Brændt Bundkort?

Diverse d.  12. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 264 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
12-07-2004 23:58:54
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg ville opgraderer min nevøs computer, købte et nyt Q-tec kabinet med PSU og nyt harddisk. Lad mig sige at hans computer aldrig havde været åbnet så der var meget støv deri, gjorde den ren med en klud og flyttede delene fra den gamle kabinet over i den nye. Men nu vil computeren ikke rigtig tænde. Når jeg trykker på tændknappen, blæser PSU'en og kølerne i 2-3 sekunder så stopper det. Jeg har prøvet alt. Flyttet det hele tilbage i det gamle kabinet og der skete det samme, er det fordi jeg har kortsluttet noget i MSI motherboardet? Eller skyldes det andre ting.
kaspersv

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2004 00:13:03
Svar/Indlæg:
38/1
Jeg er ikke helt sikker på det, men så vidt jeg ved, så skyldes den situation som du beskriver, hvor PSUen slukker efter et par sekunder, at PSUens overspændings-beskyttelse har været i aktion. Så hvis din PSU har overspændings-beskyttelse, så er der en stor sandsynlighed for at PSUen enten er for lille til at drive systemet eller at noget er kortsluttet et eller andet sted. Og da det heller ikke virker når du flytter dele tilbage igen, så vil jeg tror at det er bundkortet præcist som du selv forudsagde.

Så jeg tror desværre at du har ret. :x

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2004 00:28:14
Svar/Indlæg:
839/19
Hmm, lyder ikke godt..
QTec er kendt for at det ikke er kvali - i sær deres psuer. En god psu er jo en vigtig del af et system.

Jeg kan forstille mig at den psu har grillet et eller andet, men jeg skal ikke være sikker.. Prøv at teste delene i et andet system, en for en og find ud af hvilke dele som er defekte. Prøv evt at starte PSUen ved at kortslutte den grønne pin og en af de sorte..

/Kingu

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
13-07-2004 12:28:19
Svar/Indlæg:
1103/38
har oxo prøvet det samme engang det døde bundkortet af :(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
13-07-2004 12:30:38
Svar/Indlæg:
14079/622
Måske et dumt spørgsmål men.. Var det en tør klud du brugte ?