NF7-S Rev 2.0 alarm går konstant amok.

Diverse d.  05. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 203 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
05-07-2004 20:46:48
Svar/Indlæg:
0/11005
En af mine venner har følgende maskine:

NF7-S Rev. 2.0 D23
2*256 PC3500 Kingston Hyber-X
Chieftec 340W PSU
2500+ XP med Thermalright monsteret og Papst 92mm
Radeon 9600 Pro

Maskinen har længe kørt fint, og så vidt jeg ved, er der ikke sket nogen ændringer. Problemet er nu, at den, bare jeg kører en Prime i 1 minut, så går ambulance sirenen i gang.

Case sensoren kommer aldrig over 33C og CPU aldrig over 52C. Jeg har prøvet at hæve spændingerne på alle komponenterne, og alligevel fortsætter problemet. Hvis jeg kørte 133x9,5 f.eks., som er langt under standarden, så kan den sagtens klare det, men hæver jeg multiplieren til 12, så gør den det igen. Dette fik mig til at prøve at hæve VCoren til 1,725v, fordi jeg vidste kortet undervoltede CPU'en, men det gjorde ingen forskel. Så må det jo være CPU'en eller PSU'en. Jeg går i gang med at teste senere, men det jeg er i tvivl om er, at jeg ofte har hørt, at der har været en del problemer med Kingston RAM'ene og NF7-S kortet...!?
steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2004 22:05:02
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har ingen problemer med mine Kingston moduler på mit board og jeg ved at der er en del andre som heller ikke har problemer.

Hvis du alligevel mener at det kan være dine Kingston moduler kunne du prøve at låne et par andre klodser for at se om det skulle være der problemet ligger.



criminalis
 
Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 23:02:46
Svar/Indlæg:
201/42
Jeg har oxo prøvet det et par gange og det er dine Ram der bliver for varme! Det er bare derfor!! Men man for dælme nøjeren på, når det sker!!! Nu ha rjeg bare åbnet siden på mit kabinet, så det går! Glæder mig til det bliver vinter :) ;)
Jemmen, ellers prøv dig frem med et par andre klodser eller mere strøm!



soil
 
Overclocker
Tilføjet:
05-07-2004 23:22:08
Svar/Indlæg:
30/4
Er ikke meget prof men har selv NF7-S rev2.0 som ind imellem har været ved at få mig til at gå død (sirenen!!!!!!). Igennem mine mange og lange slagsmål med mobo har jeg bemærket at selvom temp. på cpu og system er indenfor grænserne så kan det at køleren sidder den mindste smule skævt eller ikke har ordentligt kontakt få helvede til at bryde løs. Så check køleren. Ellers har jeg tit fået hjælp på http://forum.abit-usa.com/foru...



dryz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 23:28:58
Svar/Indlæg:
519/32
I BIOS kan man sætte alarmen til at gå i gang, hvis cpu når en bestemt temp. Kontroler at denne temp. ikke er sat for lavt. Hvilket program bruger du iøvrigt til at måle temp. og spændinger? Kontroler at grænseværdierne ikke er sat for stramt.
Held og lykke :)