Chip læser

Software d.  30. juni. 2004, skrevet af Regsa
Vist: 285 gange.

Regsa

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 12:26:40
Svar/Indlæg:
125/34
hej
Jeg vil gerne hvide om der findes et program der kan bruges til at læse et chip kort jeg kan læse GSM kort og vil gerne kunne læse mit nye dankort??

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2004 12:41:40
Svar/Indlæg:
4338/142
Det er jo blandt andet derfor at der er kommet nye korttyper, for at FORHINDRE alm. mennesker i at kunne aflæse dem ;)

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 13:25:16
Svar/Indlæg:
1016/19
T.Hansen har f.eks. en billig SIM-læser...

http://www.thansen.dk/product....

Vær opmærksom på, at du ikke kan læse alt fra dit SIM-kort med dimsen, men det kan din telefon heller ikke. Det skyldes at SIM-kortet ikke blot er en hukommelses-chip, men rent faktisk en lille processor som styrer adgangen til sin hukommelse med hård hånd. Så identifikationskoder og konteringsinformation kommer du ikke til med T.Hansen-udstyr.

Hvad du KAN editere i er ting som telefonbog, SMS-beskeder og roaming-lister. Blandt de mere specielle muligheder er, at ligge visse numre ind i en spærre-liste så telefonen ikke kan ringe dem op. Den kan man få en del sjov ud af... ;)

Regsa

Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 14:04:45
Svar/Indlæg:
125/34
Jeg har en til at læse med men det program der er med kan kun læse GSM kort. der findes mange kort med chip det kunne jo være sjovt at man kunne læse dem. Ikke kun mit dankort