WinXP key?

Software d.  08. juli. 2004, skrevet af Caveman
Vist: 473 gange.

Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:03:07
Svar/Indlæg:
65/11
Læste lige et andet indlæg i forummet og kom til at tænke på.... Jeg har en lovlig nøgle til WinXP dansk :x men fordi jeg heller vil køre med engelsk XP så kan jeg ikke bruge min lovlige nøgle og er derfor "nød" til at bruge en "ikke lovlig" nøgle.... så mit spørgsmål lyder på, er det lovligt at bruge en nøgle som ikke er original når jeg har en original nøgle som jeg ikke bruger?
Håber i kan forstå det :p

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 14:52:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Som StoreFugl siger, så er det ulovligt. Der er ikke så meget at gøre.

Din nøgle er til en dansk version.

Sammenlign det med to huse.

Du kan bo i dem begge, men bare fordi at du har nøgle til det ene, er det ikke ensbetydende med, at du må benytte det andet. Selvom det har swimmingpool, lækre damer, wide-screen TV og en monsterfed computer! :e

Desværre mate! 8) You are on the wrong path here ;)



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 17:00:13
Svar/Indlæg:
1548/24
Tjaa... har du prøvet at installere en engelske version og bruge din key?

Jeg ved fra min skole at de har købt x-antal licenser og de må både bruge dem til danske og engelske versioner af XP! ved ikke om det er en speciel aftale eller en licens til XP er "worldwide" hvis man kan kalde det sådan?

#1 jeg kender ikke nogen der arbejde med PS profesionelt som bruger den danske udgave! når de skal snakke med deres kollegaer på den anden side af jorden er de jo smart at have nogle "standart" udtryk for diverse funktioner! Hmm har lige set på priserne, og det kan også have en del at sige hvilket man vælger :l
Men bortset fra det kan man ikke sammenligne software politiken fra 2 forskellige software firmaer, det er jo ikke sikkert at de er ens!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 17:03:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det er ikke en decideret "licens" men en tilladelse til at købe Microsofts styresystemer.

Der ligger en forholdsvis lang forklaring bag, men det er ret så ligetil.



Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
08-07-2004 17:05:45
Svar/Indlæg:
65/11
#2
Nice sammenligning :e

#3
Ja har prøvet at installere med min danske nøgle på engelsk XP, men så kommer den med "du har skrevet en ugyldig..." eller sådan noget

Men som om jeg skifter til dansk version... I don't think so;) Det er jo også kun et plus fra Microsofts synspunkt, eftersom den danske version normalt koster mere end den engelsk.



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2004 17:27:02
Svar/Indlæg:
1548/24
#4 Jeg står delvist for computerene i den afdeling hvor jeg går (Skide SKP'er kan sQ ikke engang selv :00) anyway så skal man bruge en overordnet key som virker til x-antal licenser og ifølge vores aftale må vi bruge enten engelsk eller dansk version (skulle lige have det bekræftet) og de skal ikke aktiveres!

Men som sagt så er det ulovlig selv om du har en lovlig version til dansk udgave! Du kan evt skrive til microsoft og høre om det er muligt at "bytte" til en engelsk licens mod et mindre beløb for mediet!



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 13:48:18
Svar/Indlæg:
1404/19
--> #8
"Men som sagt så er det ulovlig selv om du har en lovlig version til dansk udgave! Du kan evt skrive til microsoft og høre om det er muligt at "bytte" til en engelsk licens mod et mindre beløb for mediet!"
Det tvivler jeg meget stærkt på.. :l
For jeg tror at microsoft tænker at han vil snyde em, ved at have 2 licenser samtidig, for det får han jo, men ikke lovligt.. Håber i ved hvad jeg mener.. :00



Hvidgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 17:29:18
Svar/Indlæg:
1548/24
#9 nææ tror jeg heller ikke, med det kunne jo godt være at de havde et eller andet man kunne gøre!

Men det må han også selv rode med!