Superbruger
Tilføjet:
12-07-2004 14:36:12
Svar/Indlæg:
41/3
Hey gutter...!
Mit system er :
Abit IC7-G
3 Ghz p4
2x512 kingston hyperx pc3500 ddr-ram
160gb harddisk
Radeon 9800 pro kort
--------------
En dag da jeg sad i windows slukkede computern bare såen uden lige.. jeg troede self bare det var strømen men alt hvad der havde med strøm sad rigtigt uden og inden for kabinettet..
jeg prøvede så at putte min Strømforsyning til en anden computer og den gad godt at tænde.. så proppede jeg min strøm forsyning tilbage igen hvor mit strømbrugende plextor brænder røg ud.. - denne gang skete der heller ikke noet..
jeg prøvede lige at holde min tænde knap inde.. men så kom der lidt røg fra CPU'en-.-. jeg skyndte self at fjerne fingeren.. jeg havde en gammel amd xp2000 maskine med et billigt bundkort og proppede Grafikkort, HArddisk, Strømforsyning, og ram fra den store maskine i den - bundkortet begyndte at ryge bare jeg tændte den så jeg smed strømstikket væk, for den maskine slukkede åbenbart, ikke automatisk.. - så var der kun en ting at gøre.. udlukkeds metoden.. jeg startede med at putte en af ram klodserne ud og pling så gad den sq godt at tænde.. - det samme trick virkede bare ikke på den store maskine .. :| men den gamle her har virket uden probs i 4 dage nu .. Hvad kan der være galt ? ud over det en af mine ram ? - er det så mit bundkort der er stået af.. eller er det også cpu'en ? - jeg havde tænkt mig at sende det her til reperation :
Bundkort
Ram
Men.. skal jeg også sende min cpu ? - eller kan den ikke være skyld i det ?
Det bare fordi jeg selv har samlet den og skal betale deres timeløn hvis der er nogle af komponenterne der ikke er ødelagt.. dog modsat til hvis de er.. så sender de mig nogle splinternye for free.. har jo garanti på..
Men .. please hjælp
tak på forhånd
/viktor