Digital Kamera m. Webcam

Diverse d.  16. juli. 2004, skrevet af System
Vist: 200 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
16-07-2004 21:09:02
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej drenge og piger

Er der ikke nogen som har noget info ang. et godt og billigt digitital kamera, der også har en web-cam funktion så jeg er fri for at invistere i begge dele :P det skal ikke være alt for dyrt, tænkte MAX 1000 kr.

God weekend! =)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 11:37:57
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Når det er i "den" prisklasse, så er det, for mig, "enten eller". Så køb enten et digitalt kamera eller et webcam.

http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Virkelig elendige kameraer, og mindst lige så meget til grin når det gælder webcam.

Jeg ville foreslå dig et ordentligt webcam. Som så leverer rigtig gode billeder. Mange webcams kan bruges som kamera. Jeg ville foreslå det her: http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Det leverer sublime billeder. Både som webcam, men still-billede funktionen er altså også rigtig god.

Så vent hellere lidt, og køb et ordentligt kamera. Det kan gøres for kr. 1.500-2.000,- ;)

Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 15:11:57
Svar/Indlæg:
3162/78
de havde det lille der i aldi til 500kr, men det var jo kun en uge.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 16:42:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Så køb et digi-cam.

Grunden til at jeg foreslår dig netop det webcam er netop, at det kan levere rigtig gode billeder. Både 'motion', men også 'still'.

Men så må du gøre op med dig selv hvad der er det primære formål med cam'et.

Jeg har TV-kort i min computer, og jeg kan, via compositestik, både bruge et rigtigt kamera og mit digi-cam som webcams. Jeg vælger dem bare som input-devices, og det er lig et rigtig godt billede.

Men skal du have kameraet med dig, så skal det være et digi-cam. Der er ikke andet for.

Specielt når du skal skyde fester, så er kameraets kvalitet faktisk ret essentiel.

Der skal gerne være en god/hurtig lukker på, da billerne nemt kan blive forvanskede (man ryster lidt, eller rykker lidt i kameraet). Det skal have gode kontrastforhold osv. osv.

Uden at vide det, så sætter du "høje" krav til kameraet. Køber du et "kamera" til kr. 1.000,- der samtidig fungerer som webcam, er du ikke bedre stillet end med et indbygget kamera i en/din mobiltelefon.

Nu siger jeg ikke at du skal købe et TV-kort, for at kunne bruge dit kamera som webcam.

Men overvej lige om ikke du vil ofre lidt mere, og så få den funktion med.

Selvom det i startet "kun er til sjov", så bliver det hurtigt mere seriøst, og så ærgrer du dig over, at du ikke købte noget bedre fra starten af.

:)