Prescott 2,4A til 4236 MHz

Litteratur d.  08. juli. 2004, skrevet af The Boss
Vist: 1138 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
08-07-2004 09:31:01
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 10:08:40
Svar/Indlæg:
1503/128
Nogen der sagde reklamefremstør for Asetek?! Hvorfor give Asetek credits i denne nyhed, når det ikke er dem selv der har opnået resultatet - det er bare nået med deres kølesystem.

Hvis producenten af kølesystem skulle ha' æren hver gang nogen opnår et fedt overclock, ville der jo ikke være nyheder for andre end Asetek og nVentiv (R.I.P. nVentiv btw)...

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 10:54:15
Svar/Indlæg:
1494/10
Hmmm intet nyt ved den test.

Prescott 2.4A kan jo clocke til omkring 4Ghz med std. Intel køler.

Det var noget andet hvis de fik 100% oc på den med en VapoLS, li som macci har gjort med hans cascade.

/aphiX

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 10:59:50
Svar/Indlæg:
3162/78
Prescott 2.4A kan jo clocke til omkring 4Ghz med std. Intel køler. øhh kig lige forbi www.cpudatabase.com den der er clocket mest er på 3500mhz!

Poul

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 11:06:08
Svar/Indlæg:
44/1
#3 som sædvanligt blabrer folk løs uden at vide en skid om hvad de taler om :e

Kim

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 11:37:25
Svar/Indlæg:
772/50
hehe #4 ja det tør siges :D ej det er vel godtnok...man har kun det sjov man selv laver :P, hmm ja så er asetek lykkelige :D de kan holde en prescott kold hehe det er også flot ingen tvivl der :D

tf-uno

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 11:50:48
Svar/Indlæg:
317/39
ganske nice clock må man sige :=) så skulle det bare lige ha været med en 200fsb cpu :=) så er der sku fart over feltet

sko

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 12:05:36
Svar/Indlæg:
1954/464
hvor i alverden får man fat i en 2,4 prescot.....synes de allesammen er 2,8

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 12:40:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Det er også "nemmere", da 2,4'eren er en 533MHz'er ;)

... mener jeg da ?:( :l

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 12:42:04
Svar/Indlæg:
1604/60
Der findes mindre versoiner af Prescott, men det er dog uden HTT og med 533 bus.....

En anden ting de skriver er at kompressoren køre med en temp over 60 grader, de har ganske ret den er pokkers varm.

Min LS er ved at blive lavet om, og den bliver ond... :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 13:10:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #9

Tjah :l Min kompressor bliver også pænt varm, så der er vel intet nyt under solen 8)

Klabautermanden

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 13:43:18
Svar/Indlæg:
194/13
prescott bliver nok varmere generelt til gengæld har den langt færre "hot spots" end de foregående 800mhz intel cpuer hvilket betyder at den rent teoretisk burde kunne clocke højere med ordentlig køling -> den udnytter kompressorkøling m.m. bedre end de foregående cpuer..

artiklen er lidt federe når man har en kæreste der kan finsk ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 13:49:12
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Fair.

Men det er sådan set også det jeg har præket, men folk fokuserer for meget på de temperaturer i stedet for oc-potentiale...

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:00:02
Svar/Indlæg:
1503/128
NoNig>> Og andre folk glemmer at det altså ikke kun er CPU'en der bliver varm. Der sidder jo rent faktisk ting og sager rundt omkring CPU'en som bliver varmet sindsygt meget op pga. "toasteren".

Den kommer aldrig ind i mit kabinet ihvertfald :00

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:48:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #13

Havde jeg bundkortet til det, så smed jeg en Prescott i, promte. Den er simpelthen for fed den CPU.

Jeg glæder mig til, at der kommer software og bundkort der virkelig kan udnytte dén.

Jeg er bare lidt ked af, at den ikke har fået en så god debut som de fleste af sine forgængere. Men jeg har sagt det før, og siger det igen: Bare vent!

Det her er ligesom introduktionen af Pentium4, om igen. Fordelen ved Prescott er jo: funktioner, oc-potentiale osv. osv.

For mig at se, har den stort set kun en alt overskyggende hæmsko, og det er den overvurderede varmeudvikling.

Men jeg har på fornemmelsen, at vi kommer til at høre meget godt fra dens side af.

Hvem ved?! Måske der skal en ny 90nm kerne til, før den virkelig vinder rum... igen: lidt det samme som med Pentium4 (will. vs. north).

