Gainward PowerPack! Ultra/2600 "Golden Sample"

Diverse d.  16. juli. 2004, skrevet af Woodgnome
Vist: 1903 gange.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2004 04:53:04
Svar/Indlæg:
1888/560
Så er det første grafikkort baseret på NVidias Geforce 6800Ultra landet hos os og det er ikke et hvilket som helst grafikkort, men Gainwards absolutte topmodel med komplet vandkøling og håndplukkede chips for ekstra ydelse!

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:09:13
Svar/Indlæg:
3162/78
for satan det er bare lækkert. men 900*7,4=6660kr det er fanme mange penge. ka man ik få det uden pumpe og radi, det ville være fedt. 132xx point er dælme også en del fy for hulen.

men i skulle næsten prøve det i en FX53'er. så kunne det nok rykke tænder ud.

btw på den første side virker det lille link hvor der står her ikke!

Jakob1

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:12:20
Svar/Indlæg:
283/20
Lækkert kort, som jeg dog aldrig ville købe selvom jeg havde pengene. Så hellere en standard 6800 ultra med denne på:

Mere bang for the buck og sikkert i stand til at yde minimum det samme Gainwards topmodel.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 00:50:35
Svar/Indlæg:
1888/560
Nu er det desværre ikke alle der har råd til de systemer :(
Ellers havde jeg med glæde testet det på sådan en monstermaskine :e
Anyways, jeg har ændret linket. Man kan åbenbart ikke få lov til at lave links med HTML tags i vores lille manager uden at det bliver underligt...

Ved standardhastigheder (altså 400MHz på kernen og 550(1100)MHz på RAM), så yder Gainwards præcis det samme som AOpens, men nu skal vi jo lige tænke på at Gainwards netop ikke kører standard hastigheder og jeg har ikke engang kunne presse AOpens kort op på Gainward kortets enhanced hastigheder ved OC, så du skal være lidt heldig med de chips der sidder på kortet :)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 01:01:11
Svar/Indlæg:
2353/24
damn det er vildt det kort, syntes at det er fedt at producenten selv overclocker kortet fra starten af, det viser at de godt selv ved at det et kvalitetsprodukt de har lavet.

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 01:23:15
Svar/Indlæg:
527/21
Ret lige den her fejl: "Det endelige resultat blev altså 450MHz på kernen" på anden sidste side.

OG GIV MIG SÅ DET GRAFIKKORT! Din computer er slet ikke værdig til at teste eller overhovedet have det grafikkort sat i. :e

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 02:38:53
Svar/Indlæg:
1888/560
Fejlen er hermed rettet, men kortet får du ikke. Det er mit, MIT, MIIIIT!! (faktisk er det Gainwards og det er rigtig tralst :( )

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 10:09:43
Svar/Indlæg:
722/35
Sikke en dejlig computer man kunne få for 6700 kr.

Undskyld mit sprog, men 6700 kr. for et grafikkort det er sgu for åndsvagt ........ vorherre bevares. :00 :00 :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 10:56:03
Svar/Indlæg:
3640/1231
Ja det er for dyrt...

Men der findes jo også mennesker med rigtig mange penge, og de skal da have noget at bruge dem på :e

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:27:12
Svar/Indlæg:
722/35
Jamen det har du helt ret i, det kan jeg selvfølgelig ikke bestemme for dem. :l :00 :e

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 13:49:54
Svar/Indlæg:
1503/128
Totalt fedt kort!

kibidk>> Jeg ved ikke om det er åndsvagt hvis man absolut vil spille med fuld knald på alle detaljer - rent faktisk bliver det en MEGET større fornøjelse at spille, når man gør det på den måde.

For mig ser det lidt ud som om du kun skælder grafikkortet ud for at kompensere for dit eget x(

Din signatur er måske heller ikke verdens mest passende i disse fora, men det er jo en smagssag *LOL*

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 15:43:09
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg står lige on skalbruge 7000,- Er der nogen som vil købe en kone.... et par børn..... en hund.... en nyre... en testikel?

