Som andre herinde i dette dejlige forum skriver så ja, det er en sammensætning af både MP og den optiske zoom. Den digitale zoom er efter min mening ikke ret meget bevendt.
Hvis du kan og har mulighed for det, så prøv at hold øjne og øre åbne rundt omkring. Det hænder at der er "udgået" vare, til billige penge men absolut ikke ringe.
For cirka 2 måneder siden fortalte en af mine venner mig at han havde købt et kamera i Merlin til 999,-
Nå tænkte jeg, det lyder sgu som noget crap :)
Men det viste sig at det var et Samsung Digimax 420 (3xOptisk / 4xDigital zoom, 4MP, AA batterier, pænt og faktisk ikke så tosset).
Det er mit første digial kamera og jeg må indrømme at jeg er ret tilfreds. Det skal lige siges at kameraets orginal pris var 2999,- men i Merlin kostede det 2499,- (på kassen står begge priser, ergo går jeg ud fra at Merlin har sat det ned).
Det virker kanont efter min mening, og Merlin havde en pakke med lader + 6xAA 2100Mha batterier. De holder rigtig rigtig godt.
Kameraet benytter SD-Kort så man kan udvide, har købt et 256Mb ved siden af. Jeg kan i bedste opløsning, bedste kvali tage cirka 119 billeder.
Jeg kan godt stå inde for det her kamera :)