64-bit Xeon virker ikke med 64-bit Windows

Litteratur d.  29. juni. 2004, skrevet af KIJ
Vist: 966 gange.

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:03:44
Svar/Indlæg:
499/767
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-06-2004 15:16:53
Svar/Indlæg:
7881/1165
:e :p Intel er vist ik vant til, at være bagude teknologisk!!

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:27:53
Svar/Indlæg:
592/17
Jeg kan lige se det for mig:
Der kommer 2 versioner af Windows.. En til AMD og en til Intel!
Og den til Intel bliver dyrest fordi at Microsoft måtte ændre MEGET i koden!!
Hehehe.. Det gas... Håber at Intel snart tager sig lidt sammen.. Nu vil jeg gerne snart se et udspil fra dem af!!! Der sparker numse!!

Ebzen

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:28:38
Svar/Indlæg:
6052/189
HAHAHAHA!!!

KA FANDME IKKE LADE VÆR MED AT GRINE!!

INTEL KØRER SGU DA RUNDT I SOVSEN LIGE FOR TIDEN!!!

FØRST PRESCOTT, OG NU XEON MED NON-SUPPORT FOR 64-BIT WIN!!

*LOL*

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:38:01
Svar/Indlæg:
1881/217
Ehmm... Hvad er det der sker for Intel?! *tsk tsk*GG*

Det ser umidlbart ud til at Intel bare smider noget på gaden for at få "opmærksomhed" for deres produkter virker tilsyneladen ikke mere.

Var der ikke også noget med et Chip-sæt de blev nød til at kalde tilbage, pga. produktion fejl?

Forstår dem ikke *LOL*

*BamBam*

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 15:50:36
Svar/Indlæg:
11/2
Typisk ...... 4 "tumbe" indlæg ... alle med AMD maskiner ..
se det er L@tterligt ...

skal vi ikke lige prøve at klappe hesten og se lidt realistisk på det..

reelt er der ikke kommet OS på marked, eller for den sags skyld
nogle 64bits Xeon Cpus , som er den Færdige ver.
det er netop det man bruger BETA ver. til....
til at rette de sidste fejl ...

Intel skal nok komme .... med noget der dur...
men jeg forstår jer da godt ...
i er ved at ryste i bukserne ... 😉

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:00:47
Svar/Indlæg:
751/42
#5 Jeg forstår nu egentlig godt folks reaktion, omend den er lidt naiv.

Det plejer jo altid at være intel der er med på noderne, og AMD der ser lidt langsomme ud - men det virker umiddelbart til at det er ved at vende. Lad os se hvordan verden ser ud når 64-bit bliver en dagligdags CPU med software til os alle.

Mvh. Uffe

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:00:50
Svar/Indlæg:
2453/80
#3 har det på precis samme måde :e

ROFL!

M@D-M@X

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:00:52
Svar/Indlæg:
477/254
#5 nu er jeg selv AMD mand og tror heller ikke Intel bekymrer sig så meget om det men alligevel er det en dårlig plet at få på sig.
Men jeg støtter de andre i at det køre ikke for Intel som det plejer.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:10:30
Svar/Indlæg:
592/17
Hahaha..
Bam Bam is back!! :e :e
Det eneste vi er bange for hvad angår Intel er vi kommer til at brænde os på en Prescott køle profil!! 3. grads forbrænding og fingrene ligner noget der har ligget på en grill!
Intel må da bare tage sig sammen!! De har ikke andet end smidt "skod" ting på gaden..
AMD har sejret med deres 64 Bit cpu.. Face it!!
Og der er et OS der kan nip nappe en 64 Bit knuser!... Endda i fuld version.. Det er Linux!

Ebzen

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:11:31
Svar/Indlæg:
1881/217

Jeg vil gode lige sige, at selv om jeg har en AMD maskine, betyder det ikke, at jeg tracher Intel til bare "fordi..."
Der var en periode hvor det ikke gik så godt for AMD, og der trachet jeg også AMD til, selv om jeg havde AMD maskine.

Set med det på Pro. øjne, så ved at være Nr. 2-3 større bummert Intel har lavet inden for kort tid. Og det plejer ikke at ligne Intel, og det synes jeg ikke kan passe, da Intel er et firma som folk har meget tillid til eller rette havde, hvad ved jeg.

Jeg holder hverken med AMD eller Intel, så jeg vil ikke stemples AMD mand fordi at jeg har sådan en maskine. Du kan f.eks. ikke se, at jeg sidder ved en Intel maskine på mit arbjede, og den har jeg selv valgt da jeg blev spurgt hvilken maskine jeg vil have til arbejdsstation.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:16:19
Svar/Indlæg:
1881/217
Skulle måske lige tilføje til den sidste linje jeg skrev i #10, at jeg valgte en Intel med HT og ATI kort.
Herhjemme har en AMD med nVidia kort.

