Page file/ virtual memory

Software d.  09. juli. 2004, skrevet af Caveman
Vist: 289 gange.

Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2004 17:04:48
Svar/Indlæg:
65/11
Sad lige og legede med windows :e men den gider ikke at lege med:( jeg prøvede for sjov at slå page file fra, den kommer så op med en box der siger jeg skal genstarte, fint tænker jeg så. Da den så er kommet ind i windows igen og er færdig med at loade, kigger jeg så i task manager, men der står stadig at programmerne bruger page file :l ?:( ... nu sidder jeg så og tænker på om man kan slå page file fra eller om der er nogle programmer som skal køre på hd'en eller sådan noget ?:(
... kunne måske også være sådan noget "plasibo"(stavning??) at der står man kan og når man gør det tror man at computeren kører hurtigere, men det gør den faktisk ikke ?:( ?:( :p

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 17:41:05
Svar/Indlæg:
2870/65
Page file er noget maskinen (Windows) bruger når den skal "swappe" filer til/fra disken (især hvis du ikke har ram nok.

Du må IKKE slette din pagefile, uanset om du bruger den eller ej. Du kan risikere at windows aldrg kommer op igen.

Hvad du kan gøre er at flytte din pagefile, hvis du altså følger nogle få råd:

1. Lad ALTID minimum 10-50 MB ligge på dit C-drev(eller det drev som du booter fra). Så har Windows en "pointer" til den egentlige pagefile på en anden disk.

2. Flyt din pagefile fra den disk som dit C-drev ligger på (minus 10-50 MB) over på en anden (gerne hurtigere) disk.

3. Lav aldrig din samlede pagefile mindre end den fysiske mængde ram....du må hellere lave den ca. 50 % større....gerne fordele den over flere fysiske diske=performance (ikke så meget så det rykker meget, men lidt vil det give - hvis du ikke har ram nok.)

Hvis du har ram nok, findes der et lille Registy-hack som gør at du bruger dine ram istedet for din pagefile (men pagefile SKAL altså stadig være der).



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 17:43:37
Svar/Indlæg:
2353/24
#1
hvad mener du med "nok ram"? er det 1gb? 2gb? eller hvor højt skal vi op ?:(



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 18:03:43
Svar/Indlæg:
2870/65
Det kommer jo en del an på hvad du har på maskinen...og hvad du bruger den til.

Hvis du har win xp på, så regn med ca. 250 MB til det alene...hvis du spiller meget tunge spil Far Cry osv, kan mskinen næsten ikke få ram nok.

Win xp med bare de mest almindelige ting på, begynder først at rykke med 512 MB eller mere...læg så det til som du regner med at alle de andre programmer buger når de er aktive.

hvis du har 1 GB ram, skulle du kunne klare det meste udemærket. 512 MB kan gøre det, men så skal du beholde din (eller lave) noget ekstra pagefile.

Laver du video-redigering er 1 GB næsten for lidt.



Caveman
 
Superbruger
Tilføjet:
09-07-2004 18:33:52
Svar/Indlæg:
65/11
Har selv 1024MB ram så den burde kunne klare at starte op uden at gå ned... så længe jeg ikke spiller nogle spil, men det undrede mig bare at selv om man slog page file fra, så gjorde den det faktisk ikke :l



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 19:42:49
Svar/Indlæg:
4338/142
#4

Læg din pagefile på en fast størrelse svarende til mængden af fysiske ram, altså:

Du har 1024 MB ram - sæt derfor dine pagefile/swapfile til min. 1024MB & max. 1024MB. Derved ændrer den ikke størrelse og du slipper for at defragmentere 60 gange om ugen ;)

Hvis du er meget uheldig løber windåse tør for virtuel hukk. så sætter du den bare til 1536/1536 - Farcry er vist det eneste p.t. der æder så meget (udover grafik app. og lignende)

MVH C.C.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 20:57:28
Svar/Indlæg:
6052/189
#1:

link til registry hack??

jeg har 1gb ram, og jeg har altid over 512 ledigt.. og spiller sjældent meget kraftige spil ( læs: aldrig )...

men det der registryhack, er det sådan at hvis nu at win + programmer rammer grænsen, vil den så slå over på swap-file, selvom at hacket er "aktiveret" ? dvs som en "backup" ?



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2004 22:50:53
Svar/Indlæg:
2335/16
#6 jeg tror det er det her du leder efter

http://www.supportweb.dk/suppo...



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2004 00:48:09
Svar/Indlæg:
2870/65
#7

Jepper...det var det jeg tænkte på :e