Men I kender jo mig som en nidkær person der holder af periferien og holder lidt med den "udskældte" hardware. Fuck det! Jeg tror på Prescott'en. Og jeg tror på, at den nok skal få al kritiken til at forstumme...

"Alle" ved jo, at den har en længere pipeline. Det samme have Pentium4'eren.
"Alle" ved jo, at P4'eren skulle op i omdrejninger før den vidste tænder.
"Alle" ved jo, at P4'eren havde lidt varmeproblemer, ikke noget at sammenligne med Prescott'en, men alligevel.

Som sagt: Jeg tror på Prescott'en! ;) 8)

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:54:55
Svar/Indlæg:
1503/128
NoNig>> Jamen jeg er helt enig med dig ... Northwood er en rigtig fed CPU, men ikke "brugbar" som OC-CPU uden kompressorkøling - ihvertfald ikke ENDNU ;)

Jeg tror og håber på at Intel nok skal få løst problemerne, for ellers sidder de mere eller mindre fast. Hvis de kører videre med den nuværende Prescott teknologi, og ender oppe over 4Ghz, så er det ikke længere muligt at udvikle boxkølere der for det første kan betales, og for det andet er til at holde ud at høre på.

Lockheed

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 15:31:22
Svar/Indlæg:
503/516
#15 Du mener forhåbentlig "Prescott er en rigtig fed CPU....." ?

Mvh

TahmiaS

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 15:37:14
Svar/Indlæg:
990/50
har Intel ikke skrottet ideen bag prescott? - jeg tror alligevel aldrig de får den op på 5ghz standard, som nærmest er nødvendigt for at slå amd64 Oo?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 15:49:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #15

Enig. Det er jo så bare en hæmsko, som sagt.

Men jeg er så forgabt i dens potentiale ;) 8)

-> #17

*sagt uden at lyde nedværdigende*

Jeg tror, at der lige er noget info du skal have læst op på så ;)

CreepyShit

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 15:52:10
Svar/Indlæg:
346/9
#14 helt enig, jeg tror oxo på prescott...så meget at jeg lige har byttet min 2.8C til en 2.8E :D

Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 18:14:28
Svar/Indlæg:
240/19
#14 hvad er det lige der er så fedt ved prescotten på nuværende tidspungt ?:(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 18:20:45
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #20

Dens potentiale... ;)

- kort sagt! 8)

Kejserkamla

Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 18:39:39
Svar/Indlæg:
240/19
#21 ok så er jeg med for på nuværende tidspungt syntes jeg nemlig ikke den er så spændende men lad os give den noget tid så tror jeg også at den bliver sjov at lege med :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 18:52:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #22

Jeg synes allerede den er "sjov at lege med".

Havde jeg bundkortet, havde jeg ikke et øjeblik tøvet med at købe sådan et bæst og overclocke det langt ned i Helvede, og grine min røv i laser når jeg smækkede DDR-systemerne samme vej! :e 8)

Black

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 19:23:12
Svar/Indlæg:
2749/122
LOL var der nogen der sagde toaster@3.0E Cpu´er

Ej i ka ta det det er gasss :p

MEn sådan som intel prøver sig for tiden med overclocknings låse og alt muligt så skal de (gamle) P4 B og C og E cpu´er sku nok blomstrer sammen med de overclockere der vælger Intel *Host Host* var der nogen der sagde AMD4Ever. Jo det var der sku nemligt mig.....

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 19:28:37
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #24
Hvorfor starte en krig ? ?:(

Black

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 19:32:59
Svar/Indlæg:
2749/122
jo ok sorry for OT.

AMD VS INTEL = LAVERE PRISER. :e

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 19:39:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #25

Du kender B.A. :00

;)

LilleIndianer

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 20:15:11
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #27
Nå ja.. :r

:e :p

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 22:24:12
Svar/Indlæg:
1494/10

#3 Nu kigger jeg mere på folk der ved lidt om at oc, ikke alle dem der bare smider deres lille oc med standart køler op. Jeg stener rundt inde på xs.org og har lært nogle tråde om hvad folk har fået den cpu op på og mange kunne få den op på omkring 4.2ghz med MachII og VapoPE/XE og så selvfølgelig VapoLS.

IMO så er Prescott 2.4A skod, den yder jo ikke særlig godt pr. mhz i forhold til andre Prescott og NW cpu'r. Jeg ved så godt at den clocker en del bedre end andre men den skal alligvel en del højere op før den yder li så godt som en NW eller normal Prescott.
Mener SuperPI 1M tog 50sek for macci ved std. clock. Det kan min 2500+ altså gøre bedre ved std clock.

