Harddisk/controller probs -Update! Pci probs!

Diverse d.  03. juli. 2004, skrevet af Peewee-
Vist: 248 gange.

Peewee-
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2004 02:24:13
Svar/Indlæg:
13/3
Hej

Jeg har et problem med mine harddiske. Jeg har 4 diske og 2 cdrom dreve og en ekstra ide kontroler og en masse kabelrod :P.

Jeg har sat det op på en alternativ måde pga. forskellige ting.
På ide0 er min 40(system) og 160'er, de er sat i bundkortet fordi kontroleren ikke kan boote og ikke understøtter hds over 137 (eller 127 kan ikke huske det præcist). På ide2 sidder mit dvd drev og min ene 80'er. De sidder der fordi jeg vil kunne boote op med cd'er og den anden 80'er (Linux). Til sidst sidder min brænder og den sidste 80'er i controleren i hver sin port (pga afstanden).

Det er her problemet kommer. Når jeg smider den sidste 80'er til kontroleren vil den ikke boote XP. Ellers vil den godt. Nogen der ved hvad der er galt og måske ved hvordan jeg fikser det? :l

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2004 02:27:18
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Lige fem ting...:

1: Velkommen til! 8)
2: Fandme lækkert at se en bruger der <b>har</b> udfyldt sin profil ;)
3: Sæt den til at boote fra den rigtig disk. Det kan du indstille inde i BIOS.
4: Hva' strømforsyning har du?
5: Velkommen til! :e 8)



Peewee-
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2004 02:43:28
Svar/Indlæg:
13/3
1: jo tak :P
2: Det var næsten derfor jeg lavede profilen :D
3: Jeps, det har jeg. Den kan godt boote når bare den disk ikke er i.
4. Har lige netop fået min elskede Tagan 480W PSU, med 28Amps på 12 volten, hjem i dag >:D Jeg har også haft PSU'en undermistanke da den før i tiden, da det var sat anderledes op, ikke altid ville finde alle mine diske/cddrev. Men det er jeg ret sikker på det ikke er tilfældet længere.
5: Jo tak :P



Peewee-
 
Overclocker
Tilføjet:
03-07-2004 21:25:52
Svar/Indlæg:
13/3
Nå, tror jeg er kommet lidt tættere på løsningen til mystriet. Den nægter kun af boote op når der er en hd i kontroleren. Nogen der ved om jeg skal have opdateret driver eller noget i den stil?

Hjælp, er ved at gå til :x



Peewee-
 
Overclocker
Tilføjet:
04-07-2004 01:06:53
Svar/Indlæg:
13/3
hmm tror jeg har fundet problemet. Da jeg smed kontroleren i en anden pci port virkede det i første hug.
Nu lyder mit spørgsmål så, kan én pci gå død uden de andre følger med ?



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 02:03:36
Svar/Indlæg:
2307/37
#4, lyder nærmere som en ressource konflikt. Alt hardware får tildelt en ressource og forskellige stykker hardware kan også dele en ressource. Ofte tildeler de enkelte pciporte specielle ressourcer, men nogle kort - f.eks. netkort og scsi-kort - vil kun have bestemte ressourcenumre og bryder sig ikke om at dele med andre. Det er sikkert det, der er sket - i den første pci port, du prøvede, har controlleren fået tildelt et nummer, der var delt med et stykke hardware, den ikke brød sig om. Da du så skiftede port, fik controlleren et andet nummer, der ikke var i konflikt.



Peewee-
 
Overclocker
Tilføjet:
04-07-2004 13:06:56
Svar/Indlæg:
13/3
Noget med IRQ, ikke?