God out there :)
tak...

dzeroe

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2004 14:58:17
Svar/Indlæg:
84/5
dvdxcopy og dvdschrink klarer jobbet... hvis du med rippe mener at komprimere det så det kan ligge på en brændt dvd...

dryz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 18:41:25
Svar/Indlæg:
519/32
thx :)