Aquagate Arrived

Vandkøling d.  15. juli. 2004, skrevet af Tech Show
Vist: 247 gange.

Tech

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 18:25:27
Svar/Indlæg:
297/73
Hejsa,

Efter opfordring fra nogle stykker herinde ville jeg lige skrive et par ord ang. Coolermaster's nye vandkølings system.

Ja det blev jo så også juleaften i år 🙂 Det skulle man ihvertfald tro hvis man så mine øjne da fragtmanden stod med denne kasse i hånden, med den meget specielle lilla agtige farve CoolerMaster bruger.

Det er mit første vandkølings system, så min erfaring er self. herefter.

Jeg fik pakket kassen op, og må sige at jeg tror næsten jeg ville kunne smide den ud fra 4 sal og så gå ned for at samle den op, uden der ville være sket nogle med delene inde i emballeringen. Men jeg sprang nu alligevel den crash test over 🙂 Man er jo på SU.

Jeg er kun kommet så langt med systemet at det står på gulvet ved siden af min comp og kører test. Ville lige være sikker på det ikke lækker, det har det ikke gjort indtil videre.

Utrolig nem installation, ingen problemer der.
Til nogle modeller er leveret et netkabel med som på parts list siden i manualen ligner et 110V kabel, fordi den mangler transformator, eller hvad faen det hedder. Den er god nok, det er til EU standard, det fik jeg bekræftet af Ron i Holland, som sidder i CM's EU HQ. Ved ikke om alle fik fat i den, så den kommer også lige uden brug af fremmedordbog. Ron sidder i CoolerMaster's Europa Head Quarter.

Jeg fik det sat til, og hældt vand på, og det køre bare derud af. Det siger absolut ingenting på laveste fan speed (ud af 3 levels). Men håber aldrig jeg bliver nød til at sætte blæseren op på level 2 eller 3. Det er muligt at skifte blæseren ser det ud til.
Level 1 er silent totalt. level 2 begynder at blive moderat irriterende, og level 3, ja det lyder som en F16 jæger der letter lige ved siden af din stol.

Jeg har lagt nogle pics i min profil.

Ellers bare spørg så svarer jeg. Ellers mail mig eller PM mig.

jeg er alt i alt super tilfreds, og så ser hun lidt sød ud når hun sidder i mit CM stacker kabi.

~csspawn~

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 18:31:02
Svar/Indlæg:
72/5
ser da meget nice ud :) Jeg bryder mig bare ikke om store kasser liggende rundt om kabinettet, mit skal helst være indbygget :)

Tech

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 18:36:43
Svar/Indlæg:
297/73
#1 Det er lavet så det kan fungere både som internt og eksternt. Jeg har så valgt at mit efter test skal sidde i CM stacker i 2 stk 5,25" bays

Don

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 21:40:41
Svar/Indlæg:
644/8
hej Tech Show, jeg har overvejet at købe et kabi magen til dit, vil du ikke lige skrive hvad du synes om det?

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 21:50:52
Svar/Indlæg:
906/100
Det er et fedt kabinet og noget nice vand du har fået dig!
Hvor meget måtte du slippe for CMS overvejer selv det kabinet?!?

Tech

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 22:13:59
Svar/Indlæg:
297/73
#3-4, kabinettet er jeg utrolig glad for.

Det er mega fedt.

Stacker kan købes på www.shg.dk

Det er lidt irriterende at der er 15 skruer som skal skrues af for at tage den plade af som bundkortet sidder på. Men det er self. heller ikke noget der sker for ofte.

Design og style er virkelig gennemført.

Slide systemet til cd hd skuffer og lign. er ret fedt.

Noget mindre fedt er at floppy drevet kun kan monteres i den HD ramme som følger med. Hvilket medfører man ikke kan montere noget på de næste 2 pladser. Der skal man så lige sparke Holland afd. der hvor det gør mest ondt og få dem til at sende nogle bracket's til at montere floppy alene.

Som i kan se i min profil, kan CM heller ikke rigtig finde ud af at placere deres skrue huller rigtigt på Cooldrive 4. Men de arb. på at løse problemet.

Men kanon fedt kabinet, har intet fortrudt.

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 22:31:54
Svar/Indlæg:
1996/65
Kan lige tilføje til #5 ... at kabinettet er kommet til de fleste danske netbutikker omkring nu ...

http://www.edbpriser.dk/Listpr...
http://www.studiedata.dk/produ...

Og ja det er et nice Kabinet, hvis man kan li forvoksede miditower kabinetter ... og der er rigelig plads til faktisk talt alting ... :e

Se eventuelt også billeder i min profil ...

Don

Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2004 23:04:19
Svar/Indlæg:
644/8
har i den der "specielle" køler til det, og har i nogle kommentare ang den?

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
15-07-2004 23:08:22
Svar/Indlæg:
1328/55
forstår ikke helt hvordan du kan sige at du alt i alt er super tilfreds når du kun kommet så langt med systemet at det står på gulvet ved siden af din comp og kører test

Hvad med performance ?:(