Digidice pro/cons

Diverse d.  18. juli. 2004, skrevet af abefyren
Vist: 310 gange.

abefyren

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 17:47:11
Svar/Indlæg:
67/17
tja overskriften siger lidt det hele. har læst diverse reviews af den, men ville også gerne høre om nogen herinde har erfaringer med den, og jeg vil både høre de dårlige og gode ting.

Fuse

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2004 18:13:22
Svar/Indlæg:
120/29
Pro:
Nem OC
Nem installation

Cons:
Larmer
Bliver let varm
Larmer

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 18:17:00
Svar/Indlæg:
1494/10
#1 Hehe ja... Hvilke mobo er ikke nemme at oc med og nemme at installere på??

Men ja hvis det er det eneste gode ved sådan en, så gider jeg sq ikk ha mig sådan en :P

/AphiX

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2004 19:41:52
Svar/Indlæg:
481/150
Jeg har selv en, og der er selvfølgelig både negative og positive sider.

Det er forholdsvis nemt at installere hardware i den, men jeg har nu prøvet dem der var nemmere.

Den er større end de fleste barebones på markedet, så der er lidt mere plads i den. F.eks. kan der sidde to 5.25" drev i den.

Den er nem at modificere, og det skal man også gøre for at komme af med de varme problemer den giver. Det er en ringe CPU køler der er med, og generelt ringe CPU køling.

Jeg synes ikke den larmer så meget, det er bare et spørgsmål om at bruge nogle andre blæsere end dem der følger med. ABIT har ikke sans for lydeløshed hvad angår DigiDice.

Der er ringe airflow muligheder, dem skal man selv lave.

Kan sige nogle flere ting, men det var vist de mest åbenlyse...

Terle

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2004 21:09:25
Svar/Indlæg:
145/36
Hep hey mester

Jeg er enig i, at den larmer, men jeg er ved at forsøge mig med vandkøling. Som sagt skifter du et par blæsere er du allerede langt i den problemstilling.

Jeg syntes det er cool, at der er et display maskinen. det gør det dejligt overskueligt, at følge rpm på diverse blæsere, samt cpu og sys temp.

Der følger fjernbetjening med, men jeg har ikke fået alle funktioner til at virke endnu. Jeg ved ikke om softwaren er ok eller om det bare er mig, der er lidt fatsvag. :e

Jeg kan ikke blive enig med mig selv om 2 drive bays er godt eller skidt. jeg har både dvd-drev og et brænder-drev isat, men kan faktisk sagtens nøjes med en dvd/brænder-combo. ift til at vandkøle skidtet, så giver det plads til lidt vandkøleisenkram, når jeg når der til.

Jeg syntes, at onboard lyden er rigtig dårlig. eks. når jeg ruller med musescroll, så støjer det i mine ellers udemærkede senheiser headphones.

Der er rimelig med oc muligheder. dog syntes jeg 5-trins presetclocking er overflødig, da det er sjovere at pille selv. smagsag seføli ;)
kunne også godt bruge en slags clockgen til is-50 bundkortet, men det må jo komme en gang.

...........iøvrigt kanon lækkert, at dicen bliver diskuteret og vurderet.
jeg savner lidt en kowlegde database om digidice. men det her er jo en start.

Det kunne være fedt, hvis dice-ejere ville modtage en invitation i messenger fra hinanden, så man havde en række folk, der kunne hjælpe hinanden med dice-probs....bare en ide
:i

mvh
terle

Terle

Superbruger
Tilføjet:
18-07-2004 23:44:20
Svar/Indlæg:
145/36
UP...up....up

Nogen dice-ejere, der vil joine en support-gruppe via messenger?

-terle

abefyren

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 00:04:26
Svar/Indlæg:
67/17
ok tak for de mange svar.
Nu sidder jeg bare og tænker over at i siger at den bliver hurtig varm og at det er en dårlig cpu køler der følger med, men er pladsen ikke meget lille så det bliver svært at putte en anden cpu køler i?

En anden ting er at be@vis siger at man bliver nødt til at modificere den for, at komme af med varmen. kan du ikke lige fortælle mig hvad denne modification indebærer?