At bruge to skærme skal man lige vænnes til, for det første er det jo dejligt at have alt det skrivebordsplads i windows, for det andet har man også et dejligt overblik over alt hvad man laver.
Når snakken så kommer til spil, er det meget forskelligt hvordan udnyttelsen af to skærme bruges, men som hovedregl vil jeg sige at vores grafikkort ikke er kraftige nok til at bruge to skærm samtidigt idag. Udover det kræver det at spillene også er skrevet til at kunne bruge to skærme. Man kan jo bruge det som hedder spanning, dvs. man strækker billedet over begge skæme, men som sagt det kommer igen an på spillet.
Nogle spil er skrevet på sådan en måde at ideen med at kunne bruge to skærme ikke eksisterer, så man har en naturlig begrænsning af skærmarealet til kun en. Toms hardware havde for et stykke tid siden en artikel om dualscreens, har ikke lige linket, men søg efter det.
Der er også nogle windows programmer som er begrænset til kun at kunne passe til 1 skærm, ICQ og Skype er to som jeg kender til, man kan ikke flytte dem over på skærm to, der er en eller anden begrænsning i programkoden desværre, men det kan jo være at de retter det til.
Jeg bruger til dagligt to skærme og er yderst henrykt for det, jeg ved ikke hvordan jeg kunne klare mig med en før i tiden. :)