Garanti?

Diverse d.  29. juni. 2004, skrevet af Chronos
Vist: 271 gange.

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 12:23:09
Svar/Indlæg:
566/150
for lidt over 23 måneder siden købte jeg et grafikkort hos bjtradring, og for 2 måneder siden brød det så sammen, aner ik hvorfor. skete bare pludsligt

så går jeg ind på bjtradings hjemmeside og der står:

5. Reklamationsret/garanti:
Der er på alle produkter som minimum den lovpligtige 2 års reklamationsret,
og på en del produkter giver producenten selv yderligere garanti på produktet,
denne udvidede garanti er en fabriksgaranti og således B.J.Trading uvedkommende.

Skulle varen mod forventning gå i stykker inden for 2 års fristen:
Varer der er under et halv år byttes straks til nyt fra vort lager såfremt dette er muligt (vi har en tilsvarende vare på lager) ellers repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, med mindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, og at vi i øvrigt er enige i reklamationen.

Varer der er over 1/2 år behandles som almindelige reklamationer og der er således reklamationsret i 2 år fra købsdatoen,
her er det dog op til køber at bevise at fejlen var tilstede ved købets indgåelse.

hva betyder det præcist? kan jeg ikke få skidtet repareret/byttet pga fejlen ikke var der fra starten, eller?

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 14:05:43
Svar/Indlæg:
566/150
thx!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 14:09:34
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

At BJ ikke er ansvarlig for varens stand. Derfor skal du selv kontakte producenten.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 14:46:49
Svar/Indlæg:
1581/5
#0 det er alm. lovtekst.

Det du skal gøre er at sende kortet, helst med original embalage alle drivers og eventuelle kabler, så reparerer eller ombytter de det.

det første ½ år er det kommet noget nyt der kaldes formodningsreglen, denne gør at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder så antager man at den var defekt fra starten af, og skal derfor ombyttes til en ny, eller evt. pengene tilbage.

Ved reklamationsret må de ha lov til at reparere varen, og/eller sende den til producenten, det er en regel der gør det lettere for forbrugeren i forhold til før 2002 hvor de nye blev indført.

den almindelige reklamationsret er som den altid har været, og du skal derfor ikke frygte den lovtekst som de har stående.

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:01:33
Svar/Indlæg:
197/34
Hmmm..... efter 1 år skal man selv kunne påvise fejlen ?? og at fejlen ikke er pga. overclocking, forkert brug osv. Det er noget rod de har lavet, hvor meget har du givet for kortet? Det er billigere at opgive det. Hvis de finder ud af det ikke fejler noget eller du selv er skyld i fejlen så skal du hoste op med 200 kr. Det er næsten umuligt at påvise at det ikke er din skyld, men held og lykke.

Seekers-

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:02:41
Svar/Indlæg:
197/34
+ porto :)

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:12:20
Svar/Indlæg:
566/150
gav 2551,- for det dengang. og hvis jeg kan få et nyt eller repareret det, ville det da være herligt

Chronos

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 13:23:32
Svar/Indlæg:
566/150
ingen der lige har noet at tilføje inden jeg sender? :)

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 15:27:20
Svar/Indlæg:
406/19
Jeg er enig med #8

Det er op til dig at bevise at fejlen er der. Hvis du ikke kan/gør det så har forhandleren ret til at sende det retur til dig, så vidt jeg ved på din regning.

Hvis kortet er helt dødt så skriver du blot det. Og en rigtig god idé og anbefaling fra mig side, skriv en ordentlig fejlbeskrivelse.
Lad være med blot at skrive
"Kortet defekt"

Skriv fx. hvad der skete da du konstaterede fejlen og hvad fejlen er. Hvis man fx. skriver ovennævnte, ja så kan det jo være hvad som helst og iøvrigt ret tidskrævende :)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 15:51:40
Svar/Indlæg:
2664/97
8#+9# rolig nu. Jeg har aldrig været ude for en forhandler siger, "bevis det" efter 6 måneder. Og tvivler på i har. Det er i de færeste tilfælde de gør det,og nok kun hvis de på en eller anden måde har en mistanke til kunden om det er hans egen skyld eller noget.

Scooter

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 17:28:33
Svar/Indlæg:
94/27
har ikke været så heldig med rma ved bj trading, men hvis de bare er nogenlunde fornuftige brokker de sig kun hvis der er fysiske fejl på produktet...

Hunden

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 18:26:19
Svar/Indlæg:
406/19
Jamen jeg er også heeeelt rolig :00 :p :e
Min pointe var blot at forhandlere har sin ret til det.

Men det jeg mener at huske der menes med det er, at hvis du sender en defekt enhed ind til forhandleren før de 6 måneder, så behøver du egenligt blot sige den er defekt. Så skal han iflg. loven ombytte den.

Men hvis det er efter de 6 måneder, så mener jeg ikke den går "bare" at sende den ind uden noget skriv på hvad der er defekt :)

Men back to square one, hvis #0 blot sender den ind og skriver hvad der er galt, så er der med garanti heller ingen problelmer :)