Ser det ud til at jeg synes enten AMD eller Intel er bedst?! - Naah, så fri mig for at blive AMD stemplet!

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:46:03
Svar/Indlæg:
2694/107
når Intel er ude med deres 64bit CPU har AMD sikkert fået fikset en 128bits cpu sammen :e

/Ash

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 16:48:30
Svar/Indlæg:
1881/217

*LOL* - Shy, ASH, sådan noget må du ikke sige :e

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 17:11:40
Svar/Indlæg:
2732/41
Naj, naj AMD Og Intel er forældet Sony`s PS2 har allerede en 128-Bit cpu :p

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 17:51:14
Svar/Indlæg:
3799/43
#14 ehm hvor meget tror du den kan bruges til ? fx X-box = 900mhz Celly :P

KoGeR|Max

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 18:47:13
Svar/Indlæg:
218/22
#5 ... gider du!

Når det heller ikke virker i linux :00
Men det er da helt klart og høre hvem du er til... :l

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 19:42:13
Svar/Indlæg:
1503/128
Hehe BamBam det er længe siden man har set noget til dig. Jeg troede du var så deprimeret over at AMD tæsker Intel langsomt ud af performance-arenaen, at du havde gemt dig for evigt ;)

Du mener altså at denne nye Xeon er en "beta"? *LOL*

AHa .... :00 :r

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 19:52:54
Svar/Indlæg:
602/17
BamBam>> Ryster i bukerne?? Det er da kun af grin!

Du er ligeså umulig at tage seriøst som Intel er pt.

Dr_Volt

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 20:10:19
Svar/Indlæg:
126/30
Man må sige at det kører for Intel lige for tiden, men det må da være ned af bakken.

Et par projekter der blev smidt på gulvet, en prescot der luner, et chipset der ikke helt fungerede, og nu en xeon, der ikke er kompitabel med windows 64 bit.

De må da få brugt nogen penge på udvikling, Amd overraskede nok mere end forventet med at få integreret 64 bit cpu'er.

Men Intel får vel rettet op på det engang in the future

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 22:05:37
Svar/Indlæg:
751/42
Så så drenge, nu skal vi lige huske at holde kammertonen, ellers bliver jeres indlæg bare flækket af en morgensur admin (måske mig? :p).

Flamewars nejtak!

Mvh. Uffe

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 23:07:11
Svar/Indlæg:
626/53
LOL, du er da vel ikke lige stået op?!!
(kl. 22:05, morgensur?!!)

Hehehe...

Men ja, det ser ret sort ud for Intel! Mange bummerter for tiden...
Men ham som ejer Intel er vist nok den 5 rigeste mand i verden, så der er masser af penge de kan bruge af til at rette op på deres "fejl" med!

Men som AMD mand må jeg sige til alle jer Intel folk, så konverter dog for pokker! :p *LOL*

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 23:25:08
Svar/Indlæg:
475/12
Man laver vel ikke en CPU efter et specifikt OS. Så vidt jeg kan se er det vel MS's problem om de vil understøtte den nye Xeon CPU.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
29-06-2004 23:47:10
Svar/Indlæg:
7881/1165
22# hehe... så har intel i hverfald et alvorligt problem!!.. for det er jo det samme de vil bruge til desktop-cpu'en i slutningen af året!!
Nix... de to holder hinanden i skak... bl.a. har intel været tvunget af MS til at benytte AMD64-teknik, da de ikke havde lyst til at bruge tid og penge på en Intel-CPU med en tredje 64bit-teknik! Så her var Intel den lille. Der er trodsalt langt fra verdens rigeste mand til verdens 5. rigeste mand :p

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 00:05:02
Svar/Indlæg:
2175/186
#14, #15.... Cpuen i PS2 kan samlignes med 2*733 P3 :) hvor Xbox har en 733 mhz P3... Og Gamcube:

IBM Gekko CPU

PowerPC
 485 MHz
 32-bit integer
 64-bit floating-point
 64KB L1 cache (32KB instruction + 32KB data)
 256KB L2 cache
 1125 Dhrystone 2.1 MIPS
 1.94 GFLOPS

Hvad end alle de tal så kan bruges til ;)

