Varmeproblemer i dette system.

Diverse d.  18. juli. 2004, skrevet af fs-manden
Vist: 201 gange.

fs-manden

Overclocker
Tilføjet:
18-07-2004 21:26:34
Svar/Indlæg:
1/1
X Hejsa.

Først lidt om mit system :

Athlon 3000+ Box, MSI K7N2G-ILSR (NForce 2 333MHz), 2*512 Mb PC2700 RAM,Sapphire ATI Radeon 9800 Pro 256Mb, 160 Gb Maxtor 7200rpm Fluid, 60 Gb Maxtor DiamondMax Plus D740X 7200rpm,Chieftec Matrix med NoiceControl Fleece og PAPST cooler 8412 N/2GLE.

Jeg har nogle varmeproblemer med dette system.
1. Det ser ikke ud til at køleren på chipsettet kører rundt. Og der er ikke nogen mulighed for at justere settings i BIOS til at styre det stik, der sidder på motherboardet, beregnet til en køler.
2. Jeg kan ikke få min PAPST kabinet-køler til at køre. Jeg har en ledning, der tager strøm fra en af ledningerne til harddisken, men da jeg ikke har nogen termostat tilsluttet, kører den ikke. Jeg tror at jeg kan hotwire termostatledningen til minuspolen, og få det til at køre, men er det rigtigt ?

Derfor kører jeg KUN 133MHz på bussen, skønt både CPU og bundkort kan køre 166MHz. Kabinettet har jeg ikke kunnet montere den ene side på, da det ellers vil blive for varmt med det samme. Dermed er fordelen ved NoiceControl'en ligesom væk, ikk' ?

Er der nogen, der kan hjælpe mig i den rigtige retning, så jeg får det optimale ud af min maskine, så ville jeg blive glad.

M.v.h.

Henrik.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 21:45:22
Svar/Indlæg:
3799/43
velkommen kan se du er ny her
1. send bundkortet til rma det skal kører konstant..
2. efter som du vil installere kabinet blæser er det jo fino de fleste lyddæmpt kabinettet isolere varmen og derved blir det hele lidt varmere..
3. ville nok også finde en bedre gfx køler hvis kortet blir alt for varmt..
4. Gul + nærmeste sort = 12v prøv at smid stikket ene der i (rød = +)

fs-manden

Overclocker
Tilføjet:
18-07-2004 23:36:27
Svar/Indlæg:
1/1
Ledningen til PAPST-blæseren er en færdigkøbt 'strømtyv til 5,25" strømstik til intern blæser'. Problemet er at der kun er to ledninger tilsluttet stikket, mens der er tre ledninger på blæsersiden. Af et strømskema kan jeg læse at det er termostat-føleren, der skal sidde på den sidste ledning. En sådan har jeg dog ikke. Derfor vil jeg gerne vide om jeg kan/skal hotwire noget for at omgå termostat-styringen.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2004 23:43:49
Svar/Indlæg:
3799/43
ehm den ene er blæser rpm aflæsnings kabel den skal man bare ignorere..