jeg vil nok mene at temp er lidt høj. da din barton ikke er oc. jeg køre med ca det samme kølesystem og da jeg havde en barton i var min load temp på 38 grader vel og mærke ved 1.95v vcore. og jeg køler også gfx og chipsettet. men nu måler 2 bundkort jo heller ikke ens. men svinger din idle og load temp meget så er der noget galt.
#7 jeps der er ikke lavet noget om på det. bruger stadig det samme system på min amd64. nu ved jeg ikke hvad en 1000l/t akvariepumpe kan ,men grundfoss pumpen laver ikke noget tryk af betydning.der er noget mere tryk på en vandhane hvis man skal sammen ligne. da jeg lige havde fået pumpen blev den testet ud i haven og for og se hvad den kunne lave af tryk satte jeg en finger i enden af slangen og jeg havde ingen prob med og stoppe vandet.
#8 det er grundfoss som har lavet de fleste af de cirkulationspumper, som sidder i et alm hus, så det er grundfoss som laver trykket på vandet som kommer ud af vandhanen ;)
#10 kun hvis du bor i en boligblok er det nødvendig med en pumpe da dem på 10 etage også skal ha lidt vand og bade i. den cirkulationspumpe der sidder i huse er kun til varme i radiatorene. #9 den er også lidt større end den jeg bruger :e den jeg har er en ups15-35 med 3 speed . jeg ved ikke hvor mange L/T den kan gi. jeg har kigget på grundfoss hp men kan ikke find den.
#11 nu bor jeg på landet, så der har vi også cirkulationspumper (vi havde 3 stk. da vi kørte med et meget gammelt halmfyr, nu har vi vidst "kun" 2 (fået nyt stokerfyr) - 1 et det varme forbrugsvand og 1 til at pumpe vand rundt i radiatorene).
du kan ikke bruge den temp sensor der sidder på et abit nf7 til ret meget, det skulle ikke undre mig hvis din cpu er ca 30grader istedet for de 41 du skriver
#13 kan godt være rigtigt... lige når jeg starter min computer viser den 68 grader ca... jeg skal først genstarte en gang så måler den præcist (58 grader ca.)..