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 00:07:43
Svar/Indlæg:
475/12
jowe... MS har vel på sin vis noget at sige, da de jo nok også gør sit til at der blive solgt CPU'er. Men nu skal de helst bare se at få droppet den P4 kerne, og kommer videre med på Banias / Dorthan vognen... og få smid den type CPU'er over på desktop marked.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
30-06-2004 00:27:36
Svar/Indlæg:
7881/1165
25# ENIG :e
Ærligt... jeg tror at Inten dropper alt det 32/64bit-blandning, og hopper direkte med begge ben i 64bit, sammen med longhorn!!
En profiti uden understøttelse, men meget nærliggende!!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 00:29:46
Svar/Indlæg:
3329/182
BamBam kan ikke være mere enig. Naive AMD folk ;)

Hmm... jeg ved ikke med jer, men BETA har sådan en lidt sær smag i munden på mig - måske fordi det ikke er færdigt og man ønsker at se hvordan det fungere før man kommer videre.

Ebzen - AMD har ikke sejret med deres 64bit CPU - ordet "sejre" vil nok være forkert da der "reelt" ikke er nogen konkurrence og du kan stikke din 64bit CPU derop hvor solen ikke skinder (Læs din bagdel) om 4-5 år for så er der kommet noget nyt på gaden. ;)

Desuden er jeg ikke tvivl om hvad jeg ville vælge blandt 64bit og P4 hvis man skal encode video, lave 3D rendering. Det ville blive en P4 og hvorfor - tjeck Onkel Toms hjemmeside. Det er lige som om at P4 er noget bedre der :00

Så når alle i AMD folk sidder der og, ja man får en tendens til at kalde det popwhine så føler jeg egentlig ikke medlidenhed med jer :p
Okay I har måske ikke prøvet det så meget før da P4 reelt har haft føretrøjen på daværende tidspunkt, men okay I can live with that ;)

Til sidst vil jeg sige at jeg slet ikke er i tvivl om at Intel har et godt udspil i ærmet når deres endelige produkt kommer på markedet, hvem der så er kommet først er for mit vedkommende et fedt. Men dem som sidder og whiner over at en Prescott bliver varm er da for underlige - eller?

En Prescott har en noget højere varmetærskelse end en almindelig P4, men tilgengæld har yderst mange af dem et utolig flot oc potentiale. Varme? Ja, den bliver noget varmere, men stort set alle på oc.dk har også en bedre køleløsning end boxkøler ;)

Men for mig er det helt i orden i popwhiner, men vær sikker på at der er noget at whine over :x

Just my 50 cents ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 00:31:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#3 Forresten så pas på med caps-lock og desuden kan jeg kun sige en ting til dit indlæg - *LOL*

Ej skal nok være ordentlig :p - vi skal jo være gode mod hinanden.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:01:21
Svar/Indlæg:
772/50
LOL BamBam jeg kan lide dig fordi du minder mig om mig for ca 1 eller 2 år siden, der var jeg også krop umulig mht, AMD forskellen er bare at for 1½ år siden var jeg 17½ og du skal forestille at være 40?! men ja ja, man er jo et barn så længe man har lyst ;) hehe welcome back...eller ja vil nu helst du holder dig væk siden du nu har 40 års livserfaring og stadig ikke fatter at opføre dig ordentlig herinde, men tja dig om det, du skal bareikke undrer dig over hvorfor alle gør nar med dig herinde, det har du selv "valgt".

jaja jeg håber for AMD CPU'ernes pris at Intel kan tage sig sammen, det er ved at være på tide, men tja vi kan da godt undvære noget fra intel et stykke tid :D, så amd kan blive dejligt stort firma, så tabere som BamBam ikke kommer og kalder AMD for noget til fattigrøve og hvad ellers man har brugt for at nævne AMD's økonomi.

*BamBam*

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:12:40
Svar/Indlæg:
11/2
# 27 ... Nice ... og selvfølgelig har Intel noget i ærmet ..

Når man nu tænker at Intel er rykket fra 0.13my til 0.09my..
med lidt varmeproblemer ... men virker..
så skal der bare et par nye steppings til og så får vi

low voltage Prescotts Og Xeons :

http://world.altavista.com/bab...

og de er ved at være på marked til den tid AMD skal til at rykke
til 0.09my ... så må vi se hvor lang tid de er om det ..
var der nogen der sagde varme ?

og en anden sag er , at Prescott LGA socket allerede er 64bit
men "bare skal slås til" :

http://www.theinquirer.net/?ar...

"Prescott processors already have 64-bitness built in, and all Intel needs to do is to throw a switch and turn it on."

For ikke at snakke om 1066 Fsb som også er på trapperne..

Dual core i 2005 ...

jeg ku blive ved 😉

så alt i alt tror jeg nu Intel er på vej tilbage på tronen.

det er bedre at ha styr på lortet ...
end ha lort på styret..

