Når man laver en CD som skal spille på sin DV

Diverse d.  07. juli. 2004, skrevet af Tech Show
Vist: 273 gange.

Tech

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:01:26
Svar/Indlæg:
297/73
Hejsa,

Jeg har nu brugt WinAVI til at konvertere en avi film til det der VTS.VOB som efter sigende skulle være dvd format.

Jeg har ikke en DVD brænder, og vil derfor gerne brænde denne film ud på alm cd, med min cd brænder.

Bruger nero burner, men kan ikke finde ud af hvad faen jeg skal brænde den som og hvad jeg skal gøre?

Samt understøtter alle DVD'er VTS.VOB eller kun nogle?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:04:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du kan lave en såkaldt VCD. Der er ikke plads til mange minutter (ca. 40) og så afspille den. Det kræver dog et Mpeg2 codec, men det tror jeg næsten at du fik med dit program.

NeroBurn kan selv finde ud af den slags. ;)

Tech

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:11:37
Svar/Indlæg:
297/73
Der skal kunne være plads til lidt mere..

Den fylder 699mb, det er en captured film jeg har lavet af noget jeg har lavet på computeren.

Findes der ikke en anden måde at gøre det på?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:17:06
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Så er jeg ikke helt sikker på at jeg forstår...

Er det noget du har rippet?

Men hvis du har en "normal" DVD-afspiller, så kan den sagtens afspille AVI-film.

Det kan min i hvert fald.

Når jeg har lavet en film, redigeret og lagt musik på, så eksporterer jeg som en AVI/Mpeg film. Den/dem kan jeg sagtens afspille på min afspiller.

Men "problemet" opstår når jeg vil lave en dvd-menu. Så vil NeroBurn konvertere filmene...

Men ellers er der ingen ko på isen.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:31:37
Svar/Indlæg:
1996/65
I Nero er der en funktion som hedder miniDVD ... hvis du vil brænde en kort DVD film på en cd ... så er det den funktion som du skal bruge ...

Tech

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:45:16
Svar/Indlæg:
297/73
#3 ok har ikke prøvet at ligge den ned på cd som AVI da jeg ikke troede min afspiller kunne tage det, men det må jeg lige prøve tak.

#4 Når jeg vælger minidvd så kommer der 2 mapper frem, en rød og en gul(stifinder gul), og de hedder audio ts og video ts, så smider jeg min fil ind i video ts og brænder, og så siger min dvd at der er en disk i, men at den ikke kan læse den, eller error eller sådan noget?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 12:55:52
Svar/Indlæg:
1996/65
#5 ... det er fordi du ikke kun kan nøjes med vob filen ... du skal også have en IFO fil som fortæller DVD afspilleren hvilken fil/filer som skal afspilles hvornår ...

Det er det man kalder DVD author processen ...

du kan eventulet bruge dette her program/guide til at lave en færdig DVD i ISO format ... som så bare kan brændes på den simple måde i Nero ...

http://www.videohelp.com/forum...

Den overstående guide kræver dog at videoen er spilttet i en Video og en Audio del ... m2v og mpa ...

Du kan eventuelt også finde andre programmer og andre guides her ...
http://www.videohelp.com/autho... ;6

Edit: læs eventuelt også denne side omkring miniDVD eller cDVD som det også kaldes ...
http://www.videohelp.com/minid...
Der står foresten også at det er de færreste DVD afspillere som understytter miniDVD ... såe det kan godt være at din DVD afspiller ikke kan afspille det format ...

Hvis det er tilfældet ... så må du jo lave det næstbedste en SVCD .. men billedkvaliteten er jo ikke helt så god ved en SVCD som en miniDVD ...

Tech

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 16:29:15
Svar/Indlæg:
297/73
#6 det må være fordi min dvd ikke kan tage minidvd så...

Jeg må prøve at hitte ud af at konvertere dem til Svcd, så kan jeg brænde det som en iso cd ikke?
Altså en alm. cd?