Ja det er en svær situation. Nu er jeg ikke den kræsne type men vil samtidig gerne have noget jeg ved jeg kan være tilfreds med.
En dag, faktisk ikke så længe siden, så skrev en af mine venner at han havde købt et digital kamera. Nå tænkte jeg hvor hvad kan det?
Det har 3xoptisk zoom, 4xdigital, indbygget 16Mb flash, bruger alm. AA batterier, 4.0Mpixels og tager gode billeder.
Hmm det lyder dyrt og jeg spurgte ham hvad han havde købt det til hvortil han svarede 999,-
hmm tæntke jeg... skummelt...
Så sagde han at Merlin havde det som udgået vare og skulle bare af med det.
Så jeg fik også anskaffet mig et, til 999,-
Et Samsung Digimax 420.
Der er et par af mine venner der også har købt det efterfølgende og jeg må sige at jeg er tilfreds til mit behov. Tage et par gode billeder, gemme dem, se dem, printe dem - you know :)
På baggrund af mine erfaringer fra mit 1. gangs digital kamera vil jeg anbefale dig følgende:
-Få et med mange pixels, 4.0Mpixels eller derover.
-Gerne et med meget optisk zoom, i hvert fald min. 3 eller derover.
-Digital zoom syntes jeg ikke er så meget værd igen, så det er ikke det vigtigeste efter min mening.
-Få et ekstra kort så du har omkring 256Mb at bruge af. Så kan man tage en del bilelder, selv i høj opløsning.
-Jeg kan anbefale at købe et der ikke er plastic agtigt
-Gerne et der ikke bruger AA batterier, det lægger lidt ekstra vægt i men gør ikke det store.
Håber du kan bruge det lidt i din "udelukkelses process" :)