Og pluselig var der røg:(

Diverse d.  28. juni. 2004, skrevet af blazz
Vist: 511 gange.

blazz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 20:42:07
Svar/Indlæg:
70/35
Hejsa

Jeg sad og lavede lidt om i mir kabinet(hjemmelavet trækabinet) Og få alting til at ligge pænt osv.

Da jeg synes at jeg var ved at være færdig, tændte jeg for dyret. Den booted fint op i 5 sekunder hvor efter den slukkede, også stod der røg op og der lugtede brændt.
Jeg skyndte mig at hive stikket ud og slukke for lortet

Jeg tro det kom fra PSU, men er ikke helt sikker.
Jeg har sat PSU til nu og det køre nu, dog uden noget casemode.
Hvad kan få min Psu til ryge, eller hvad kan det ellers være.?:(
Vil helst ikke brænde noget af. Jeg var ved at skide en snemand, for ville sgu være surt at midste sit MOBO Igen x(

Kan i ikke lige gøre mig lidt kloger, inden jeg roder vidre

P.S Det er en North Q 4000 jeg har

red_martians

Moderator
Tilføjet:
28-06-2004 20:45:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
:o Cult man... så også engang røg stå ud af en computer, hvor der derefter kom en skralden der sluttede af med et ordenligt knald. Også en røgsalut. Det vist sig at være harddisken.. og der var en bule i toppen, der hvor metal-pladen sidder!!... Nå men ved det ikke!! Og sur numse dér!

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 21:37:45
Svar/Indlæg:
870/45
Jeg har set et DDR ram modul futte af engang, var lige ved at blive skæv af røgen der kom :e

Ejj, spøg til side, det er lidt svært at sige, men det kan vel være, hvis et eller andet ikke har siddet godt nok fast, som f. eks et indstikskort eller noget.

Men siden den kører igen, så tør jeg ikke gætte på hvad det har været...

Det skal jo være noget, som man ikke bruger normalt, siden den godt kan køre igen...

Tech

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 21:43:34
Svar/Indlæg:
297/73
Hmm...

Kunne det være noget med at der kom en over dimensioneret spænding fra lysnettet ind i psu'en?

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2004 22:17:40
Svar/Indlæg:
3799/43
#3 burde hfi relæet klare...
#0 jeg vil opfordre dig til at kontakte North Q for at høre og det er en produktion fejl fordi du skal ikke leve med sådanne en fare, i det at dit kabinet er lavet af Træ..
det kan jo være at de gir dig en ny eller kan komme med nogle tips og tricks... du skal jo ikke til at montere en vandballon over din psu for at være på den sikre side..
btw har du nogle pic af den psu ?

blazz

Superbruger
Tilføjet:
28-06-2004 22:54:48
Svar/Indlæg:
70/35
Den ser helt normal ud. Jeg køre med den lige nu.
Jeg tro sgu det er mit DVD-drev, for da jeg sluttede det til, slukkede comp, men jeg har ikke tjekket efter.
Fuck hvor er det skod, når man ikke ved hvad der er galt, så lære man ikke noget.

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 00:58:07
Svar/Indlæg:
1455/78
5# du satte vel ikke dit DVD-drev til mens at computeren var tændt?

i dit første indlæg der skriver du at computeren var slukket, men i svar 5 skriver du

<I>"Jeg tro sgu det er mit DVD-drev, for da jeg sluttede det til, slukkede comp, men jeg har ikke tjekket efter." </I>

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 01:41:20
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har så sent som i fredags også oplevet at min computer lavede en kæmpe røg sky ... og det var fordi jeg havde fejl monteret strømstikket til mit floppy drev ... så diskettedrevet var brændt af ... og den den leder som gav strøm til floppy drevet ... mistede isoleringen (det smeltede) ...

Såe kontroler alting i maskinen ... og se hvad det er der er brændt af ... det kan være næsten hvad somhelst ...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 01:54:03
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg har snart sat mange ting på on-the-fly..

gik faktisk så vidt at jeg satte en hdd's strøm til mens xp kørte, og disken blev fundet... det sidste jeg monterede on-the-fly var et par kabi-blæsere til mine hdd'er...

men skal vist nok til at trappe ned :r noget med at 1 ud 500 bundkort dør ved det..

SVK

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 01:55:12
Svar/Indlæg:
162/12
Brug næsen ;) Den anden dag futtede jeg en XP2400+ af. Den lugter stadig lidt af tar mut. Så snotten ned i pc'en, og pas på du ikke får stød :e

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 02:03:51
Svar/Indlæg:
2175/186
he he man skal have servere SCSI osv. osv. for at kunne gøre det on-the-fly for at være sikker på der ikke sker noget ;) ikke så kvikt ;)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 02:34:36
Svar/Indlæg:
1996/65
Ej det er da ikke nødvendigt ...

Jeg har da selv instaleret et netkort i min gamle server ... on-the-fly ... det var der ingen problemer i ... okai jeg skulle lige en tur igennem Add/Remove hardware control panelet før at det virkede ... men intet galt i det ...

Det er straks værre når man kommer til noget hvor man skal tilslutte et støm stik ... fordi der kan man nemt komme til at ramme noget med strøm stikket så der sker kortslutninger ... (det har jeg selv oplevet mange gange ... men det eneste der er sket er at PSU'en slukkede for strømmen hver gang) .....

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 02:49:30
Svar/Indlæg:
2175/21
hehe snuppede hele strømmen i bygningen og ham der har nøglen var på ferie til næste dag....kom til at ramme ved siden af med det stik der går ned til mit tv fra gfx kort...da den ramte jernpladen sagde det bare peeeeeeew....intet i stykker.....har oxo vendt det lorte floppy strømkable forkert 1 gang...og så gad lortet self ikke starte, emn da fejlen blev fundet virkede alt stadig....

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 09:21:32
Svar/Indlæg:
2502/221
hehe nice...

jeg har også sat mange ting til on-the-fly hehe
men den dummeste gang var nok negang jeg sad og samlede noed pc, så var der en der begyndte at snakke til mig,(og så kigegr man jo derover hehe) men mine hænder samlede bare videre, og det der med at glemme og slukke pc mens man sætter en 120gb disk til hvor man samtidig vender molex stikekt forkert, det er en uheldig ting sååå 120gb disk R.I.P!!!

har prøvet det med netkort (pci) også, og tror næppe jeg har set XÅ lave BSOD og slukke SÅ hurtigt før hehe.

Blæserer, tjaa hvorfor slukke for det?

har også dræbt en 80gb ved aten ledning fra en blæser smuttede forkert INDE i molex stikket, så det skal man også tage højde for, at det ikke er nogle lorte stik...

blazz

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 11:07:23
Svar/Indlæg:
70/35
Jeg synes at min PSu lugtede af røf, men den virke fint nu. Håber bare ikke der går ild i den engang. Ret skod i et trækabinet.
Jeg må tilstå, JEg satte drevet til On-the-fly, Men det har jeg sgu gjort mange gang førm uden problem, Men kunne tænkes jeg skulle prøve at slukke næste gang jeg sætter den til:)

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 11:31:15
Svar/Indlæg:
431/26
fik også for 1 måneds tid siden vendt stikket forkert i en maxtor 30gb disk, den startede self ikke op, men da jeg vente stikket om kørte den bare videre!