Overclocker
Tilføjet:
01-07-2004 13:29:12
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har et problem med min computer, eller faktisk begge to nu.
Den "gamle" computer jeg har, er en:
Abit k7ra-raid med xp1800+
250w psu
40 gb ibm hdd
256 mb passende ram. (ddr 2600, vistnok)
og problemet er at den ikke vil starte..!
jeg trykker på knappen til at tænde, og det eneste der sker er at både den grønne og den gule lampe på kabinettet lyser, og det bliver de ved med, ikke noget med at harddisklampen blinker eller noget.
det værste ved alting er så at der ikke kommer noget op på skærmen, den tænder slet ik som den skulle, og med min anden fladskærm skriver den bare, "no signal input".
grafikkortet virker, og alle andre perifere enheder er tjekket vha. den anden computer.
jeg gruer for at det er bundkortet der ik dur, eller måske strømforsyningen der var for lille, men det burde det ik være, da computeren har virket før. computeren havde problemer med at holde sig kørende i længere i tid, og til sidst ville den ik starte.
jeg prøvede så at montere min anden cpu, som også er en xp1800+ (dog en grøn een). og så gad den heller ik tænde... og cpu fra maskine et i maskine 2 ville heller ikke tænde. så byttede jeg dem rundt igen, så det hele var som før. og nu vil ingen af maskinerne tænde!
jeg var forsigtig da jeg legede med cpuerne, og afmonterede kølerne, men hvad kan være galt.?
2 defekte cpuer?
eller måske eet defekt bundkort, og nu 2 ødelagte cpuer i stedet for eet?
jeg har VIRKELIG brug for hjælp, da det er frustrende at have 2 defekte computere stående. Jeg plejer altid selv at kunne køre på erfaringen, men det her har jeg sq ik prøvet før.
på forhånd tak.
jeg er på messenger i aften (1. juli, efter kl 19) ellers mail.
VH Henrik
P.S. spørgsmålet har intet med overclocking at gøre, men jeg håbede i måske ku hjælpe mig :(