Kim

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:17:05
Svar/Indlæg:
772/50
argh LOL jeg var sq da 16½ for 1½ siden, hehe har ikke sover ret godt på det sidste sååå :P

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:19:42
Svar/Indlæg:
4338/142
Synes da det er fint at Intel som med monopollignende status og en forbruger-markeds andel på 4/5 får lidt modgang - Husk på: Hvis der ikke er nogle udfordringer kréeres der heller ingen løsninger.

Og nej! jeg er ikke AMD-mand, bruger p.t. AMD men det er mest fordi jeg ikke har råd til at vælge og vrage ;)

MVH C.C.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:21:58
Svar/Indlæg:
592/17
@27 - 28:
Jeg syntes så at udviklingen går den forkerte vej. Intel har næsten altid været kendt for aldrig nogen sinde at blive varme. Det gør de så nu. Næsten så heat sprederen springer af!
Det kan da ikke være meningen at de skal blive varme selv med box køler.
Jeg ved ikke om det er gået op for dig: Men elektronik holder længere hvis det ligger på en tilpas arbejds temperatur: 40-45 C.
ryger du op på dit 60-70 som cpuen godt kan komme ved en varm sommerdag med dårligt airflow i maskinen. Hvor længe tror du så kondensatorene holder?
F.eks på bundkortet & i power supplyen.
Men hvad.. Vi skifter jo hardware så tit.. Det kan være lige meget!! Men hvad med de mennesker der har en PCer i 5 år?
Tænk på et firma som dell.. D*mn.. De sælger jo kun Intel løsninger. Og det er da fint. Men.. Det nytter da ikke at der skal 4-5 blæsere i kabinettet og kompressor for at holde den kold fordi den kan åbne Paint programmet 2-3 sek hurtigere i Windows!
Kan du ikke se den forkerte drejning udviklingen har taget?

Kim

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:26:40
Svar/Indlæg:
772/50
jaja så har vi lige en 3 pole ting der lige skal slås til så kan man vælge mellem 32 og 64 bitt ik? omfg, du skulle prøve at læse noget mere, intel har problemer med 0,09µ fordi intel skulle være "smarte" og benytte en teknologi de har hat kendskab til i forhold til amd og deres teknologi som de har udviklet til det den er nu, og damn ;) intel hoppede fra den da de startede på P4'eren, se hvad de nu er gået glip af ;) så er det noget med at den måde intel laver kerner på i 0,09µ skulle gøre at de er ustabile og varmen er den er ustabilitet mellem transistorene, AMD har meldt ud de inge problemer har med 0,09µ jeg kunne forestille mig det er sandt, prøv at læse en artikel om det BamBam, man lære faktisk noget ;)

1GHz hypertransport,
Dual core også sørme :o
0,09µ der virker,

ja B-B jeg vil sq gerne se dig blive ved med din liste

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:26:51
Svar/Indlæg:
3329/182
#32 Det er sådan set også fint nok med modgangen - det får vi kun bedre og billigere produkter af ;)

Men det der er idiotisk er det at folk whiner over at Intel producere noget som ikke er bedre end noget de allerede har på markedet. Læs da Prescott kom på markedet og Northwood var bedre.... Samlet set.

#29 Hvad snakker du om? du bryder forumreglerne ved at "angribe" BamBam.... Læs dem lige igen ;)

www.overclocking.dk/forumregle...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:33:19
Svar/Indlæg:
3329/182
#33 Hmm.... Nu er der forskel på 40 og 60 grader og jeg kan ikke se problemet i at Prescott er 60 grader, hvis den er bygget til det. Læs materialer og teknologi - så derfor vil en Prescott sikkert holde lige så lang tid som din, forøvrigt udemærkede, XP2200+

At der er forskel i temperaturen betyder ikke at man bare kan sammenligne.

#34 Hvad med at snakke som en på 18 år istedet for 7.

Kim

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:34:15
Svar/Indlæg:
772/50
#35 baah lille B-B må da være lidt vant til det efterhånden.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:40:52
Svar/Indlæg:
3329/182
#37 Om du kan lide ham eller ej - så giver det dig ingen ret til at provokere eller angribe ham.

