Skal bruge en stille PSU - men hvilken?

Diverse d.  05. juli. 2004, skrevet af Pseudic
Vist: 238 gange.

Pseudic

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 08:51:21
Svar/Indlæg:
18/13
Skal ud og have købt mig en ny PSU da larmen fra den gamle er ved at drive mig til vanvid x( Derfor vil jeg gerne have en ny og lidt mere "lydløs" PSU :)

PSU'en må meget gerne være med en 120mm fan og jeg regner med at PSU'en skal blive brugt til lidt "moderat" OC'ing når jeg får købt noget nyt udstyr så den må gerne have nogle rimelige ok stabile rails.

Jeg har kigget på 2 forskellige PSU'er:

NorthQ 4001BL - http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Aspire ATX-AS520W - http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jeg har dog læst forskellige steder at de ikke umiddelbart skulle være de allermest støjsvage PSU'er så jeg ved ikke helt om jeg skal vælge en af dem. Har dog overvejet at skifte 120mm fan'en i NorthQ'en ud med en anden og sætte den til min rheobus for at "kontrollere" larmen lidt :00

Prislejet for en ny PSU ligger omkring 500-700, så hvis i har et godt råd så lad mig høre ?:(

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 09:30:27
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg kan HELT sikkert anbefale NorthQ! Jeg har den selv...

Mine erfaringer med den, er at den nærmest ikke kan høres - selv ikke i et i forvejen allerede godt støjsvagt system. Desuden synes jeg den besidder 400 dejligt solide watt - jeg har ihvertfald ikke oplevet det mindste der kan pege på mangel på power.

Pseudic

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 09:41:42
Svar/Indlæg:
18/13
Var også hooked på den NorthQ (specielt den nye version med fletstrømpe på, da jeg er født med 12 tommelfingre på hænderne) indtil jeg læste denne test på oc.dk - http://www.overclocking.dk/lit...

Specielt det Deep Thought skriver i slutningen af testen: Det skal lige pointeres at støjen fra en t-shirt der trækkes over et gulvtæppe er målt til ca. 33 dB, og at baggrundsstøjen var på ca. 27 dB - så det er langtfra lydløst, men slet ikke så slemt som man kunne tro.

Men det kan selvfølgelig være at jeg ligger for meget i ordene langtfra lydløst :00 :)

Tak for inputtet SuperflyDK, kan måske godt være jeg skal bestille den NorthQ alligevel så ;)

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 10:37:35
Svar/Indlæg:
1503/128
Tro mig når jeg siger at jeg er blandt toppen af støjfanatikere, og jeg ville ALDRIG tage til takke med en PSU der støjer bare det mindste.

Den NorthQ PSU jeg har er den der efter sigende skulle ligge på 17-19db (gætter på at dette er 17-19db + baggrundsstøj), er altså MEGET støjsvag.

En 120mm blæser der støjer ved de opgivne db, er langt fra ligeså støjende som eksempelvis en 80mm eller 60mm blæser ved samme niveau.

Jeg ved ikke hvad du ellers kører med at køling, men en Zalman 7000 ved laveste RPM støjer cirka lige så meget som PSU'en, og det er altså ikke meget.

Til sammenligning har jeg en 80mm blæser bagi mit kabinet der kører ved 5 volt, og denne støjer MERE end PSU'en :)

Det jeg forsøger at sige er, at jeg synes du skulle købe PSU'en :r :)

Pseudic

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 10:45:47
Svar/Indlæg:
18/13
Har selv en Zalman 7000a-CU og den larmer godt nok ikke meget 8)

Heldigvis har vi jo også 14 fortrydelsret hvis den skulle larme :e