Min opfattelse er at ATI kortene har en noget bedre kvalitet på TV-out, ihvertfald i forhold til Nvidia's. Men jeg har stort set kun prøvet med originale ATI kort, så jeg skal ikke kunne sige om kort der ikke er produceret af ATI selv, også kan levere den samme kvalitet?
Dog har jeg lige lavet et video kabel til en af mine kammier, som har et super billigt Radeon 9600 kort, kan ikke lige huske navnet på det, men for satan hvor er kvaliteten god på den udgang (det skulle man jo ikke tro 😉 ) Men det kan jo også meget vel ha noget med kvaliteten på kablet at gøre, men bare i bund og grund ser det hamrende godt ud, minder om en halv dyr DVD afspiller!
Hvis der er nogen der er interesseret så kan man selv lave et video kabel til rimelige penge, istedet for de lakridser man bliver prakket på nede i fona osv.
Ganske enkelt så tager man bare noget RG59 coax kabel, af en hæderlig kvalitet, og 2 stk. gode phono stik 😉 meget enkelt og det kabel jeg lavede på 5m. stod ham i lige knap 200kr. så det er sku ikke dyrt synes jeg...
(Der er self. også S-Video udgangen, men det er lidt mere kompliceret ang. kabling...)