Superbruger
Tilføjet:
30-06-2004 12:51:04
Svar/Indlæg:
98/4
Jeg fandt ved et tilfælde udaf her fra morgenen at min pålidelige AMD T-Bread XP2400+ sørme ikke var låst. Det kom som lidt af en overraskelse, da den er af nyere dato, men det skulle da straks udnyttes. Så jeg begyndte at lege lidt med dyret og fik den langsomt skruet højere og højere op.
Nu skal det siges at jeg har et DFI Lanparty NFII Ultra B bundkort, så det er pænt egnet til formålet, desuden er det udstyret med 2x 512MB Samsung PC3200 3-3-3-8 klodser. Køling består af en Thermaltake(eller er det Thermalright?) profil, jeg fik af en ven med en Antec 80mm blæser på. Hverken RAM eller køling er noget at prale af, men det virker.
Først fik jeg den op på 150 FSB, med mulitplier på 13,5(den kører normalt 15x 133). Det var da meget fint, but I want more!!! 12x 166...12x 175. Ikke de vilde overclocks på selve hastigheden, men det er nu også mere FSB jeg går efter(dog uden at sætte CPU'ens hastighed alt for meget ned).
Med 12x 175 var jeg egentlig fint tilfreds, indtil jeg lige chattede med en ven på IRC. Han fortalte om at hans mate kørte med 200 FSB på sin T-Bread, dog svagt underclocket overall. Det måtte jeg selvfølgelig overgå og jagten gik ind på 200 FSB and above. Mange kombinationer blev brugt, enten skulle jeg ramme 200 FSB uden at underclocke, ellers skulle jeg over, for at kunne sige jeg havde slået hans mate. Utallige clearinger af CMOS senere står jeg her nu, dyret kører, er endnu ikke gået ned og minsandten om den ikke kører 200 FSB rent, uden at underclocke så meget som en mhz, den kører nemlig med mulitplier 10x, så 10x 200 mhz = 2 ghz, som også er dens standard speed(dog med langt lavere FSB jo).
That's my story ;)