Øv, dårlig behandling af SHG

Diverse d.  19. juli. 2004, skrevet af Ollegaard
Vist: 805 gange.

Ollegaard
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:17:28
Svar/Indlæg:
97/6
Min mor har købt en bærbar computer i 17" bredformat, og ledte efter en taske til den, og jeg anviste nogle forretninger på internettet som jeg ofte benytter. Hun fandt en Targus CN01 hos SHG, hvis indvendige mål passede til hendes computer.

Da hun fik den var tasken for lille. Målene passede ikke. Det er jo smadder ærgerligt, og hun ringede til butikken. Der blev hun mødt af en, der gav udtryk for at være ligeglad - hun kunne bare sende den tilbage. Med hensyn til de forkerte oplysninger på deres hjemmeside, ja så kunne hun jo have undersøgt hos Targus først?! Da er det, at jeg mener, at kæden hopper af. Nu påstår vedkommende, at det faktisk er min mors egen skyld, at hun får en taske der er for lille, da hun jo bare kunne dobbeltchekke deres oplysninger.

Ingen beklagelse fra deres side. Jeg gad vide, om deres data bliver ændret for den vare, eller om de lader det stå.

Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:22:21
Svar/Indlæg:
1321/45
Jovist er det træls at få noget forkert.

Det er da også træls at forhandleren virker lidt ligeglad...

Men lad det nu IKKE blive en flame-tråd, for det kan jo være, at det var eleven din mor havde fat i, og han havde en dårlig dag?

Hvad du måske skulle finde ud af, er om man på én eller anden måde, kan tvinge butikken til at holde din mor skadesløs (jeg mener her portomæssigt, som normalt er forbrugerens problem)



rever
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:44:48
Svar/Indlæg:
454/31
Hm... Hvis jeg havde stået i den situatuation, så havde jeg svinet ham til 8)
Jeg kan ikke ta sådan noget! Det er ikke hans skyld, men derfor skal han da ikke virke ligeglad! Så må han jo finde fejlen og sende en ny taske istedet, hvor shg så betaler portoen!
Men har nu ikke haft dårlige eafaringer hos shg.dk, men det kommer nok engang, ikke fordi jeg håber det, men jeg synes der er ved at være en del kritik omkring shg....

Over & Out



NoNameNoFame
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:49:13
Svar/Indlæg:
156/19
Kunne det have noget af gøre med SHG´s efterhånden ret store andel på markedet????



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:54:15
Svar/Indlæg:
846/74
Det er selvfølgelig træls, men man høre ALDRIG om de gode oplevelser man har haft med et firma.

så derfor kan jeg kun sige, at når JEG har handlet med SHG.dk, Har jeg kun haft positive oplevelser. Endda med RMA sager.

Jeg synes ikk at der er nogen grund til at lave sådan en tråd, og #0 ja, det er selvfølgelig træls, MEN VÆRRE ER DET HELLER IKKE.

Det er menneskeligt at lave fejl. OG dermed kan man godt TILGIVE et firma, for at lave en enkelt fejl, af og til.. Det kan jo være det er en svipser..

/archos



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:59:22
Svar/Indlæg:
2676/147
Hey.

Vil bare lige indskyde at SHG.dk IKKE er et sted jeg handler mere.

For at gøre en lang historie kort, ja så skulle jeg altså betale kr. 2100 mere end hvad der stod på deres hjemmeside.
Jeg stod ansigt til ansigt med expedienten da han sagde " det bliver lige 2100 mere"
Min ven kendte en der havde være ansat der, og sagde at de ofte gør det nummer, med at snyde penge ud af folk.

Vi ringede til ejeren af SHG.dk og fik vores kr. 2100 tilbage, efter en lille skide balle til ham!

Ingen SHG.dk til mig! :i

Out



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:01:03
Svar/Indlæg:
846/74
#5 lyder klamt... men så kunne du bare skride fra butikken, og lave varen ligge :l



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:01:34
Svar/Indlæg:
4338/142
SHG.dk er klart det internet baserede firma, jeg har mest tiltro til af alle 8)



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:01:46
Svar/Indlæg:
297/73
Jeg vil også sige at jeg kun har haft positive oplevelser med SHG.dk OGSÅ med RMA sager.

Fortrinlig service og info.

Men såfremt at der under den pågældende taske har været oplyst forkerte mål. Så syntes jeg klart at shg.dk må vise noget good-will og sende en med de rigtige mål uden at i skal klantres for porto, hverken den ene eller anden vej.

