nej og jo.... de kan sagtens tage patent på måden det er gjort på!!
Og alienware, bruger et tredje kort, med en controller-chip der styre de to grafikkort. Men den metode, har alienware jo nok også taget patent på.. kunne jeg forestille mig. Hele fidussen ved SLI, er at hvert grafikkort skiftes til at lave en linie på skærmen, her skal der ikke meget samspil til mellem grafikkortene(eller grafikchips'ne) Det skal der heller ikke med alienware's hvor grafikkortene har fået tildelt hver sin halvdel af skærmen. Det er så en tredje chip det fordeler og samler signalet... Det er der intet galt i. Det der er noget galt i, er at ATi's nuværende metode, ikke vil fungere optimalt med en moderne computer. Og alle løsninger på dette problem er efterhånden taget. ATi kan vælge lidt samme måde som alienware, med et tredje kort eller et controller-kort. Og vi har da set et udspil i form af et Radeon9800pro-maxx fra sapphire. Men det vil stadig lide stadig under AGP-problemet.
Desuden har jeg selv radeon9800;) Og Nej!! jeg er ikke fanboy, og slet ikke glad for nvidia, da de har pisset mig af, en gang for 4år siden! Personligt sidder jeg og hepper lidt for mig selv på XGI!!