*BamBam*

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:46:32
Svar/Indlæg:
11/2
# 35 ... tjahh .. jeg vælger at overhøre ham ... det er
som du selv skriver i # 36 "Hvad med at snakke som en på 18 år istedet for 7"

Men en side bemærkning til "drengen"

så lad os lige slå det helt fast ,at Den 32/64Bits løsning AMD
siger de har "opfundet" er en lappeløsning ,som Intel er "nød" til
at følge med på , da det handler om Markedsandele..

intel har altså leget med 64bit i over 10år ... så ehh..
du mener at de har hat forstand på det ? ..LOL

nøjes du nu bare med at læse dine"artikler"
og lad os andre studere i fred

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:47:59
Svar/Indlæg:
592/17
Gammelt skrot som jeg har haft i 2 år.
Jeg kan så fortæller dig at jeg har haft skiftet kondensatore på mit bundkort. Om det var en fejl produktion, ved jeg ikke. Men jeg tror det havde noget gøre med med min høje temp inde i selve kassen (30 - 40 C) Fordi jeg prøvede at bygge den så lydløs som overhovedet muligt!
Det sagde puff puff en dag.. Den står tændt hele tiden. Men nu da der er fint flow i kassen. Har der intet været. Det er det jeg ligsom frygter, både for AMD & Intels side.
Fordi: Hvis du ringer til en EDB biks og bestiller en computer.. Den skal være så billig som mulig, så er det altså ikke alle der smider kabinet blæsere i. Jeg har set system temperature på op over 45 C!! Fordi der intet airflow er i. Og den stakkels strømforsyning hoster varm luft ud af det ene hul der er.
Såh.. Hvis elektronikken skal overleve.. I længere tid.. Såh skal varmen snart falde!
Jeg frygter det også lidt med de nye Grafikkort! De laver også meget varme.
Det er på en måde godt: Vi får hurtige CPUer & GFX.
Men vi har også en masse varme vi skal have flyttet ud af kassen!

Ebzen

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:51:57
Svar/Indlæg:
3329/182
#39 Jeg har læst artikelen om det smeltede max3 bundkort, men nu skal du jo også huske på at man egentlig ikke må oc - eller det er på eget ansvar da du kræver mere end hvad en cpu er bygget til. Altså bundkortet var ikke feset af hvis ikke de havde clocket cpu'en.

Det er selvfølgelig lidt træls hvis der ikke skal være så meget oc potentiale i Intel cpu'er mere, men lad os nu se. Varme eller ej. Du kan vidst roligt regne med at temperaturen nok skal stige for AMD's vedkommende også i fremtiden ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:55:42
Svar/Indlæg:
3329/182
#41 Måske det er derfor flere og flere kabinetproducenter begynder at putte kabinetblæsere i deres kabinetere fra start, men ja det er langt fra de fleste EDB shops der gider døje med blæserne når de får at vide at computeren skal være billig. Men jeg mener dog det er deres ansvar at fortælle kunden om problemet så man forebygger skader...

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 01:59:16
Svar/Indlæg:
4338/142
Alle <----

Vi må vente på nanoteknologien før vi ser faldende temps. tror jeg.

Indtil da er jeg enig med #42 & #43 i at tempen vil stige støt :x

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 02:07:09
Svar/Indlæg:
592/17
Hehehe..
Jeg kan så fortælle dig at ikke ALLE forhandlere er ærligt. Slet ikke når det er en billig løsning.
Nu ved jeg at Thermal Take laver de der store kabinettet med lysshow og det hele! Og de putter jo 4-5 blæsere i. Men det er ikke sikkert et kabinet til 2 - 300 kr at der følger blæser med! Derfølger måske kun en billig 250 W psu med!
Og det er jo helt klart sådan en løsning en forhandler foretrækker:
Det er billigt, og det kan køre måske i 1-2 år!
Prøv at forstille dig en AMD barton 3000+ muret inde i det minitower. Eller en Prescott!
Selvfølgelig med de billigste bundkort! Med Boks køler.
Melt down!!! Hehehe.
Tror slet ikke maskinen ville kunne arbejde.
Og det værste er: Sådan nogle løsninger findes der. Forfærdeligt for de folk der køber sådan en maskine. Og forhandleren siger nok: Jaaaammen.. Det er jo fordi den er så hurtig.. At softwaren ikke kan følge med.

Ebzen

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 02:10:55
Svar/Indlæg:
3329/182
#45 Jeg tror nok jeg ville sagsøge firmaet hvis du solgte mig et kabinet som ikke er godtkendt til den størrelse cpu som de propper i den og det futter af - de har jo sådan set bragt mit liv i fare. Jeg kunne få stød :x

Så mon ikke de holder lidt øje med det ;)

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 02:24:15
Svar/Indlæg:
592/17
Det er jo det.. :)
Men desværre når man køber kabinet står der jo ikke hvor stor en processor du må have.
Og der findes jo også de helt små shuttle løsninger. Der er heller ikke plads til mange blæsere i sådan et mini kabinet.
Har ikke noget imod at folk køber sådan en løsning.. Man skal bare lige bruge den sunde fornuft:
Det er hurtig hardware: Det laver varme.. Meget varme. Hvad med blæsere osv.
Tror nok vi skal slutte her.. Inden vi går for meget off topic, jeg har også noget vaske tøj jeg skal have hængt op!! hoho!! :D

Ebzen

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 03:05:37
Svar/Indlæg:
751/42
#21 Hehehe - jeg tænkte på i morgen, når jeg kommer ind og læser de nyeste kommentarere.

