DVD-drev sløver hele computeren

Diverse d.  05. juli. 2004, skrevet af Dirne
Vist: 355 gange.

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 22:23:51
Svar/Indlæg:
30/5
Jeg har et lille problem med mit DVD-drev som jeg håber I kan give mig en løsning på.

Når jeg bruger mit DVD-drev, fx. hvis jeg kopierer noget fra cd over til min harddisk, begynder musen at hakke og hele systemet kører i det hele taget utrolig langsomt. Jeg har ikke altid haft dette problem med drevet, det gik over på et tidspunkt men er så kommet tilbage igen nu.

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
05-07-2004 22:57:40
Svar/Indlæg:
30/5
Nu har jeg sat mit 'Sekundær IDE-kanal' til 'DMA, hvis den er tilgængelig', men den nuværende overførselstilstand skifter ikke fra PIO-tilstand til DMA. Hvad kan jeg gøre for at få den til at skifte?

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2004 17:17:14
Svar/Indlæg:
30/5
Ja DVD-drevet sidder alene på kablet.... gør det nogen forskel? Er der så noget specielt jeg skal gøre?

Har ikke prøvet nogle af dine andre forslag endnu, udover altså at genstarte. Det hjalp ikke!

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
06-07-2004 17:27:23
Svar/Indlæg:
499/44
hmm... lyder ellers som om drevet sad på samme kabel som hd'en.
Prøv at sætte DVD-drevet som secondary master via jumpers - ikke cable select og hd'en som primary master. Sæt alle settings i BIOS til AUTO - både PIO og DMA-mode.
Ellers kan det være, at drevet er ved at være slidt, dine medier er ridsede eller windows eller dit filhåndterinsprogram trænger til at geninstallering.

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2004 19:57:49
Svar/Indlæg:
30/5
Nu har jeg fået lortet til at virke :).

DVD-drevet sidder i sidste ide-stik på sit eget IDE-kabel. Så da jeg satte DVD-drevet til slave i stedet for master røg den over på Ultra-DMA. Nu kører det helt perfekt!

Mange tak for hjælpen!

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
06-07-2004 21:18:00
Svar/Indlæg:
30/5
Okay... men det tvang i hvert fald mit system i knæ. Hvis jeg hørte musik ville det begynde at hakke og musen ville ligeledes hakke. Det er sq rart at det endelig kører ordentligt igen.