cpu/varmeudviklings simulatorer

Diverse d.  08. juli. 2004, skrevet af Klabautermanden
Vist: 202 gange.

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 01:12:43
Svar/Indlæg:
194/13
hej, jeg skal bruge noget som kan agerer cpu når jeg skal have bare en fornemmelse af hvor god en køler er (det drejer sig og en hjemmelavet en af slagsen). er der nogen der har en ide til hvordan jeg bygger en sådan? den skal kunne afgive mellem 100-250w og det er bedst hvis man kan justerer denne værdi.

jeg har fundet en guide til hvordan man bygger en sådan her: http://www.icecoldcomputing.co... men jeg forstår det ikke helt og jeg kan ikke finde den TIP 142 nogle steder.

mvh kristian

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 01:19:40
Svar/Indlæg:
6052/189
hmm...

mener at på HTX har de vist nogle koge-plader der kan indstilles rimelig præcist...

er ikke sikker...

ellers så find en effekt-modstand på 200 watt? ( hvis sådanne store findes )...

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 01:29:17
Svar/Indlæg:
1494/10
#1 Men kan godt bruge effektmodstange. Problemet er bare at de ikke er nær så små som en CPU.

Hvis man bruger 4x50W effektmodstane (meget varme) så fylder de vel det samme som 4 P4, eller deromkring.
Men det ville da være en nem måde at gøre det på. Evt have to kobber plader hvor man spænder effektmodstande imellem, så kan man smide ens køler oven på kobber pladen og se hvor godt den køler. Problemet er bare at effektmodstane er så store at du ikke vil få en koncentreret varme som kommer fra et punkt (som det jo er med en processor kerne).

#0 Hvad med at bruge et 226W peltier element??

/AphiX