Superbruger
Tilføjet:
06-07-2004 16:24:27
Svar/Indlæg:
4/13
Hejsa :)
Jeg har en computer, hvor alle blæserne er "stock", og da jeg har en P4 og et Asus 9800XT, kan man vist ikke længere tillade sig at kalde den "støjsvag". (Indrømmet, jeg er vist lidt støjallergisk)
Her for et par dage siden skete det så. Jeg lå og rodede med min computer, da jeg fik den spøjse idé at stikke fingrene i alle tre blæsere (1 x CPU + 2 x GFX) på samme tid.
DUMT, MEGET DUMT.
Der nåede jeg kortvarigt at opleve et system, hvor den mest støjende del, var min Seagate Barracuda harddisk, og den siger altså ikke ret meget. Derfor har jeg et problem, for nu er jeg jo ligesom nødt til at finde en måde at slippe permanent af med de tre blæsere.
MIN IDÉ:
- Vandkøleblokke til CPU og GFX
- En fandens lang slange (med en hel del vinkelstykker), der kan løbe langs væggen, og ende ude på badeværelset. Vi snakker 12-13 meter, og omkring 10 vinkler, i hver retning.
- Et lille reservoir, radiator, pumpe, blæser osv. ude på badeværelset.
MINE SPØRGSMÅL:
- Hvilke køleblokke vil i anbefale til projektet? Både til CPU og GFX.
- Vil vandkøling overhoved kunne holde systemet køligt nok? Jeg mener... Det er absolut ikke unormalt at Asus SmartDoctor, efter en spil-session, viser en GPU-temp på omkring 72C.
- Tror i overhoved at en pumpe vil kunne presse vandet rundt i systemet, med tilstrækkeligt flow? Eller er projektet allerede fra starten dødsdømt, pga af slangelængden og antallet af vinkler.
- Hvad vil i anbefale af dele til dette projekt? Tænk ikke på prisen, der er ingen der siger at det rent faktisk bliver til noget, og så kan jeg jo altid spare lidt op før jeg gør noget.
- Nogle gode links, til noget jeg burde læse, for at komme godt igang, og få noget baggrundsviden.
PS! Det er ingen hemmelighed at jeg er TOTALT n00b hvad angår vandkøling, så bær over med mig :)