min side blev hacket. hvad kan jeg gøre

Software d.  14. juli. 2004, skrevet af Bit Phreak
Vist: 403 gange.

Bit

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 04:47:44
Svar/Indlæg:
258/64
heysa

den ene af de sider jeg administrerer er lige blevet haxet. de har slettet alle postene i forummet og blocket adminsne og så videre. det er så oprettet igen nu bortset fra alle de posts der var derinde.

nu vil jeg lige vide hvad man kan gøre for at spore ham spasseren der har gjordt det

inde fra foraet har jeg fundet hans ip som er 213.115.80.115

men han har sikkert brugt en proxy til at skjule hans egen så dette her er sikkert ikke hans. men kan man ikke trace den tilbage til ham på en eller anden måde.

og hvad med hans ISP kan man ikke skrive til dem hvis man finder ud af hvem det er osv.

nogen der har lidt forslag til hvilke muligheder jeg har

GargaZol

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 05:09:01
Svar/Indlæg:
431/26
du kan se lidt onfo om ip'en her

http://www.ripe.net/perl/whois...

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 06:59:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du så har fundet ud af hvilken udbyder han har, kan du skrive til deres Abuse-afd.

Det gjorde jeg engang til een eller anden forstyrret idiot i Belgien som blev ved med at prøve at komme ind på min gamle ftp-server. Det hjalp gevaldigt. :e

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 11:08:41
Svar/Indlæg:
4337/121
Du kan også ringe til politiet da det må være data kriminalitet eller er jeg helt ude at skide?

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 11:10:37
Svar/Indlæg:
1349/11
Du kan også skrive til din egen ISP og melde ham derigennem, husk screenshot for hvad der er sket, for hvis du har et hul, så kan det jo være at der er mange andre af din ISP's kunder som har et lignende.
Og så husk at have dit system opdateret, sæt eventuelt windowsupdate til at tjekke for opdateringer dagligt.

Østergaard

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2004 11:21:24
Svar/Indlæg:
128/1
Som #4 siger, Du kan bruge din egen internetudbyder til at få ham anmeldt. Tror dog ikke et screenshot er nok, da det kunne være falsk.

Polle404

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2004 11:27:55
Svar/Indlæg:
322/10
Hvis sitet er hosted ude i byen, kontakt udbyderen & informer dem om at deres server er blevet hacket.
Hvis de mod al forventning ikke vil gøre noget ved det, bed om at få deres logfiler for den pågældende server & det rigtige tidspunkt. (og find en ny udbyder).

Enten tager de så aktion, ellers får du info der bekræfter dine formodninger, og du kan så derefter kontakte hackerens udbyder.

Politi-anmeldelse bør du lade udbyderen om, men forvent ikke for meget den vej, politiet er overbelastet & så er det samtidigt over landegrænser, hvis det er den rigtige IP, du har der.

Hvis udbyderen af din hosting ikke vil gøre noget ved det, find en ny asap.
🙂

palle

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 11:54:26
Svar/Indlæg:
2307/37
Som de andre siger, anmeld det til din ISP. Vær dog opmærksom på, at der er væsentligt større sandsynelighed for, at sikekrhedshullet skyldes dårlig programmering fra din side, end et sikkerhedshul ved din ISP. Men uanset hvad det skyldes og hvor nemt det har været at gøre, så er det stadig ulovligt...

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 15:19:31
Svar/Indlæg:
4337/121
Husk at man betaler skat så ring til politiet og bed om at snakke med en der har med data kriminalitet at gøre.
Jo hurtigere du gør det jo bedre er det hvis du har tænkt dig at søge erstatning fra forbryderen dvs at du F.eks kan bede om penge til at få en prof til at bygge siden op igen eller tabt arbejds fortjeneste hvis det er en side du tjener penge på.
De skal nok tage dig seriøst og klare kontakten med din udbyder osv