Men ja, Prescott bliver da bedre og bedre, nu kan mange af dem jo ryge over 4ghz uden de store problemer og så behøver man ikke engang lede efter en bestemet stepping for at den kan det.

/AphiX

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 00:15:13
Svar/Indlæg:
3162/78
#4 hvis du er 109 år er det vist dine gamle gummi tænder der bladre!

#7 http://edbpriser.dk/Listprices...

The

Superbruger
Tilføjet:
09-07-2004 03:55:32
Svar/Indlæg:
613/20
Huh ?:( Intels toaser kan lige frem blive kold?? ?:( ?:( jeg er i chock..... og ja... jeg ser på varmen.... hvis jeg på noget tids punkt skulle have den toaster bliver det som... ja. toaster eller have grill ;)

ej. nice oc af den. men jeg kan nu ikke lig den cpu....den er varm, yder dårligt pr. clock, varm.... fik jeg sagt varm? :00 :e

btw ret at set at så mange har taget bolden op og er start på at kalde den en toaster :) jeg er rørt :e

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 05:11:44
Svar/Indlæg:
2175/21
tjae....tror nu oxo selv intel er klar over at prescott kun er der fordi de ikke har et alternativ endnu...64bit med AMD det er fremtiden.... :)

der har sq ALTID været krig mellem AMD og Intel, det plejer bare være AMD der haltede efter, så tilgiv mig min skadefryd.....

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 12:14:55
Svar/Indlæg:
2175/186
He he jeg tror ikke på Prescott da... Den bliver aldrig rigtig populær (tror jeg)...

Nonig-> du skriver den har mange fordele, "funktioner, oc muligheder osv. osv." Men hvad er "osv. osv." :/

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 12:40:34
Svar/Indlæg:
675/55

Det er dælme nemt bare at slynge ud at "den har potentiale"

Uden at ville starte en krig, så er den vel principielt allerede på vej ud i forhold til Intels strategi meldinger.. Desuden har de haft rigeligt med tid til at vise at de ku.. og så vildt er det ikke blevet vel 😉

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 12:51:45
Svar/Indlæg:
675/55
#3 og #4

Hvis i nu læste lidt rundt på nettet og ikke udelukkende så på cpudatabasen der, så ville i se at man faktisk på luft har haft dem deroppe hvor #2 siger på luft.. såå right back at you #4 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 13:37:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #29

Selvfølgelig yder en Northwood bedre pr. taktslag. Det ved alle og enhver, men det er ikke længere et faktum man skal tage højde for.

Hvis "folk" bare gad at fatte det, så ville vi slet ikke have den der åndssvage debat. For selvfølgelig yder den dårligere når den har en længere pipeline.

Der er ikke programmer der udnytter CPU'ens funktioner fuldt ud, så selvfølgelig vinder den ikke indpas dér.

Jeg synes ikke det er et argument, for så burde "du" vil at hagle Intels andre CPU'er ned. For de yder jo dårligere end en AMD pr. taktslag... eller hva'?

-> #33

Hva' mener du?

-> #34

Som sagt: Jeg tror ikke at vi har set det sidste til Prescott'en, og dens efterfølgere.

Den skal nok vise tænder ;) - Ligesom Pentium4'eren i sin tid blev skældt ud.

Men i bund og grund, så er vi jo rigtig mange der har købt sådan en fætter, right?! 8)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 13:46:28
Svar/Indlæg:
2353/24
Varme har STOR betydning for ens overclock, når man kørere med luft (hvilket de fleste gør stadig væk), det er nok derfor at der er så mange der hænger sig i varmeudviklingen. Som een længere oppe i tråden siger at "den udnytter kompressorkøling m.m. bedre end de foregående cpuer..", hvilket jeg vil give personen 100% ret i

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 13:49:36
Svar/Indlæg:
2353/24
man hænger si g nok også en del en varmen fordi, grænsen for luftkøling snart er nået... så ska vi til at gå over til vand, hvis man ikke vil have en tornado i sin computer...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 14:04:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #38

Teoretisk, så er grænsen ved de 200W, alt efter hvad køleren er lavet af, og miløjet inde i kabinettet. Men optimalt, omkring 200W.

Så ja, grænsen er nået...

Vandkøling er ved at blive så alment og udbredt, at der går ikke længe inden at "custom made" snart bliver til "main-stream". Så mon ikke; Dell, IBM, Amitech osv. snart tager det til sig? ;) 8) :)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2004 14:29:14
Svar/Indlæg:
602/17
NoNig>>

Nu siger du at Presscott ikke er så sindssyg igen mht. til varmeudvikling right??