Det ser faktisk ud til at uvejret er løjet af, men der er nogle her der var lidt tæt på at gå over stregen, det her drejer sig om hardware ikke om personer.

Få det personlige lagt til side, og diskuter det hardwaremæssige istedet - jeg tror ikke nogen bryder sig om meget af det unødvendige varme luft der bliver sluppet ud her.

Det som generer mig mest, er at det startede efter jeg skrev at kammertonen skulle bevares. Det sker kun 1 gang drenge, fred nu.

Mvh. Uffe

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 04:34:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Ok, efter at ha læst en del af indlæggene i denne tråd, så må man jo nok lige minde om, at en cpu's hastighed intet har med dens antal bit at gøre! Men udelukkende er størrelsen, eller bredden om man vil, af bussen den arbejder med... Det kan f.eks. være sig antal ram adresser eller større/mere precise komma tal.
f.eks. er det største decimal tal man kan beregne med:
32bit = 4.294.967.295
64bit = 18.446.744.073.709.551.615

Måske skulle det også lige nævnes når man snakker 64bit, så er både AMDs ig Intels 32/64 bit cpu'er en dual 32bit, som i parallel kan beregne 64bit! Så det er i sig selv ikke en "ægte" 64bit cpu, som f.eks. Itanium eller IBM Power5.
Men jeg synes det bliver mere interessant om Intel får deres EM64T eller en fremtidig 32/64bit teknologi, til at kunne køre som en dualcore i 32bit, det kunne jo være lidt spændene 😉

Og lige til #13, så har Transmeta allerede en 256bit cpu på gaden 😉 Den emulere så 8 x 32bit cpu'er, men det er en anden historie...

Desuden er den ukompatibilitet der findes imellem A64 og EM64T ikke bare det NX bit/buffer overun protection der findes i A64???

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 04:57:33
Svar/Indlæg:
2175/21
kan godt forstå amd folks fryd over det her...intel ER altså i problemer for tiden uanset om man kan lide amd eller intel.....

først må de skrotte deres næste generation midt i det hele, samtidig med amd scorer på 64bit teknologien, hvorefter deres nyeste kerne opfører sig som en amerikansk BBQ, og nu det her med deres 64 bit cpu.....

Intel taber stort på alt det her.....mange jeg møder rundt omkring vælger amd64 istedet for intel selvom de har haft pentium i årevis....

BUDDA-X

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 09:14:33
Svar/Indlæg:
475/12
Jeg tror nu næppe at Intel føler de taber =) Se engang på de respektive formaers aktier osv...

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 09:25:28
Svar/Indlæg:
3162/78
#34 AMD har meldt ud de inge problemer har med 0,09µ jeg kunne forestille mig det er sandt tror du også på hvis jeg siger jeg ka flyve ?:(

Moze15

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 09:31:37
Svar/Indlæg:
1235/80
ALLE
hør li på jer selv
det er en fejl fra MS's side for deres 64bit windows er lavet til AMD cpuer
"System Requirements:

PC with an AMD Athlon64 or Opteron processor

256MB RAM

1.5GB available hard-disk space

Super VGA (800x600) or higher resolution video card

CD-ROM or DVD drive

Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Important: Windows XP 64-Bit Edition for 64-Bit Extended Systems is only compatible with 64-bit AMD Opteron- or Athlon 64-based computers. It cannot be successfully installed on 64-bit Intel Itanium-based systems."
er taget fra http://www.microsoft.com/windo...

palle

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 09:51:02
Svar/Indlæg:
2307/37
Om man mener det ene eller andet om Nocona'en, er jeg sådan set kold over for, men at folk ikke kan diskutere i en ordenlig tone tone irriterer mig grænseløst.

@Bam Bam - du er det man populært på nettet kalder for en troll. At du først kalder folk for urealistiske tumber for derefter selv at udvise en totalt ensporet og subjektiv "analyse" er rystende men gennemskueligt. At dit trolling lykkedes kan ses på de mange svar fra provokerede folk. For mig at se er der kun en tumpe her - og det er dig Bam Bam. :00

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 11:32:33
Svar/Indlæg:
751/42
#49 - ahvad?

