Superbruger
Tilføjet:
04-07-2004 21:31:08
Svar/Indlæg:
162/12
Hej Folkens!
Siden jeg har skiftet min computer ud i februar, har jeg haft utallige problemer med skidtet... Og nu endnu et.
Her er nogle specs og en problemstilling.
Specs:
1 x Abit IC7 Max3
2 x 512 Mb GeiL PC4200
1 x P4, 3,2 Northwood
2 x 36.7 Gb Raptor
1 x Samsung 80 Gb
1 x Maxtor 120 Gb
1 x Plextor 712 DVD-RW
1 x Asus 9800XT
1 x AeroPower II 520 W
1 x Mach II
Vandkøling på Chipsæt og GFX
2 x Zalman Heatpipe kølere på de 2 raptor.
Jeg har sleevet kablerne på PSU'en.. Har været omhyggelig med det, og der burde ikke være nogle problemer med stikkene.
Ok..
Problemer jeg har haft:
Tidligere mobo stod af Asus P4P800(udskiftet med nuværende)
Så gik mit GFX i kludder.Den ville ikke sende noget signal til skærmen.(RMA og fik en ny)
PSU stod af.. Pludselig ville den ikke tænde.. ?! (RMA til Tyskland og fik en ny)
Så da jeg endelig fik en ny, var jeg godt nok træt af alt det lort, med defekt hardware. Så alting med montering, etc. blev gjort ekstremt forsigtigt herfra.
Så gik der ca. 1 uge og da jeg startede min computer op, sagde den i Intel's raid controller at mine raptor diske manglede.
Jeg kiggede på dem, og alting så fint ud.. Prøvede igen. Men ingenting. Jeg tog dem hen til en kammerat og prøvede her. Heller ingenting. Diskene spinnede overhovedet ikke, da jeg startede op. Det skal siges at jeg prøvede både med legacy og med sata-strømstik.
De blev sendt til RMA og jeg fik nogle nye.
tingene virkede bare som det skulle efter dette(1 uge siden).
Nu er jeg på den igen.
I går aftes havde jeg nogle nye stripholdere, som jeg ville putte på bagpladen, for at få styr på ledningerne. Alle ledningerne blev taget ud af stikkene.
Strip-holderne blev sat i og computeren blev tændt igen.
Så startede tingene med at blive underlige igen. Først kunne
den ikke finde min Maxtor harddisk. Jeg fejlsøgte og kunne ikke forstå det. Byttede om på en del stik osv. Prøvede igen og stadig det samme. Jeg prøvede igen med at putte eksakt de samme stik på Samsung harddisken for at se om det var kablet, eller harddisken. Nu kunne jeg heller ikke finde Samsung disken.
Nu ville jeg bare starte op og checke min mail, etc. og fejlfinde senere. Så da RAID controlleren kom op, kunne den ikke finde min ene raptor. Jeg fejlsøgte.. Kunne ikke finde nogle fejl.
Prøvede igen med Sata strømstik.. Kunne stadig ikke findes.
Jeg startede totalt forfra, og startede med at putte en enhed på af gangen. Nu fandt jeg så ud af at den heller ikke kunne finde den anden raptor! Altså begge to.
Nu har jeg det sådan indtil videre.
Plextor drevet virker.
2 x raptor kan ikke findes.
+
de 2 andre harddiske kan heller ikke findes.
Jeg er godt nok pissed i øjeblikket. Men jeg fatter virkeligt ingenting af dette.
Har målt på alle Molex stikkene og alle stikkene giver den spænding de skal. Bios viser også at spændingen er god.
+ der er diverse sikkerhedsfunktioner i PSU'en. Så den ikke giver for stor spænding på linierne, PFC, osv.
Er der nogen der har den fjerneste anelse om hvad satan der er gået i vejen?
Jeg har lige fået de Raptor tilbage fra rma for 1 uge siden. Og nu er de gået i fuckup igen. De kigger nok lidt underligt på mig, hvis jeg sender dem afsted igen.
Mvh.
AsPeCt