Jeg har læst en nyhed på hardocp.com hvor deres plastic dimser de altid bruger til at stille bundkortet på simpelthen smeltede pga. af den varme presscott'en fik bundkortet op på!

Og nej! Det var ikke bundkortet der blev varmt af sig selv. Det var ikke så varmt med det selv samme opsætning blot en anden CPU (NW). Så det var Presscott'en der var skyld i varmen.

Når det ligefrem bliver så varmt at ting begynder at smelte - er det så ikke et seriøst problem??

ps. Jeg vil da håbe for Intel at de får styr på det - misforstå mig endeligt ikke. Men det er sq et problem! Endda et stort problem!

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2004 14:37:21
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Pég lige ud for mig, hvor jeg siger, at Prescott'en ikke bliver varm :l ?:(

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2004 15:43:20
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Ja ok :00

Prescott er ikke 'hot'. Det vil jeg gerne indrømme: http://www.sunnetwork.org/news...

*ROFL* :e 8) ;) :p

www.skdld.dk :p

(Det' gas :p)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2004 15:43:51
Svar/Indlæg:
602/17
#41 Du siger ikke at den ikke bliver varm, men at det ikke er så slemt som mange "påstår".

i #14:

"For mig at se, har den stort set kun en alt overskyggende hæmsko, og det er den overvurderede varmeudvikling."

jeg vil ikke ligefrem mene det er overvurderet når den faktisk indirekte kan smelte plastic:

http://www.hardocp.com/article...

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2004 15:52:11
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #43

:l

Du trænger til et læsekursus, men jeg kan da godt uddybe for dig...

Jeg skriver netop "overvurderet", for man kan jo tage sine forholdsregler. Såsom de har gjort i artiklen, så er kompressorkøling jo at regne for en "forholdsregel", da en CPU skal udlede pænt meget varme for, f.eks. at kunne smelte en sokkel.

Jeg har på intet tidspunkt modsagt folk at den bliver varmere end sine forgængere. Aldrig!

Men forsøg ikke at fordreje mine ord, bare fordi at du ikke forstår min formulering.

Jeg er da ked af hvis du er kommet til den konklusion, at jeg "modviser" varmeudviklingen.

Jeg siger blot, at når man er kommet forbi den hæmmende faktor: VARME! - så er der masser af potentiale.

Alle "fede" tests er jo netop udført med kompressor.

Det har jeg ikke noget imod.

Jeg kan godt leve med, at der findes hardware som ikke ligefrem er main-stream, og, no offence, så ved jeg godt, at der sidder rigtig mange og får ondt i røveren over, at de ikke selv kan eje denne CPU.

Det er mig ligegyldigt. Jeg ser igennem den smålighed.

En Ferrari er jo ikke skod, blot fordi at det er et fåtal der kommer til at eje én, vel?!

Men jeg er bestemt enig. Det er ikke fair over for "os alle", at der er en monsterlækker CPU som ikke er os umiddelbart tilgængelig. Det vil jeg ikke modsige. Men det får mig ikke til at sige at det er en "dårlig CPU", "skod CPU", "toaster" og hvad "folk" ellers finder på...

;)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2004 16:23:44
Svar/Indlæg:
602/17
NoNig>>

Rolig nu. Der er ingen grund til at hidse dig op.

"Jeg skriver netop "overvurderet", for man kan jo tage sine forholdsregler. Såsom de har gjort i artiklen, så er kompressorkøling jo at regne for en "forholdsregel", da en CPU skal udlede pænt meget varme for, f.eks. at kunne smelte en sokkel."

- Det er jo ikke en særlig fleksibel CPU hvis der skal tages specielle forholdsregler for at bruge den.

"Jeg har på intet tidspunkt modsagt folk at den bliver varmere end sine forgængere. Aldrig!"

- Det har jeg heller aldrig sagt.

"Men forsøg ikke at fordreje mine ord, bare fordi at du ikke forstår min formulering."

- Det gør jeg heller ikke. Det kan være jeg har misforstået det du har skrevet. Det kan ske for selv den bedste. Jeg står dog stadig ved det jeg tidligere har skrevet.

"Jeg er da ked af hvis du er kommet til den konklusion, at jeg "modviser" varmeudviklingen."

- Det er jeg dog ikke ;) Men jeg mener du prøver at sige at varmeudviklingen ikke er så slem som mange siger. Det er der jeg ikke helt er enig med dig (jf. tidligere posts).

