Det er svært at vælge imellem de to grafikkort da de ligger meget lige i tests. Nogle steder vinder x800Pro og andre steder vinder 6800GT.
Personligt har jeg bestilt et 6800GT.
Men begge kort er rigtig gode, og jeg tror ikke du vil kunne mærke den store forskel på din maskine.
Grunden til at jeg har valgt Geforce er:
- Det har 16 pipelines, hvor x800 har 12, det kan dog nogen gange hardmoddes, men jeg er ikke den store hardmodder så jeg foretrækker de 16 pipes fra fabrikken.
- nVidia driverne er beta, og jeg tror de kan få en del mere ud af kortet når de får finpudset driverne. Ati´s drivere er væsentligt mere modne, og jeg tror ikke de kan presse så meget ekstra ud af kortene med driver optimeringer.
- Og ja det er kun 6800 der understøtter SM3.0, og man har allerede set beviser for at der kan være lidt ekstra ydelse at hente der.
- De er begge lavet på 0.13 micron, men nVidia kører ved lavere standard clock, så jeg håber på at kunne OC det rimelig meget.
Det skal dog siges at begge kort har vist rimelig gode OC muligheder.
Men når det er sagt så yder de to kort så ens at det skal være småting der afgør det. Men du kan jo se på pris, tilgængelighed og ikke mindst hvad du selv hælder til (er du nVidia- eller ATI mand...)
Uanset hvilket kort du vælger, er det sikkert at du får et rigtig godt kort.