genstarter heletiden.

Diverse d.  14. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 376 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2004 09:47:25
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej
Er nød til at vide hvad gør jeg nu,for min gamle pc genstarter hele tiden(blå skærm som siger jeg skal tjekke mit hardware,hvis dette er sket før kontakt forhandler),de siger det er min hard-disk som er ved at stå af,og jeg skal jo nok have en ny,men ville helst ikke miste min information som ligge på den gamle hard-disk(p3),er der nogle som kan hjælpe da jeg tror det ville være en god ide at invistere i en ny pc.Håber I kan hjælpe mig.
Raskolnikov

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 09:51:24
Svar/Indlæg:
1321/45
Duskalhuskeatbrugepunktummer ;)

Anyway, så synes jeg ikke umiddelbart det lyder som et harddisk problem...

Prøv at liste alt dit hardware op (så er det nemmere at hjælpe dig)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:00:23
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvad siger den helt præcist. Det er lidt svært at hjælpe hvis man ikke ved hvad den fortæller.

Hvis du skulle finde på at købe en ny disk, kan du kopiere alting over ved at sætte den gamle disk i som slave og kopiere filene over på den nye disk, eventuelt vha Total Commander.

Ellers kan du søge på nettet og finde et gammelt IBM program "Diskgo" som kan kopiere din disk sektor for sektor. Husk at gøre den nye disk "Aktiv".

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:24:00
Svar/Indlæg:
499/44
Det kan være én af flg. ting i vejen:

1) Virus. Du er måske blevet angrebet - prøv at installere et opdateret antivirus-program - f.eks. AVG/avast:
http://www.download.com/Avast-...

2) Overophedning. Fjern al støv vha. en støvsuger og kontroller at alle blæsere kører som de skal.

3) Fejl i windows. Kør en ominstallation af windows.

4) Hardware-fejl - men sandsynligvis ikke det, når maskinen ellers har kørt upåklageligt igennem længere tid og der ikke er sket nogle uheld.

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:28:07
Svar/Indlæg:
499/44
#5: Siger din maskine "mærkelige lyde" er det sandsynligvis én af flg. ting:
1) Defekt blæser - kontroller at disse kører som de skal når PC'en er tændt - ellers: Skift dem ud!
2) Din HD synger måske på sidste vers - åben maskinen og lydt om det er harddisken, der er noget galt med. Er dette tilfældet - køb en ny harddisk og flytte alle dine gamle filer over på denne. Nej det er ikke svært. Blå skærm - Windows 95/98/ME? Anvend da FDISK.EXE til at oprette en ny partition på den nye disk, når du har startet op i fejlsikret tilstand i kommandoprompt.

sunman

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2004 10:34:18
Svar/Indlæg:
12/0
Svar 6
Jeg kan høre hard-disken siger brummende lyde som aldrig før.
#år's garenti og nu er der gået 3 år og 1 mrd☹(
Har antivirus/firewall og den siger intet når jeg køre en test.

sunman

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2004 10:36:17
Svar/Indlæg:
12/0
Svar 7
Jeg har win xp pro.Med alle de opdateringer dertil høre.
Jeg tror jeg køre ned og henter en ny hard-disk,når jeg kommer tilbage er her så hjælpe at hente,for her i spanien er her ingen som kan hjælpe da ingen forstår dansk windows.

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:38:26
Svar/Indlæg:
499/44
så skal du nok skifte din harddisk ud. køb en SATA-controller og en ny harddisk f.eks. en 160gb seagate. kan du få adgang til partition magic - er dette nemmere at anvende end f.eks. fdisk - men der er masse af hjælp at hente på nettet omkring oprettelse af partitioner.

soa

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:40:35
Svar/Indlæg:
156/22
#5 mærkelige lyde, kunne godt enten tyde på defekt blæser ved cpu eller grafikkort. Men ellers kunne det være HD'en der ikke er glad og er begyndt at synge på sidste vers.
Tag siden af. start computeren, kontroler at blæserne køre ordentlig. Mærk dig frem med hånden, er der meget varmt omkring cpu? Prøv at afinstallere køleren fra cpu'en og sæt den så på igen. Eventuelt købe et par ekstra blæsere og hvis det er muligt, så sæt en i bunden af fronten til at blæse ind ad, og en øverst i enden til at blæse ud af.

vh soa

soa

Superbruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:44:53
Svar/Indlæg:
156/22
#7 sry, brugte for lang tid på min post #11(vi er jo så hurtige herinde :e )

sunman

Overclocker
Tilføjet:
14-07-2004 10:51:39
Svar/Indlæg:
12/0
Svar 10
Jeg prøver at købe en ny hard-disk.Tager ned til butiken nu så kommer jeg igen,har jo min bærbar så kan jeg komme på nettet.

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 10:57:46
Svar/Indlæg:
499/44
#13: Det er bare ok - bare skriv igen, hvis du får brug for det ;) Håber det lykkes.

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2004 12:27:45
Svar/Indlæg:
378/106
#0 som der bliver sagt.. så tror jeg det er din disk der synger på de sidste omdrejninger...

#10 og andre.. istedet for at bruge partition magic som skal reg. før det virker.. så brug win xp's! det er pisse nemt og lige til..

administration --> computeradministration -> diskhåndtering ... så er det bare at tilføj disken og formatter den (hvis det er en ny) bag efter er den tilføjet i windows og virker 100%
så er man fri for en masse brok med andre programmer :)

bare en info til folket.