-> #2
Noget i den retning ja.
nVentiv gik konkurs for ikke så længe, så der vil ikke være så megen support at hente. Ej heller fremtidige sokkel-kits. Men der står vistnok nogle venlige nørder, der har hænderne skruet rigtig på, som vil hjælpe lidt ;)
Jeg har haft mit nVentiv i ca. 1 mdr. og har været ovenud tilfreds med det.
Der er ikke noget jeg kan sætte fingeren på, der er værre end man kan vænne sig til det.
Men meget af det, kan du selv ændre. F.eks. hvis du synes at blæserne støjer, kan du sætte dem til at køre 5-600 rpms. De siger nada. Eller omvendt, kan de skrues op til godt og vel 2200rpms. Men så larmer de fandme også :x
Hvorom alting er: "Længere" erfaring kan jeg ikke snakke med om. Men de fleste som er familiære med denne slags køling ved som regel hvad går ind til når de køber denne slags køling.
Det er ikke noget jeg vil anbefale til en umoden (i ordets forstand) konfirmand der aldrig har haft skilt sin computer ad. Men kender man "lidt" til den slags i forvejen er der ingen problemer. ;)
Ang. det med anmeldelser synes jeg, at du tager lidt fejl. De fleste anmeldere er (heldigvis) klar over den problematik du selv nævner, og vælger derfor at teste systemerne i forskellige tidsperioder.
De fleste tester på omkring en uges tid, men noge er meget grundige og laver en test baseret over en måneds forløb. Så giv dem lige en chance! ;) Ofte har de noget fornuftigt at sige...
Når jeg kigger mig omkring, synes jeg ikke at der er så ulige en balance mellem køb/salg af Vapochills og Prometeia'er. Det er meget ligeligt. Men jeg kan, som sagt, nok bedst begrunde det med nVentivs udgang fra markedet.
Det er klart, at der sidder nogen med rysten i bukserne. Det er meget forståeligt. Jeg selv ærgrede mig da også grueligt. Nok mest af alt, pga. min Prometeia var ca. en mdr. gammel da de gik konkurs...
En anden ting: Mit Prometeia er/var det sidste der forlod fabrikken/det sidste der blev lavet! :e
- Det er da lidt coolt! 8)