Advarsel mod Di-Fusion og Getmore

Diverse d.  29. juni. 2004, skrevet af System
Vist: 633 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
29-06-2004 19:21:49
Svar/Indlæg:
0/11005
Vil blot advare mod at købe Di-fusion skærme og at købe hos Getmore i al almindelighed!!

Har lige købt en 17" Di-Fusion fladskærm hos Getmore (internet butik)

De første par dage hvor jeg kun brugte Word og Excel så den helt fin ud, men da jeg skulle se en film på den, opdagede jeg noget der åbenbart hedder en død pixel!!! (en lille hvid prik)

Til min store overraskelse betragtes det åbenbart ikke som en fejl, at der er et punkt på skærmen der ikke duer!!

I hvert fald blev jeg efter at være blevet smidt lidt frem og tilbage mellem butik og forhandler henvist til et sted på nettet hvor der står hvor mange fejl ens skærm skal ha' før de vil tage den retur!!!

Surt jeg lige havde solgt min 4 år gamle men velfungerende fladskærm til en tudse!!!

Der er nok ikke så mange råd, der hjælper da jeg ikke orker forbrugerstyrelse og andet, men håber min advarsel hjælper andre!!

BOYKOT Di-Fusion og Getmore
@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
29-06-2004 20:53:15
Svar/Indlæg:
4033/364
sorry2say.. 1 død pixel betegnes normalt som være acceptabelt på fladskærme og på bærbare for den sags skyld..(købte selv en toshiba der koster 30k med sådan en..)



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 21:31:32
Svar/Indlæg:
206/36
jep... det er almen viden med pixlfejl. desværre tror jeg ikke der er megen sympati at hente nogen steder.... forbrugerstyrelsen har flere gange beskæftiget sig med problemstillingen og få døde pixl betraktes ikke som "væsentligt" og derfor kan man ikke ophæve købet på den baggrund... vil du være sikker på ikke at få pixlfejl skal købe dem som kategoriseres som a-paneler, men de koster også derefter(= kan slet ikke svare sig... vist over 10k)
så desværre☹ og getmore er heller ikke forpligtet til at gøre noget....



Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2004 21:50:07
Svar/Indlæg:
1293/104
Havde du købe en Sony, havde du fået den byttet. De acepterer INGEN pixelfejl.



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
29-06-2004 22:14:55
Svar/Indlæg:
121/20
...eller køb den i en butik hvor de tilbyder garanti mod pixel-fejl :) - fx www.m-e.dk

hvis du har købt på internettet har du jo 14 dages retur-ret, så bare send den tilbage efter aftale med firmaet ;)



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 14:14:44
Svar/Indlæg:
206/36
#3 jeg har en sony hx73 og sony's siger under 3 pixel.... mener du deres x-serie? for både hs hx serien er "under 3"...
men nu har min ingen, men det kan jo komme...



stegger
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 14:19:24
Svar/Indlæg:
206/36
#4 nu har jeg besøgt deres hjemmeside og kan ikke finde nogle steder hvor der står de garantere mod pixelfejl...



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 16:03:19
Svar/Indlæg:
1016/19
Som #4 siger, har du 14 dages returret ved internet køb - UANSET årsagen. Du behøver slet ikke at tale om pixel-fejl eller skændes med firmaet. Du pakker bare skærmen forsvarligt ind, og ringer til dem og siger at du har fortrudt, indenfor den frist, købeloven giver dig.

Ovenstående er netop årsagen til, at jeg altid køber fladskærme på postordre i stedet for at hente dem selv, for jeg gider ikke at have pixel-fejl. Hvad firmaerne kalder "acceptabelt" vedkommer ikke mig - mit krav er nul.

Jeg har leveret flere skærme tilbage på den måde og der har aldrig været problemer.

8)



be@vis
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 21:27:13
Svar/Indlæg:
481/150
#7, det er sørme også fedt for ham den næste der får den skærm så? Fandme en flad holdning at have til købeloven? Når man køber fladskærm må man bare acceptere at der kan være pixelfejl, ellers må man holde sig til CRT.

Jeg ser overhovedet heller ingen grund til at svine getmore til bare fordi de har leveret en fladskærm der har en pixelfejl. Det er altså virkelig ikke noget de kan gøre for!



joergensen
 
Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 22:32:36
Svar/Indlæg:
121/20
#6 - du skal ind under selve skærmen (det er kun de mest kendte (solgte) modeller hvor det er en option og det koster 300 kr. og gælder kun 14 dage, så det svare stort set til at købe den over internettet ;)

#9 - det er sgu i orden at sende den retur! butikkerne vil jo som regel ikke vise skærmen frem inden købet, sådan at man kan sikre sig at den er uden fejl!



Wuffer
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 22:43:23
Svar/Indlæg:
209/23

Det med pixel fejl er der mange holdninger til. Jeg har det personligt sådan, at hvis man køber et produkt så skal det fungere 100% fra dag 1. Pixel fejl er en fejl ved skærmen, så det burde være dækket ind under garantien.

Men prisen ville muligtvis også stige en del.

Der er mange andre produkter på markedet som er mere komplekse, men hvor det stadig ikke er ok at levere det fra nyt med fejl.


Mvh
Kasper / glad ejer af Samsung 172x - uden fejl pt.





be@vis
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2004 12:17:38
Svar/Indlæg:
481/150
#10, hvem vil ikke vise skærmen frem før køb da? Snakker vi internethandel eller butikshandel?

#11, det er heldigvis ganske få TFT skærme der er pixelfejl på når man køber dem i dag...

Man kan da også sige sig selv, at når man køber en billig TFT skærm som DiFusion så er chancen for en pixelfejl større. Der er gjort brug af billigere paneler, så jeg ved ikke hvor skuffet man i det hele taget kan tillade sig at være over en pixelfejl. Chancen for pixelfejl er generalt større når man køber en TFT skærm billigt....desværre.



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2004 12:30:25
Svar/Indlæg:
1016/19
#9 Det er ikke mig som giver den underlødige vare til "den næste kunde" - det er butikken/fabrikanten. Jeg kan kun tale for mig selv og sige, at JEG ikke vil have den.

Hvis fabrikanten holder priserne nede ved at sælge andensorterings-varer, så bør det bemærkes i annoncerne, ligesom andre brancher gør. Eller man kunne bemærke i specs...

"Bemærk - op til 5 pixelfejl kan forekomme på denne vare...."

Men hvis der ikke står noget, så forventer jeg at få en fejlfri vare. Dvs. med alle pixels ok, på samme måde som jeg heller ikke accepterer revner i kabinettet og manglende knapper.

Jeg "misbruger" ikke købeloven - jeg sparer blot mig selv, firmaet og samfundet for en lang sag hos forbrugerklagenævnet. For havde jeg ikke muligheden for at returnere skærmen, ville jeg definitivt indklage sælger for at nælgte at opfylde sine garanti-forpligtelser 8)