"Jeg siger blot, at når man er kommet forbi den hæmmende faktor: VARME! - så er der masser af potentiale."

- Fint nok. Men det er for mig ikke OK med en masser "hvis'er". Hvis der kan gøres noget ved varmen, hvis der kan gøres mere ved det ene og det andet..... hvis og hvis min *** er spids - som det så flot kan udtrykkes :e Jeg forholder mig gerne til det konkrete produkt og ikke hvordan det kan blive i fremtiden.

Du vil ikke kalde den en skod cpu eller andre ting. Fint nok. Det er der heller ingen (ihvertfald ikke mig) der vil tvinge dig til. Det er jo helt op til dig selv at danne din egen mening.

Men jeg mener selv at det ikke er jordens bedste CPU. Langt fra. Så er jeg sådan set ligeglad med hvad den har af potentiale. Så længe den ikke performer bedre end den gør nu, får du mig ikke til at mene anerledes.

Jeg vil ikke kommentere videre på hvor god eller dårlig den er.

Jeg står fast ved at den, efter min mening, bliver alt alt for varm.

Pyha... tror jeg fik det hele med.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2004 16:29:08
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #45

*LoL* :e

Jeg er sgu ikke sur! :p

Men hvem siger at en CPU "skal" være "fleksibel"?

Jeg siger ikke "at varmeudviklingen ikke er så slem som mange siger", det er jo netop det jeg siger. Jeg regner det bare ikke som en afgørende faktor, for mig, da jeg sagtens kan se fornuften i at smide noget ordentlig køling på dén, og presse noget god ydelse ud af den ;)

Jeg kan ikke ændre din mening :00

Bare vi diskuterer på samme niveau, så hidser jeg mig ikke, eller behøver at lyde (mere) belærende (end jeg allerede gør) ;) :p

Off-Topic:

Det er faktisk næsten studie som jeg vil ind på... Men jeg ved ikke rigtig om jeg vil vælge: "elektronik", "elektroteknik" eller "datateknik". Men nu må vi vente og se ;)

Hvorom alting er, så kommer jeg snart til Aalborg og laver rav i gaden! :e

- I mere end én forstand ;) :p

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2004 16:49:39
Svar/Indlæg:
602/17
#46>>

OK! Jeg var blevet helt bange for at du troede jeg med vilje ville træde dig over tærene! Det er skam ikke min mening ;)

"Jeg siger ikke "at varmeudviklingen ikke er så slem som mange siger", det er jo netop det jeg siger. Jeg regner det bare ikke som en afgørende faktor, for mig, da jeg sagtens kan se fornuften i at smide noget ordentlig køling på dén, og presse noget god ydelse ud af den "

OK. Det er så heller ikke op til mig at bestemme.

"Bare vi diskuterer på samme niveau, så hidser jeg mig ikke, eller behøver at lyde (mere) belærende (end jeg allerede gør)"

Det håber jeg da vi gør ;) Det skulle jo nødigt ende i det sædvanlige "Min far kan tæske din far"-agtige crap argumenter. Hvilket det da heller ikke gør. ;)

"Det er faktisk næsten studie som jeg vil ind på... Men jeg ved ikke rigtig om jeg vil vælge: "elektronik", "elektroteknik" eller "datateknik". Men nu må vi vente og se "

Elektronik og Elektroteknik er den samme linie til at starte med. Det var det ihvertfald da jeg startede.

Datateknik er en linie for sig selv, dog kører de 2 linier tæt sammen til at starte med, men de bliver mere og mere forsellige for hvert semester der går.

Elektronik og Elektroteknik er hvad det lyder til at være. Meget elektronik minded (sjovt nok :p)

Datateknik er i meget højere grad programmering af forskellige systemer.

Hvis du gerne vil have nogle eksempler på noget af det jeg har beskæftiget mig med skal jeg gerne give dem.

Det er meget svært hurtigt at forklare de forskellige linier da de ændrer sig meget i takt med semestrene. Desuden skal der vælges linier og deraf ændres stoffet naturligvis også.

Håber det gjorde det en anelse nemmere :)

Når du engang ankommer må vi jo lige snakke sammen så. Det er lettere at diskutere IRL end her. Der kan man jo hurtigt komme til at misforstå hinanden ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2004 16:59:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #47

Hvor langt er du? :)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2004 17:04:58
Svar/Indlæg:
602/17
#48>>

Jeg har haft et par SE-år som det hedder. Så jeg er ikke så langt jeg som "burde" være. Men jeg er kommet halvvejs. DVS. jeg starter på 6. semester her til februar.