NTLDR Mangler efter jeg har brugt Drive Image

Software d.  16. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 274 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2004 12:36:38
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lavet et image af min c: partition (der hvor jeg har XP installeret) med Drive Image 7. Jeg har så en backup partition d: hvor jeg har lagt dette image.

Jeg har så prøvet 2 ting med samme resultat:

1)
Formateret c: med min XP boot CD. Bootede op på min Drive Image 7 CD og valgt at restore mit image fra d: på c:. Når den har gjort dette (har sat flueben i noget med at Boot OS) og jeg genstarter får jeg følgende fejlmeddelelse:
"NTLDR Mangler".

2)
Har XP installeret på c: og vælger i XP gennem programmet Drive Image 7 at restore det image jeg har liggende på d:. Den beder mig så om at genstarte og boote op på drive image CD'en. Dette gør jeg og når den er færdig med at restore og genstarter får jeg igen fejlmeddelelsen : "NTLDR Mangler".

Det er som om at det går meget godt med at installere det image jeg har på d:, men når man skal boote ind på den så går det galt! Hvordan får jeg adgang til mit nyligt installerede XP image?

Mvh
Johs

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
16-07-2004 12:41:35
Svar/Indlæg:
6052/189
efter du har gjort en af disse ting, skal du smide din xp-cd i, og boote op på den "dos" der findes på cd'en.. kan ikke huske hvad og hvor man vælger, men den findes.. tror det hedder genoprettelses-konsol, eller lignende..

og så skal du rode lidt med kommandoerne "fixboot" og "fixmbr"...

*correct me if wrong*

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
16-07-2004 12:42:46
Svar/Indlæg:
734/32
måske dette kan hjælpe
http://www.webopedia.com/TERM/...

tager intet ansvar :00