Hvad case modding egentlig betyder

Case-modding d.  04. juli. 2004, skrevet af znefi
Vist: 294 gange.

znefi

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2004 15:37:52
Svar/Indlæg:
48/18
Er jeg den eneste her i dette land, som ved hvad case modding betyder? Er sku lidt træt af at blive rakket ned af tumper som siger at case moddind betyder at skære huller og putte lys i. Case modding betyder: kasse ombygning/forbedring altså hvis man laver en pc som er dæmpet med måtter og div andre midler for at dæmpe lyden uden at putte lys i er det også et casemod. Har jeg ret??
i den anden grøft er der dem som køber et premod og kalder det et casemod selvom det absolut ikke har noget med case modding at gøre da man ikke selv laver noget om

undskylder hvis jeg har stødt nogen, men det er hvad jeg mener og trænkte til at få sagt :r

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 15:41:05
Svar/Indlæg:
4263/107

Hørt ! 8)

TT syndromet om igen... :00

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 16:58:18
Svar/Indlæg:
4263/107

Men til en start for lige at få en idé om hvad det handler om, kan det være smart nok at bruge noget premodding... :i

Mest pga. man så kan "se" hvordan det virker, og derfra få nogle gode idéer (hermed ment at man måske køber lidt lys osv., ikke et helt kabinet !)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 17:09:48
Svar/Indlæg:
2664/97
0# Whiner!!! piv piv. :p Kan det da ikke være lige meget hvad folk kalder det. Man behøver altså ikke at opfatte alt ordkorrekt!

Snazz

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 17:24:31
Svar/Indlæg:
185/16
Enig med at det går ud på at forbedre/udbygge det kabinet man har, hvilket selvfølgelig ikke er premoddet ;)

Men derfor må man da også sige, at det er casemod hvis man lægger krafter i at få ens computer til at skille sig ud fra mængden via blowhols, lys, logoer, lazer-cuts, og andet gejl....

Jeg vil sige at det er casemod så længe man selv laver ændringer med bedste hensigt ligemeget hva det er... (My opinion)

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2004 17:32:45
Svar/Indlæg:
258/12
Det er vel bare at man selv har gjort en indsats for at peppe kabinettet lidt op, til sin egen tilfredsstillelse.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 17:35:16
Svar/Indlæg:
722/35
Hmmm, casemodding må vel komme af casemodifying. Modifying oversat er lige ud af landevejen "modificere", altså ændre eller forbedre. Derfor er alle ændringer fra det købte kabinet vel at betragte som casemodding - også hvis der bare er tale om installation af lys eller lignende.

znefi

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2004 18:20:13
Svar/Indlæg:
48/18
Illisher: nej for jeg gider ikke blive kalt nar og klovn osv når jeg siger at mit case er moddet bare fordi den ikke indeholder lys og et vindue

ikke at jeg har noget imod lys og vinduer og masser af plexi syns det kan blive kanon flot

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 18:31:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> znefi

Jamen case-modding er jo netop hvad ordet betyder...

Det betyder at man ændrer på "noget". Det kan være alt fra lys, uv og plexi. Jeg er enig med dig, at folk af og til bruger ordet forkert...

Men så må man jo som bedrevidende være overbærende. Der er ikke andet for. Jeg tror godt, at folk kender min holdning til case-mod. :00

Jeg mener ikke, at et eller andet kabinet er "case-moddet" hvis man har købt det med plexi, lys osv.

Selve essensen af case-mod går jo netop ud på, at det er én selv (eller en der gør det for dig/mig/os/vi (... :00 "<i>Jeg går til heiko på AUF</i>")) der har moddet kabinettet.

Mit meget stereotype blik på folk der går for meget op i den slags er, at de ved hvad de snakker om. Men dem som kalder deres premoddede Tt for "moddet" kan man jo kun have ":00" - til overs for ;)

Tro mig... når man har været i "branchen" i lang tid, så vænner man sig til at folk bruger visse begreber fejlagtigt eller "ikke helt korrekt" ;)

-> #7

Enig! 8)

[tag]Jeg konverterer <b>IKKE!</b> :p 8)
- Så smid da lige en stemme på systemet og et kig på:

www.nonig.dk

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2004 18:36:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #10

Well said! ;)

JB:-)

Superbruger
Tilføjet:
04-07-2004 18:39:36
Svar/Indlæg:
207/50
Jeg er helt enig med kibidk når det kommer til Case Mod, men det er vel inderst inde et definitions spørgsmål.

Personlig gider jeg ikke klappe det vilde, når folk 'bare' køber et færdig produkt og putter ind i maskinen. Jeg vil gerne have lidt mere Mod og mindre Case - lidt mere håndværker over det. Svært at beskrive, så viser det lige i stedet:

http://ouran.pixiefetish.net/s...
http://www.epiacenter.com/modu...

Dette er som sagt min holdning, hvilket jo ikke gør den til en regel, men den er min. For at komme kommentarerne i forkøb. så nej, jeg har ikke selv gjort noget af dette.