-> #0
Åhh Doktor!
Hjælp mig i min nød. Mit elskede grafikkort igennem en længere periode, er gået fra mig. Jeg ved ikke hvorfor. Jeg elskede kort meget højt.
Jeg har altid nusset om det, overclocket det og givet det en masse spil så det havde noget at lege med. Fik det det, en anelse for varmt, fik den noget køling. Den er aldrig gået varm omkring, som nogle uansvarlige ejere gør.
Men der skete noget forfærdeligt for ikke så længe siden.
Jeg havde, som en ekstra gave, i anledning af vores mærkedag, købt et peltierelement til dét. Og for at det ikke skulle føle sig generet af støj, var det oven i købet vandkølet.
Men jeg glemte, i et uopmærksomt øjeblik at tænde for pumpen, og kortet fik en hedetur af deminsioner.
Vandet inde i kølehovedet kogte, og jeg hørte ikke mit stakkels korts klageråb.
De brændte, åh det brændte. Min lille stakkel. Min øjesten... 'My precious'.
Jeg undskyldte mange gange for kortet, og lovede at det aldrig var sket før, og det kun ville ske denne ene gang. I første omgang tilgav kortet mig. Det tror jeg, men sidenhen har det ikke villet overclocke.
Jeg ved ikke hvad der var i vejen. Måske det var traumer fra den uheldige episode. Men vores forhold har aldrig været det samme. Jeg har endda forsøgt et smigre mig lidt ind med noget kompressor på CPU'en. Men det skulle jeg aldrig have gjort...
Kompressorhovedet ser meget op til sig selv, og dannede kondens... :l
Ikke godt. Jeg tror at mit grafikkort har været jaloux, for siden dengang har det teet sig som en umulig. Det har ikke villet overclocke. Hverken vand eller peltier har kunnet fjerne "barrieren".
Og så skete bruddet endelig.
Kortet forlod mig...
Det begik selvmord. Det eneste spor jeg fandt var en tyk røgduft af brændt SiO2. Jeg ved ikke hvad dette spor skal signalere. Men jeg ved at kortet er gået fra mig, for stedse...
Hva' skal jeg gøre? :(
Jeg ved, at jeg aldrig vil kunne glemme mit elskede Radeon 9800np@pro. Og jeg ved, at jeg aldrig vil kunne erstatte dette pragteksemplar af et grafikkort.
Jeg vil altid have det her, i mine tanker... men det er så svært Doktor. Åhh... det er så svært. Jeg føler mig så ene og alene uden dette kort.
Hva' er Verden til for, når man sidder med et fedt RD-setup, kompressor og dejlig vandkøling, når jeg ikke har mit elskede grafikkort.
Farvel min elskede! Jeg ved at du kan høre mig...
Har du et råd ohh, du viise doktor?
Kærlig hilsen - Den ulykkelige :(