:e

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 15:53:44
Svar/Indlæg:
1604/60
Det er sgu da synd at de har testet den med sådan en lille processor, det giver jo slet ikke et billede af hvad kortet kan, hvis det bare bliver forsynet med en ordenlig mofo CPU ;) :e

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2004 16:35:02
Svar/Indlæg:
14079/622
->#12
prøver du at få ham til at sende kortet til dig ? :e:P;)

The

Chefredaktør
Tilføjet:
20-07-2004 17:50:11
Svar/Indlæg:
4741/1690
#10 + 12

I har fuldstændig ret - men på det tidspunkt vi havde kortet (en weekend) havde vi ikke andre muligheder ved hånden da kortet kom meget uventet.

Men vi har lavet en aftale med Gainward om at låne det igen og vil lave en opdate med en engineer samples af Intels nye LGA775 3,6 GHz som IKKE er låst - så vil vi clocke den så meget som muligt er.

Om ikke andet så viser Dantes test at det ikke er grafikkortet der sætter grænsen.

The Boss

spek

Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 18:52:52
Svar/Indlæg:
32/9
#11 Er muligvis interesseret.
Kan jeg få nogle specs evt billeder. ;)

vh Spek.

sorry for OT

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 20:49:33
Svar/Indlæg:
1888/560
Jeg vil da mene det giver et ganske godt billede, for det er ikke alle tests der er begrænsninger, se f.eks. dem hvor Gefoce 6800Ultra kortene rykker afsted med 2-3x så meget som FX5950Ultra og R9800XT...

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 23:15:29
Svar/Indlæg:
3162/78
#14 uhhh det glæder vi os nok til...

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
21-07-2004 09:55:54
Svar/Indlæg:
602/17
For saten da Bobby!

Vilderen kort!

BTW. Super artikel. Godt skrevet og udført ;)

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
21-07-2004 13:33:04
Svar/Indlæg:
722/35
#10 SuperflyDK

Jeg spiller aldrig og kommer heller ikke til det, for det vil jeg ikke bruge tid på - det livet squ for kort til. Det er bestemt ikke for at kompensere for noget som helst - hverken mit eget grafikkort eller andet.
Jeg skælder skam heller ikke grafikkortet ud, det kan jo ikke gøre for at det er blevet skabt, men derimod producenterne som åbenbart mener deres produkt er så mange penge værd.

He he, jo min signatur er meget passende, for det er jo netop ment som en (slags) provokation. Ikke fordi jeg vil generalisere, men hvis ikke der er hardwareræs igang herinde for hardwareræsest skyldså ved jeg ikke hvad det er - især på de kære grafikkort synes jeg ærlig talt, at folk virkelig lader sig rive med af producenternes evne til at skabe et behov, hvor der før ikke var et behov. ..... ligesom mobiltelefonen og sms og Mobil3 og jeg ved ikke hvad. Og så er det også mit indtryk, at mange anskaffer sig hardware bare for at have det. Jeg ville da såmænd også gerne have en P4 3.0 clocket til 4 ghz eller mere, men jeg synes bare ikke det er nødvendigt med sådan en maskine til det jeg har behov for.

Sat på spidsen kan man sige; er det virkelig nødvendigt med en 3.0 ghz til at skrive mails.

Helt fint for dem der bruger deres pc til noget tungt grafisk arbejde, og dem der bare må spille, men hvorfor bruge så mange penge på noget man måske ikke udnytter særlig godt eller ofte.

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
22-07-2004 00:40:18
Svar/Indlæg:
602/17
#19 kibidk

"Ikke fordi jeg vil generalisere, men hvis ikke der er hardwareræs igang herinde for hardwareræsest skyldså ved jeg ikke hvad det er - især på de kære grafikkort synes jeg ærlig talt, at folk virkelig lader sig rive med af producenternes evne til at skabe et behov, hvor der før ikke var et behov. ..... "

Nu spiller du jo ikke siger du - så fristes jeg til at sige - Hvad ved du så egentligt om det?

Nej der er ikke brug for et GFX som dette til at tjekke mails, men det er det nok heller ikke lavet efter.

Det er dyrt - ja for satme! Men det er en Ferrari også.

Man må ikke kører mere end 130km/t på motorvejen - men derfor kører vi jo ikke alle rundt i en Fiat 127 der skal ha vinden og solen i ryggen og nedaf bakke for at komme op på 100km/t på under 1 time.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2004 16:35:41
Svar/Indlæg:
722/35

Hvorfor skulle jeg ikke vide noget om det - man behøver da heller ikke køre en tur i en Ferrari og Fiat 127, for at vide hvilken der er hurtigst.

