2 x skærm med...

Diverse d.  05. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 195 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
05-07-2004 01:09:55
Svar/Indlæg:
0/11005
Davs Guys :)

kan jeg k0rer "duel skærm" med en tft skærm og CRT skærm?

jeg har et r9800 pro, CRT skærmen er en Phillips 109S4 og TFT skærmen er vidst en Sony (et eller andet) skærm..

hvis hvordan er det så når man skal spille? har man så spillet på den ene og er fx. ude i windows på den anden?

Mac

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 01:14:45
Svar/Indlæg:
1494/10
Du kan kører dual med li hvilken skærm du vil (også projektor) så længe skærmen kan sættes til dit grafikkort. ;)

Du kan vælge om du vil køre spil på den ene skærm eller få dem spredt ud over begge skærme. Du skal hvist ha et program hvis du vil sprede dem ud over begge skærme.

/AphiX

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 01:54:09
Svar/Indlæg:
1536/33
Du kan vælge índen i skærm instillinger...... du kan sige "Udvid skrivebordet til denne skærm" f. eks

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 02:02:57
Svar/Indlæg:
1494/10
#2 Hvis du er inde i et spil kan du selvfølgelig ikke flytte musen over på den anden skærm med mindre du har spredt billedet ud over begge skærme. Du kan trykke Alt+Tab og så surfe, men hvorfor dog surfe rundt på nettet når man sidde og spiller??

Hvis du vil bruge dual skærm til at spille på vil jeg anbefale dig at få to ens skærme ellers vil det ikke komme til at se godt ud.

/AphiX

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 10:59:14
Svar/Indlæg:
1349/11
At bruge to skærme skal man lige vænnes til, for det første er det jo dejligt at have alt det skrivebordsplads i windows, for det andet har man også et dejligt overblik over alt hvad man laver.

Når snakken så kommer til spil, er det meget forskelligt hvordan udnyttelsen af to skærme bruges, men som hovedregl vil jeg sige at vores grafikkort ikke er kraftige nok til at bruge to skærm samtidigt idag. Udover det kræver det at spillene også er skrevet til at kunne bruge to skærme. Man kan jo bruge det som hedder spanning, dvs. man strækker billedet over begge skæme, men som sagt det kommer igen an på spillet.
Nogle spil er skrevet på sådan en måde at ideen med at kunne bruge to skærme ikke eksisterer, så man har en naturlig begrænsning af skærmarealet til kun en. Toms hardware havde for et stykke tid siden en artikel om dualscreens, har ikke lige linket, men søg efter det.

Der er også nogle windows programmer som er begrænset til kun at kunne passe til 1 skærm, ICQ og Skype er to som jeg kender til, man kan ikke flytte dem over på skærm to, der er en eller anden begrænsning i programkoden desværre, men det kan jo være at de retter det til.

Jeg bruger til dagligt to skærme og er yderst henrykt for det, jeg ved ikke hvordan jeg kunne klare mig med en før i tiden. :)