Duron redigere selv Vcore

Overclocking d.  07. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 228 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-07-2004 18:36:40
Svar/Indlæg:
0/11005
OKay, jeg syns lige i skal høre om hvad jeg sidder og roder med nu :)

ASUS A7N8X-E Deluxe
Corsair PC3200 2x512 Value RAM 2.5 CAS
Sapphire Radeon 9800 PRO
Zalman 7000A-CU
( AMD Duron 950mhz )

Det her bliver en lang tråd, men prøv at følg med.

For en uge siden havde jeg en AMD 2400+ som jeg solgte til en ven, derfor bruge jeg en AMD Duron 950 MHZ, hvilke jeg tænkte kunne køre mine spil fint hvis jeg overclockede den.

Step 1: Det første jeg gør er at skifte CPU, uden at ændre nogle settings, eller formatere køre jeg en 3DMARK03 test, og jeg får omkring de 900 points mindre. Dette punkt var den ikke overclocked.

Step 2: Jeg overclocker den en smule, til 1.2GHZ ( 125*9.5 )

Step 3: Nu mente jeg selv at 1.2 GHZ og resten af mit system ville nemt kunne trække Counter-Strike 1.6 perfekt, uden at droppe i fps pga manglende CPU kræft, men nu skal i høre.

Jeg starter spillet op, og den connecter fint til de forskellige games. Jeg begynder derefter at spille, og det er UMULIGT at spille, selve grafikken lagger ikke, men lige så snart jeg begyndte at skyde osv tabte jeg utallige fps. ( HMM ) ?

Nå tænker jeg så, det må være cpu'en der ikke er hurtig nok. Imens jeg sidder og roder med settings i spillet, bemærkede jeg dette " Jeg får flush packs, dvs jeg lagger ud i et par få sekunder, min ping hopper til 250 når der sker ting og sager i spillet. Nu var jeg virkelig langt ude :)

4: Her til morgen installere jeg så CPU-Z og jeg havde det tilfældigt kørende imens jeg arbejdede med computeren. Jeg bemærkedeat når jeg installeret ting, zippede, osv nedclockede den sig selv til 0.225 volt fra dens 1.85 VCORE.

Hvis der er nogen af jer derude, der kan forklare mig noget af alt det her, så må i meget gerne :) Har aldrig oplevet dette før.

CPU ligger på 40 grader IDLE med et clock på de 250-300 MHZ.
Hawski

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 18:59:29
Svar/Indlæg:
751/42
Det du oplever er et typisk scenarie når strømforsyningen ikke kan levere en stiv spænding under belastning. Det kan dog både være strømforsyningen eller bundkortet der er synderne i denne sammenhæng.

Prøv at se om du kan låne en strømforsyning der er kraftigere end den du har nu - der burde være meget at hente på at få en bedre strømforsyning, hvis vi antager at dit bundkort er godt nok (siden du kørte med en langt mere strømslugende cpu før, tror jeg nu nok at bundkortet kan tage det).

Mvh. Uffe

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 19:14:53
Svar/Indlæg:
1503/128
Det kan sagtens være din PSU - ThermalTake's PSU'er er middelgode, men absolut ikke topkvalitet (håber du kan ta' det - jeg har heller ikke selv en topkvali så det er ikke for at håne).

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 19:23:38
Svar/Indlæg:
751/42
#4 det kan det desværre godt :(

Jeg havde en 300W psu som langsomt blev ringere, tilsidst crashede mit system ret ofte indtil jeg skiftede til en Antec Truecontrol 550W. Jeg ville bare købe en rigtig god strømforsyning, og ville ikke have at jeg skulle have en ustabil computer pga. strømforsyning igen - så jeg købte en af de dyreste jeg kunne finde, som havde fået meget gode reviews. I dag ville jeg nok have valgt en anden strømforsyning, fx den Levicom 550W, som leverer 34A på +12v kanalen.

Prøv at se om du kan skaffe en anden psu, hvis du ikke kan så nemt, så tag nogle ting ud af computeren der er "unødvendige" som trækker strøm. Fx hvis du har mange harddiske så pil nogle af dem fra.

Mvh. Uffe

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2004 20:21:51
Svar/Indlæg:
1503/128
dKKeN>> Det er fordi din Duron ikke er låst op vil jeg umiddelbart tro.

1.9 - 1.95 er nok max til en luftkølet Duron, men jeg må indrømme at jeg aldrig rigtigt har leget med dem så det kan være der er andre der ved mere om Duron og volt ;)

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
07-07-2004 20:30:27
Svar/Indlæg:
637/15
du kan inlocke de gamle Duron CPU'er
med en blyant, så du får mulighed for at ændre
multiplier, indgrebet er yderst simpelt
så det er ikke noget du sån' lige skal lade
dig stoppe dig

RainMaker

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 00:08:27
Svar/Indlæg:
637/15
www.ocinside.de/
under Workshop der er det..
ellers også skal jeg nok lave moddet for dig :)
har haft hæld med at modde 2*XP 2400 til MP2400
og det er lidt værre at lave end det på en alm. duron :)

send en mail hvis det har interesse :)

GgozZ

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 11:12:08
Svar/Indlæg:
377/17
Vedr. PSU så kan en Aspire 500 W bedre betale sig, den koster kun 461-. hos databutikken.com og levere ligeså 34 A på 12 V. Desværre er udseendet lidt for fancy, men til den pris kan man ta' det ;)