I øvrigt synes jeg ikke sammenligningen er særlig god, eftersom mange Ferrarier bliver købt fordi man ser meget vigtig ud, når man triller frem og tilbage hen ad rivierraren, uden andet formål end at blive set.

Grunden til at jeg ikke har et af de store grafikkort er først og fremmest fordi jeg ikke spiller, dernæst fordi jeg er bedøvende ligeglad om min comp scorer 20 point eller 20.000 point i 3dMark dit eller dat. Noget som mange går forfærdeligt meget op i med julelys i øjnene.
Og endelig så ser jeg ikke nogen grund til hele tiden at sætte penge til, bare fordi jeg skal følge med i strømmen af nyt hardware, når det jeg nu har opfylder mit behov - derfor synes jeg at hardwareræset er åndsvagt.

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
22-07-2004 17:19:38
Svar/Indlæg:
602/17

<I>"Hvorfor skulle jeg ikke vide noget om det"</I>
- Eftersom du siger du ikke spiller computerspil kan jeg ikke se hvordan du kan vide om der rent faktisk er brug for et kort som det der er testet her.

<I>" - man behøver da heller ikke køre en tur i en Ferrari og Fiat 127, for at vide hvilken der er hurtigst."</I>

- Næ. Men det var heller ikke pointen.
En Ferrari kan kører stærkt, men hvad hjælper det når man ikke må kører stærkere end 130 herhjemme.

Selvom man ikke må kører hurtigere herhjemme er der stadigvæk folk der anskaffer biler der kan kører over 200km/t.

Så hvis man skulle mene det samme om biler som du gør om computere er der jo heller ingen grund til at ha' andet i garagen end en lille pot der ikke kan en bønne.

<I>"I øvrigt synes jeg ikke sammenligningen er særlig god, eftersom mange Ferrarier bliver købt fordi man ser meget vigtig ud, når man triller frem og tilbage hen ad rivierraren, uden andet formål end at blive set."</I>

- Den er faktisk rimeligt god (synes jeg da selv). Jeg vælger kun at sammenligne hvor hurtigt de kan kører - ligesom du kun vælger at se på hvor lidt man har brug for dette GFX til at tjekke mails.

<I>"Grunden til at jeg ikke har et af de store grafikkort er først og fremmest fordi jeg ikke spiller, dernæst fordi jeg er bedøvende ligeglad om min comp scorer 20 point eller 20.000 point i 3dMark dit eller dat. Noget som mange går forfærdeligt meget op i med julelys i øjnene."</I>

- Det er en hobby. Hvis man skal se rationelt (dvs økonomisk) på en hobby ville der ikke eksistere hobbyer af nogen art. De er som regel skide dyre uden at gavne med meget andet end underholdning.

<I>"Og endelig så ser jeg ikke nogen grund til hele tiden at sætte penge til, bare fordi jeg skal følge med i strømmen af nyt hardware, når det jeg nu har opfylder mit behov - derfor synes jeg at hardwareræset er åndsvagt."</I>

- Der er da heller ingen der siger du <B>SKAL</B> købe det <B>NU!</B> Det bestemmer du jo helt selv. Det lyder som om du bliver tvunget til at købe det her kort. Hvem er det der nærmest tvinger dig til det??

Hvis man gerne vil kunne spille de allernyeste spil i høj kvalitet (max detaljer, FSAA, AF høj opløsning osv) bliver man faktisk nødt til at investere i noget der ligner det her kort.
Det er nitten at se 3 firkanter fise rundt på skærmen - med 13½FPS - hvis du forstår hvad jeg mener.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2004 20:09:22
Svar/Indlæg:
722/35

Jeg kommer sådan til at tænke på Gillettes reklamer for deres skrabere - det startede med et enkelt blad, men for at sælge mere "opdagede" Gillette lige pludselig at 2 blade gav den "absolutte perfektion" i forhold til konkurrenterne. Men så fik konkurrenterne også lige pludselig ud af at deres også skulle have 2 blade. Så fandt Gillette ved stor "forskning" lige pludselig ud af at der rent faktisk skulle 3 blade til at give den "absolutte perfektion" i forhold til konkurrenterne - og er de vel oppe på 4 blade eller noget i den stil......... behøver jeg sige mere - grafikkortproducenterne har åbenbart lært noget af Gillette.

