Resevoir med dyk-pumpe i

Vandkøling d.  19. juli. 2004, skrevet af MLAonWater
Vist: 249 gange.

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 12:51:51
Svar/Indlæg:
202/8
Jeg mangler en beholder som jeg kan bruge som resevoir hvor pumpen kan ligge ned i.
Den kan godt være i en 1½ L. cola flaske, MEN den kan ikke komme derned. Det kan den så godt, men så er den ikke længere tæt.
Kom med et forslag til en vandbeholder hvor en harddisk kan komme ned i (kan en hdd komme derned kan min pumpe også).
Den skal være tæt og have en out-studs og 2 in-let.
Jeg har selv tænkt på at bore de 3 huller og så bruge en lim-pistol til at gøre det tæt omkring slangerne, men hvilken beholder har et låg der er stor nok og som kan slutte tæt. altså ikke bare som en Tupperware, men ORDENTLIGT tæt.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:02:52
Svar/Indlæg:
2664/97
Har du tænkt på selv at lave det med noget plexiglas og silokone? Tror ikke det er så svært hvis man kan lidt med hænderne, og det kan heller ikke koste så meget. man kan sikkert få pladerne hos en glarmester, de størelser smider de jo alligevel ud ;)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:06:38
Svar/Indlæg:
6624/113
Som du selv nævner - en tupperware ting...?

Ellers har brinck.dk f.eks en masse monteringskasser med gummitætning i kanten. Lidt boring og montering af studser, så spiller det da... ;)

Lynge

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:06:39
Svar/Indlæg:
485/57
hvad med en plastik kasse hcor der har været is i? De kan da fåes ret store, og efter man har spist isen kan den fint bruges som reservoir

MLAonWater

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:11:30
Svar/Indlæg:
202/8
Tja, ok forslag.
Det der silokone... bliver det stabilt nok?

tupperware, is-kasse.... tja, jeg tror ikke at de er tætte nok... nu har jeg jo en lille datter og 2 katte... og det var ikke meningen at de skulle kunne sømme beholderen for vand. :00
Tænk på hvad der kunne ske hvis pumpen ikke fik vand... mens comp'en kører x(

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:57:07
Svar/Indlæg:
2664/97
4# Ja det skulle sagtens kunne holde det, du kan også købe sådan noget silikone der er beregnet til at kunne tåle vand, men ved dog ikk hvad sådan noget koster. Men skulle sagtens kunne virke siger min svorger som var i lære som glarmester :D

DragonOne

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:29:46
Svar/Indlæg:
240/44
du skal have fat i det der hedder glas-silikone eller akavriesilikone... det er transparent.. har brugt et par tuber af det efterhånden..

men det er ikke helt nemt med at lave det med plexi og silikone - har prøvet et par gange nu - du skal sørge for, at du har noget til at stive hjørnerne (og dermed samlingerne) af med, med mindre du kommer op i en tykkelse på plexiet, så du kan bruge skruer - dvs. en godstykkelse på 8-10mm.

Husk at lade silikonen tørre i ca. 24 timer, så du er sikker på, at det er hærdet.... :)

men ellers - som Sajmon foreslår i #2 - så er du mere sikker på, at det holder tæt ;)