AMD's 64-bit CPU er en rigtig 64-bit CPU, hvad er det du forsøger at sige? Det er ikke nogen dual 32-bit, det er en 1x64 bit - i fald du mener du har ret, må du gerne vedlægge noget materiale som viser at du har ret - evt. datablade.

Jeg har hørt lidt snak i krogene om at intel benytter dens ALU til at lave 2x32bit operationer, istedet for 1x64, som egentlig er lidt det du antyder - men jeg har lidt svært ved at tro det.

Derudover #49 - du må have skrevet forkert, du taler tydeligvis om heltal. Der er ikke ændret en disse ved floating-point præcisionen fra Athlon XP til Athlon 64 - og det samme gælder fra Northwood/Prescott til Nocona. De FPU'er er allerede 80-bit bred.

Mvh. Uffe

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 13:27:21
Svar/Indlæg:
499/767
Det er efterhånden svært at forholde sig til at de ting, der blevet skrevet i denne tråd, men jeg tror lige jeg vil knytte et par kommentarer på, især som svar på BamBam's mærkelige udtalelser.

Ja, "Prescott" har 64-bit, men som jeg også skrev i nyheden, ser det jo ud til at være AMDs 64-bit teknologi underlegen. Du siger så at AMDs løsning er en lappeløsning, hvad kalder du så Intels løsning ?!? De har lappet 64-bit på deres processorer, som ovenikøbet er AMDs underlegen !!!

Ja, "Prescott" får 1066 MHz FSB, men det kommer ikke til at betyde ret meget for ydelsen - og Intel har også været efter AMDs hastigheder på dette punkt i et stykke tid.

Ja, der er Dual-Core på vej fra Intel, ifølge deres roadmaps - men AMD har allerede annonceret deres Dual-Core teknologi. AMDs Opteron processorer er fra designet således at den er nem at lave til Dual-Core. AMD kommer med Dual-Core i 2005, men gør Intel også det ? Jeg har hørt tale om både 2006 og 2007, før de kan klare den sag...

Ja, AMD har ikke 90nm teknologi endnu, men har de haft brug for det ???
Intel har problemer med at levere alle processorer der kører over 3.2 GHz, mens AMDs nyeste alle kan skaffes rimelig nemt. Og ydelsen fra AMD er jo også overlegen.

Desuden har AMD allerede fra starten af året kunne fremvise samples med 90nm teknologi. Dermed har AMD haft et halvt år til at modne deres 90nm teknologi, iøvrigt med hjælp fra IBM, og udtalelser fra AMD tyder også på at de ikke har problemer. Lad os heller ikke glemme at AMD benytter SOI-teknologi, som helt sikkert vil hjælpe med at holde varmen nede.

Jeg ser frem til at Intel får videreudviklet deres Pentium-M processor til desktops, den Pentium-M "Banias" notebook jeg arbejder ved nu, kører fremragende, ligesom den 90nm Pentium-M "Dothan" notebook jeg tester kører endnu bedre...

Og nej, en 90nm "Dothan" bliver ikke ret varm - så Intels 90nm teknologi fejler ikke så meget, men det gør "Prescott" til gengæld...

SqueeZe

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 16:08:39
Svar/Indlæg:
243/11
Hvorfor er det så svært at acceptere at Intel er lidt bagud for tiden?

Og hvorfor whiner folk altid om den ene eller den anden er bedst for vi kan vel alle blive enige om at den ene er den andens modspiller og hvis ikke det var tilfældet så ville vi ikke have råd til at købe noget somhelst hardware af en vis kvalitet!
Det gælder for ATI vs Nvidia, AMD vs Intel og en helt masse andet som koster knapper! ;)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 18:59:15
Svar/Indlæg:
602/17
epi^zepto>>

Dette er ikke et personligt angreb!

Jeg tror liiige du skal undersøge hvad det betyder "at whine"!

AMD folket sidder nok ikke og whiner over at Intel ikke kan få tingene til at virke vel ;)

De sidder og fryder sig! Hoverer! eller griner.

Der er en temmelig stor forskel ;)

AXE

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 19:50:44
Svar/Indlæg:
1135/38
HMMMM INTEL for fanden trode sku at de havde lidt mere styr på det der. nå men okay så er det snart til til skift ja okay min PIV har faktisk kørt 100% stabil i rimlig lang tid nu. Men det er sku ved at være en gammel cpu jeg har nu. Men derfor kan man vil godt prøve AMD 64. :e

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 20:42:58
Svar/Indlæg:
3329/182
#58 Jeg ved godt hvad det betyder "at whine" og jeg ved godt at jeg måske bruger det lidt ironisk eller forkert, men jeg kan ikke udstå dem som sidder og latterliggøre noget som ikke skal latterliggøres når der nu ikke er noget galt. LÆS #53, hvilket latterliggøre svar #3-4 totalt.