Nå nu skal jeg nok lade være med at provokere dig mere. Jeg vil i stedet fortsætte med at iagttage mine 3 firkanter fise rundt på skærmen - med 13½FPS.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
22-07-2004 20:12:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Nu spiller du ikke, og derfor er du heller ikke i den målgruppe, nVidia mønter det gfx på ;)

Dog er jeg enig med dig mht. barberblade :00

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
22-07-2004 20:27:58
Svar/Indlæg:
602/17

"Jeg kommer sådan til at tænke på Gillettes reklamer for deres skrabere - det startede med et enkelt blad, men for at sælge mere "opdagede" Gillette lige pludselig at 2 blade gav den "absolutte perfektion" i forhold til konkurrenterne. Men så fik konkurrenterne også lige pludselig ud af at deres også skulle have 2 blade. Så fandt Gillette ved stor "forskning" lige pludselig ud af at der rent faktisk skulle 3 blade til at give den "absolutte perfektion" i forhold til konkurrenterne - og er de vel oppe på 4 blade eller noget i den stil......... behøver jeg sige mere - grafikkortproducenterne har åbenbart lært noget af Gillette."

- Du behøver ikke sige mere - men jeg er ikke helt enig med dig i at det er det samme hvad angår GFX producenterne.

Jeg kan da blot gentage mig selv når jeg siger at der ER et behov for disse kort HVIS man vil ha grafikken i de nyeste spil til at være på sit absolutte højeste. Er man ligeglad med det er det naturligvis ikke nødtvendigt. Det er jo så op til hver enkelt at vurdere hvad man vil bruge sine penge på.

"Nå nu skal jeg nok lade være med at provokere dig mere."

- Jeg føler mig skam ikke provokeret. Undskyld hvis det lyder sådan.

Jeg vil blot prøve så godt jeg kan at få dig og/eller andre til at se at der på et eller andet plan er mening med galskaben. Der skal under ingen omstændigheder herske den mindste tvivl om at jeg ikke selv ville ofre så mange penge på et GFX - muligvis hvis jeg tjente mange penge - men ikke som situationen er nu.

Du må også huske på at ihvertfald med CPU'er og GFX'er koster topmodellen altid mester-slanten. Det har det altid gjort. Og sikkert med god grund. Det koster det blege at lave disse kort (Udviklingen af kortet - ikke omkostningerne ved at producere det).

Desuden er det ikke 6700 for kortet alene - der følger jo også komplet vandkøling med til det. Det er heller ikke helt gratis. Plus det er håndplukkede komponenter.

Der er jo også en hvis mængde prestige ved at have det ypperste - ligesom du nævner med en Ferrari der bliver købt for det meste for at se smart ud.

"Jeg vil i stedet fortsætte med at iagttage mine 3 firkanter fise rundt på skærmen - med 13½FPS."

*LOL* :e ;)

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2004 20:55:15
Svar/Indlæg:
722/35

Husk så lige at du skal have vindue i kabinettet, ellers kan man jo ikke se kortet. :e ligesåvel som der skal være vindue i Ferrarien for at se føreren. Havde jeg faktisk ikke lige tænkt på før nu. :l

Bare rolig jeg kan skam også godt se menigen med galskaben. ;) Personlig interesserer det mig ganske enkelt ikke at spille længere.

Kan faktisk huske engang i 70'erne hvor vi købte vores første videospil, det var sådan en sort box med nogle tihørende små joystick. Her var der bogstavelig talt tale om nogle firkanter der fes rundt på skærmen, og så sagde det "bip" hvis man ramte den eller "bop" hvis man ikke gjorde. Det var det helt store dengang.

Ja det er selvfølgeli rigtigt der følger en del udstyr med det omtalte kort, og min største anke, hvis jeg lige skal sætte fingeren på det, er nok også stadig at jeg synes prisen er for høj. Med tiden vil prisen måske falde til lidt mere menneskeligt niveau, men til den tid er der jo nok bare kommet Geforce8200 eller hvad den næste kommer til at hedde, hvis man så vil følge med og have det bedste, så får man jo ikke glæde af at prisen falder. Men selvfølgelig er vi selv herre over hvad vi vil bruge vore penge til - ingen diskussion.

Jamen så tak for diskussionen, hvis det alligevel ikke lykkedes mig at provokere dig - men du får mig ikke til at ændre min profilunderskrift, den beholder jeg. ;) :e

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
22-07-2004 21:14:18
Svar/Indlæg:
602/17

"Husk så lige at du skal have vindue i kabinettet, ellers kan man jo ikke se kortet. ligesåvel som der skal være vindue i Ferrarien for at se føreren. Havde jeg faktisk ikke lige tænkt på før nu."

