Dell 2001fp flimmer-skærm med dvi.

Diverse d.  01. juli. 2004, skrevet af disconow
Vist: 452 gange.

disconow
 
Overclocker
Tilføjet:
01-07-2004 15:39:10
Svar/Indlæg:
2/2
Hej derude

Jeg har købt en Dell UltraSharp 2001FP Dual tone Grey skærm og er mega glad for den, men jeg har et problem. Når jeg køre med DVI i en opløsning på 1600x1200, ved almindelig brug står billedet skarpt, men når jeg ser film på den flimmere skærmen på en underlig måde ...det er somom at skærmen ikke kan opdatere hurtig nok..den hakker nærmest..!?!
Men Når jeg Køre med almindelig vga (analog) er billedet skarpt også i film..!?!


1. Hvordan kan det være den flimmerer på den måde.? og er der andre der har været ude for det samme..?

2. Er det ikke bedst at køre med DVI (digital) fram for VGA (analog)...???

Mit system er:
ASUS k8v deluxe
AMD64 3200+
512mb Pc2700 kingstone
Creative Geforce TI 4800 ...mener det er SE



håper at i kan hjælpe


Neurobrain
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2004 16:47:35
Svar/Indlæg:
389/13
Jeg har den samme skærm som dig og jeg har ingen problemer - Ta' en snak med Dell



TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2004 17:07:37
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg tror også jeg vil sige ligesom #1 ... dell support er rimelig god efter min mening ... og de har rimelig meget forstand på hvad de snakker om ...

De fik da ihvertfald guided mig igemmen ... at få pillet mit gfx-kort ud af min bærbar ... og instaleret det igen ... (der var lidt problemer med løs forbindelse) ... :)



kaspersv
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2004 18:13:59
Svar/Indlæg:
38/1
Dette problem har højst sandsynligvis intet med skærmen at gøre, men derimod med dit grafikkort. For at DVI forbindelsen skal kunne give et stabilt og roligt billede i en opløsning af 1600*1200, så skal DVI forbindelsen minimum kunne køre med en hastighed på 162MHz, og det har mange kort desværre svært ved, især nVidia kort, som følgende test afslører:

http://www.extremetech.com/art...

Så hvis skærmen virker helt fint med VGA stikket, så brug det i stedet.



disconow
 
Overclocker
Tilføjet:
02-07-2004 12:55:56
Svar/Indlæg:
2/2
#1

Ja det kunne godt være jeg skulle kontakte dem

#3

Billedet står også fint med (DVI) ...det er kun nå jeg ser en film

men den sammen film flimmere ikke når et er vga-mode

er DVI ikke at fortrække frem for VGA..??
hva er forskellen andet end det er digitalt og analog? skulle DVI ikke give bedere billed...?



kaspersv
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2004 13:22:30
Svar/Indlæg:
38/1
I en almindelig LCD skærm forbundet med et analog VGA kabel bliver det digitale video signal fra videokortet først konverteret til et analog signal, og tilbage til et digitalt signal i skærmen. Med et DVI kabel undgår man denne konvertering, som i teorien skulle give en bedre billede kvalitet.

Men jeg har personligt selv svært ved at se forskellen på billede på min LCD skærm (en Dell 1901FP), ligegyldigt om den er forbundet med et DVI eller et VGA kabel.

På trods af at min LCD skærm kun kan vise en opløsning på 1280 * 1024, så havde jeg et lignende problem med et tidligere grafikkort, et Palit 5200FX, som også gav et uroligt billede, når der skete for meget på skærmen, f.eks. når jeg så film. Billede blev ligeledes bedre da jeg prøvede med VGA kablet i stedet for DVI kablet. Senere har jeg dog opdateret grafikkortet til et ATI 9700 Pro, som ikke har nogen som helst problemer med at give et roligt billede via DVI kablet.