Klorin eller wc rens i kølevæske?

Vandkøling d.  15. juli. 2004, skrevet af -eXo-
Vist: 513 gange.

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 16:31:25
Svar/Indlæg:
172/48
Syntes det ligner der er begyndt at dannes kalk på indersiden af mine slanger så jeg vil lige høre om der sker nogte ved jeg komme rlidt klorin eller wcrens (anti kalk) i vandet?

Væsken i systemet nu er 90% demi vand og 10% super cool (koori midl og kølings fremmer).

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 16:36:11
Svar/Indlæg:
10398/435
klorin tror jeg nu ikke hjælper.. du kan skylle systemet igennem med limelite.. men det skal påføres rent, så det hjælper ikke at putte det i vandet.

hvor har du købt Super Cool Kølervæske? er det den fra DOT Engineering? står og mangler noget til bilen da den løber varm :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 17:07:37
Svar/Indlæg:
4120/115
Pas nu på det ikke er noget der går i forbindelse med kobberet i kølehovedet... (har ikke så meget styr på kemi, men det ville jo være lidt nederen at ødelægge køle hovedet...) 😉

Men hvis du har brugt demiraliseret vand, så burde det jo ikke være kalk?

red_martians

Moderator
Tilføjet:
15-07-2004 17:35:22
Svar/Indlæg:
7881/1165
2# Ja det burde der være noget om :p
Nu er jeg jo luft-"haj" og ikke vand-haj, så ved ik så meget om det!! Men god pointe! :i

-eXo-

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 19:23:38
Svar/Indlæg:
172/48
der er sku nogte om demi vand og kalk.

Jamne så er det sku nok bare det super cool.

skifte slanger har jeg lige gjodrt idag det er nice samtidig lavede jeg eheim mod det HJÆLP MEGTE! jeg kan ikke høre min pumpe OVERHOVEDET nu før brølede den som en sulten kanibal på en slikfabrik.

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 20:13:10
Svar/Indlæg:
131/27
sorry for OT, men hvad laver en kanibal på en slikfabrik? skulle da mere være på et børnehjem eller så'n :)

BIO--DK

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 20:27:21
Svar/Indlæg:
81/3
Du må aldrig nogen sinde putte Chlor eller rengøringsmidler indeholdende chlor på hverken kobber eller aluminium... Du smadrer det lige med det samme...

Aluminiummet bliver helt hvidt og begynder at smuldre... og hvad sker der hvis fx går hul i en alu radiator... Vandpjaskeri inde i computeren, det er vist ikke lige det allerbedste ;)

jeg arbejder i øjeblikket som elektrikker på en fabrik hvor de bruger chlor til at rense og desinficere med, og nogle gange kan man se at det har sprøjtet op at vores kabelstiger som er lavet af aluminium. Det er ikke ligefrem noget de har godt af...

Kobberen kan bedre holde til det, men det ødelægger overfladen på det, og det skulle vist nok gå ud over varmeledeevnen, uden at være helt sikker.

Men hvis du kun bruger demineraliseret vand, så er der jo ikke kommet kalk i :00 Så det er jo nok ikke det du kan se...

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 21:36:40
Svar/Indlæg:
1604/60
Som #7 skriver så er klor ikke godt for hverken kobber eller alu, så det skal du holde dig fra ellers er det :x

Men måske lidt citron syre, hvis du vil fjerne kalken, eller eddike det bruges også til at afkalke kaffe maskinen, og den består jo af aluminium, i varme delen.

BOOOMER

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 22:48:42
Svar/Indlæg:
170/29
ikke for noget men vandet skal jo skiftes en gang i mellem...