*LOL* Ja det må man nok hellere sørge for ;)

"Bare rolig jeg kan skam også godt se menigen med galskaben. Personlig interesserer det mig ganske enkelt ikke at spille længere. "

Det er også helt fint. Det er mig også fuldt forståeligt at man ikke vil give så meget for noget man ikke synes man har gavn af. Det gir sig selv.

"Kan faktisk huske engang i 70'erne hvor vi købte vores første videospil, det var sådan en sort box med nogle tihørende små joystick. Her var der bogstavelig talt tale om nogle firkanter der fes rundt på skærmen, og så sagde det "bip" hvis man ramte den eller "bop" hvis man ikke gjorde. Det var det helt store dengang."

Hehe, ja der er sket meget siden dengang.

"Ja det er selvfølgeli rigtigt der følger en del udstyr med det omtalte kort, og min største anke, hvis jeg lige skal sætte fingeren på det, er nok også stadig at jeg synes prisen er for høj. Med tiden vil prisen måske falde til lidt mere menneskeligt niveau, men til den tid er der jo nok bare kommet Geforce8200 eller hvad den næste kommer til at hedde, hvis man så vil følge med og have det bedste, så får man jo ikke glæde af at prisen falder. Men selvfølgelig er vi selv herre over hvad vi vil bruge vore penge til - ingen diskussion."

Ja det er skruen uden ende! :00
Jeg mener også selv at det er en "lidt" hamper pris.
Heldigvis kan man da købe et næsten magen til for knap så høj en pris. Det er nok ikke helt så hurtigt, men tæt på og heller ikke med vandkøling - men har man vandkøling i forvejen er det jo ingen problem.

"Jamen så tak for diskussionen, hvis det alligevel ikke lykkedes mig at provokere dig - men du får mig ikke til at ændre min profilunderskrift, den beholder jeg. "

Selv tak ;) Der skal meget mere til for at provokere mig ;)

Din signatur har jeg skam ingen problemer med ;) Behold du bare den.

Jeg vil da give dig ret i at det er "lamt" at købe det nyeste bare for at have det. Har man ikke noget at bruge det til ville jeg heller ikke mene det var et alt for smart køb.

Der sparker jeg så nok mig selv lidt i nossen - eftersom jeg har så ivrigt forsøgt at sammenligne det med en smart bil man køber blot for at se cool ud. Men når alt kommer til alt er det selvfølgelig heller ikke helt det samme. Men alligevel kan biler og computer på mange måder sammenlignes.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2004 06:53:37
Svar/Indlæg:
722/35

Kan i øvrigt godt lide din signatur! 8) Har selv haft et par, dog ike DC-15 men AT-80. Der findes næppe mange andre højttalere der rummer så stor underholdningsværdi som Cerwin Vega. :p 8) :e

Til gengæld brydr jeg mig ikke om farven på din mus........
Men ehhh øhh, det er jo selvfølgelig en helt anden diskussion. :e :e :e

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2004 11:41:39
Svar/Indlæg:
602/17

Jamen tak skal du have :e

Jeg har MEGET sjov med de højtalere! Især efter jeg har fået en NAD216THX så den og 319'eren er brokoblet og trækker hver deres højtaler.

Jeg har store planer om at skifte min mus ud med en nyere model (MX300 mener jeg den hedder) - den er sort og sølv farvet. Passer bedre med mit keyboard og den TFT skærm jeg snart køber. ;)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
23-07-2004 17:38:21
Svar/Indlæg:
3162/78
#29 MX300 er lille og grim tror du ik det er en MX500 :)

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
23-07-2004 17:58:47
Svar/Indlæg:
602/17
#30 Nej det er faktisk en MX300. Jeg synes nu den ser OK ud. Det er en nyere udgave af den jeg allerede har, som jeg er ganske tilfreds med. Den ligger godt i hånden men den nyere er meget mere præcis. Og så passer farven på den en hel del bedre.

Nu jeg lige ser mig lidt omkring tror jeg faktisk også jeg skal ha skiftet min mousepad ud. Den er vist mere end 10 år gammel. Så er det vist på tide den må lade livet.