ja det kan man kig efter nogle af zalmans profukter, jeg kører selv passivt på et Ati 9800se AIW, så de burde sagtens kunne køle et ti4200, men husk at have et godt airflow i kabinettet, da den varme luft ved grafikkortet ikke kan komme væk
Moderator
Tilføjet: 27-06-2004 21:20:48
Svar/Indlæg:
7881/1165
ja sagtens... ZM80-HP modellen kan sagtens klare det. evt med deres ekstra-blæser der ikke siger en lyd!! Men den burde kunne klare uden. C-modellen har flere og større køleriller end A-modellen. og D-modellen har endnu større riller, samt dobbelt heatpipe!
#4 Den forklaring holder nok ikke helt i retten, men vil dog blot nøjes med at overbygge den.
Airflow er luftgennemstrøm i dit kabinet sådan at det ikke er det samme luft der bliver brugt igen og igen til at køle processoren og de andre hardware-dele. ;)
Derfor er det en god ide at have noget airflow, men dermed heller ikke sagt at du skal smide 7 eller 12 blæsere i dit kabinet. Zalman sandwichen kan sagtens klare sig med blot en kabinetblæser ;)
Moderator
Tilføjet: 28-06-2004 20:40:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
den skulle være helt fin til det!!... Den kan trække et 9700pro uden probs, så hvorfor skulle den ikke kune tage en chip med halvt så amnge transitore, og færre mhz!! Jeg tror nu nok det kan klare det ;)
Der sidder en blæser på. Men køleren køler sgu rigtig godt selvom blæseren ikke kører.
Det primære med passiv køling er, at du skal sørge for lidt flow i kabinettet. Jeg snakker ikke om stormvejr og mange blæsere, men bare der er strømninger henover profilen, så køler den superb...