Dette er heller ikke angreb på nogen som helst, men en antydning til at man bør lukket ædespalten, hvis ikke man har noget fornuftigt at sige. ;)

Selvfølgelig er det menneskeligt at fejle, men jeg synes nu ikke man kan betragte denne nyhed som en fejl :l

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 20:54:22
Svar/Indlæg:
602/17

Det er også fint med mig. Men i det her tilfælde og med det begreb er det bare fuldstændigt malplaceret i og med det betegner det totalt modsatte. Folk "jubler" jo... ikke tuder.

Men ok... lad nu det ligge.

Noget andet:

Jeg kan ikke helt se hvorfor Microsoft skal have skylden for at Intel's CPU ikke virker sammen med deres styresystem (endnu).

AMD har en fungerende 64Bit CPU - det har Intel ikke endnu. Så er det jo lidt svært at lave et styresystem der understøtter den.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 21:08:06
Svar/Indlæg:
3329/182
#61 Hmm... Run home to mamma :p

Ej det er fint nok, men personligt giver jeg heller ikke skylden på Microsoft - jeg er bare træt af folk der sidder og latterliggøre at man ikke kan installere en AMD baseret version af Windows på en Intel maskine.

Intel skal nok blive færdige og jeg glæder mig også meget til resultatet og om det så ender med to versioner af Windows 64bit bla bla er jeg ligeglad med - bare det virker til den CPU jeg skal have næste gang ;)

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 21:49:11
Svar/Indlæg:
499/767
#62--> Havde Intels 64-bit version været ligeså god som AMDs, ville der ikke være problemer med at installere hverken Windows eller Linux !!!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 22:07:58
Svar/Indlæg:
3329/182
#63 Tjae det er selvfølgelig rigtig nok, men nu har de jo heller ikke smidt den på markedet endnu. Lad os vente at se hvad der sker før vi bruger alle vores penge.

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 22:52:21
Svar/Indlæg:
499/767
#64 --> Intel har da annonceret Xeon med EM64T - det er ikke andet end et par dage siden, så den kan vel snart købes !

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 23:39:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#65 Det var jeg da lige gået forbi i farten - så skal der googles... ;)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 01:44:31
Svar/Indlæg:
3943/44
15# når du ser på spille maskiner (som er lave kun til spil, derfor mener jeg ikke X-box som er baseret på en PC) skal du se på helheden ikke kun på cpu, der er temmelig mange chips i PS2 som laver noget, ikke som i PC hvor det stort set kun er CPU og GPU der laver noget, da PS2 kom på markedet blev den kinesiske lov om supercomputere lavet om da PS2 ellers ikke måtte eksporteres!

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2004 16:58:57
Svar/Indlæg:
2694/107
#dig lige over denne post
Har du et link til den lov?? kunne være interesant at læse lidt om den...

/Ash

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2004 17:45:46
Svar/Indlæg:
675/55
Suk for en tråd den her.. faktisk er den så slemt at man lige skal kigge op i toppen on kontrollere at man ikke ved en fejl er endt på en anden dansk hw side, kendt for et lavt niveau og en ussel tone i forum.

Forskellen imellem Intel / Amd og for den sags skyld Ati/Nvidia kan bliver man jo aldrig færdig med at diskutere ISÆR ikke når det for nogle nærmest er et religiøst emne.

Men kig dog på kendsgerninger, tests og hvad der ligger på hylderne og hold alt det der "hvis Intel/AMD var en hest kunne den løbe 999999 km/t" argumenteren ude..

Intel Har skrottet en hel serie før tid, det tyder på et problem med den serie. (og med . mener jeg stort .)

Der findes pt nærmest bare rygter om at WIN64 ikke vil virkel med en kommende Intel proc.. hmm lad dem nu lige lave den først, og giv MS's programmørere en 14 dages tid til at rette lidt i koden på den BETA version folk øffer om..

Fremtiden, den kan man jo kun spå om.. men alle kan da regne ud at Intel vil forsøge at slå igen, og AMD vil slå Kontra.. sådan er det her markede og så må vi ligesom se hvad der kommer eller ikke gør.. Ingen forventede at ATI kunne nå i nærheden af den nye 6800 men det kom de.. og sådan går det når man uden seriøse kilder og tests sammenligner ting.

og for gud skyld... bliv da voksne og hold en tone overfor hinanden der er til at holde ud!