De har sikkert skrevet et sted på siden, at de tager forbehold for trykfejl og lign. Og med det, kan de jo som jeg ser det, ikke juridisk holdes til ansvar for det, men mener der må komme noget good-will på scenen fra shg.dk's side af.

Men som sagt, har kun haft positive oplevelser med dem.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:03:10
Svar/Indlæg:
2664/97
3# nejd et har det ikke!!! Uanset om man har monopol så skal man give god kundeservice og være behjælpelig. Det andet holder ikke.. "du kunne bare have tjekket...." Den slags ligger lagt under det jeg ville finde mig i hos et firma!!!

4# Nej, folk skriver ikke om de gode ting, men det er også fordi man forventer at det bare skal gå hurtigt og smertefrit igennem. Og hvis ikke det gør det så er det en dårlig handel!! Og jeg har det da også lidt på den måde, men hvis et firma laver en fejl, men retter den så hurtigt som mulig så synes jeg det er godt, og god service. Et eksempel jeg har fra studiedata. De glemte at sende mig min pumpe med de andre ting jeg bestilte, jeg ringede og sagde det, og de beklagede, og dagen efter lå den der, og de betalte selvfølgelig. DET er service. Det burde SHG også gøre i denne situation, da de skide 50-60.- ikke betyder en skid for dem, men for en forbruger er det måske en del:00 også har de givet en god service, og vist de interessere sig for at have glade kunder istedetfor 0#'s mor nu sidder og er sur på dem, og føler sig uretfærdigt behandlet, og det kan jeg sku kun give henden ret i!



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:03:42
Svar/Indlæg:
297/73
#5 det lyder vildt.

Jeg har prøvet det omvendte. Jeg har tværtimod fået penge tilbage, fordi varen efter bestilling var faldet i pris.



McTBeer
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:08:29
Svar/Indlæg:
361/82
Hvis den er bestilt over internet så har du jo ifølge forbrugerstyrelsen 14 dages fuld returret. Det vil sige at du kan kræve alle penge tilbage indenfor 14 dage hvis du fortryder dit køb.




Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:13:04
Svar/Indlæg:
846/74
Som tidligere sagt skriver SHG, at de ikk vil tage ansvaret for fejl på deres side, og de linker somregl også til producenten , SÅ man kan tjekke det nu også er iorden.

SHG, er det firma jeg handler mest med, efter Inter-data, og jeg er altid tilfrreds med SHG. ( og INter-data )

Hvis jeg du skal holde mig lidt til tråden, så vil jeg da gerne svine befro til.
Jeg bestilet et FX kit til Mach II, og de sendte et til socket A. Så ringede jeg til dem, og ville have mit FX kit, men de sagde jeg havde bestilt den forkerte vare hos dem.. Det kunne jeg så bevise jeg ikk havde, pga et Schreenshot af ordrebekræftelsen ( ikk den på mailen )
I ordrebekræftelsen på mailen stod der socketA, det vil sige at de har ændret min ordre, da de åbenbart ikk havde nogle FX- klit alligevel.. Så jeg ahr brugt min returret, hvilket de ikk er så hurtige til..

/archos




Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:13:52
Svar/Indlæg:
772/50
#5 :| ok sygt, #1 hmm ja syns deres butik virker så "krummy" hehe meget fint med at man kan trække et nummer og det hele men sja så stiller man sig hen og de er sq så bøvede at se på der bag kassen, kender en der var i praktik derinde, :| er sq heller ikke helt tryg ved at handle hos dem, de yder ikke ret god service mht. rma hvis man ikke har gjort alt perfekt, f.eks et bundkort med kølepasta på printet det ses jo det hedder en klud eller noget og så er den klar, nej ikke for shg der hedder det: vi bytter ikke!!, hehe og nok det fedeste det er en mail jeg har derhjemme fra en af mine venner som han fik da han skulle ha hans hdd som skulle sendes en torsdag så han kunne få den fredag, torsdagen fik han en mail om at de ikke kunne nå at sende den da deres ansatte så fodbold :D FFS. ingen tvivl billige priser, men man skal satme være forsigtig hvis man har noget defekt der skal byttes, fordi de bytter ikke hvis de kan blive fri og de gør hvad de kan fopr at blive fri :|



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:14:02
Svar/Indlæg:
2676/147
10# nice :P

Min sag var denne : Jeg havde købt en pc (i dele self ;) ) Og de passede ikke helt sammen.
Jeg smuttede så fra Aalborg til Århus en lørdag morgen for at få byttet mine dele til andre dele, som jeg havde fundet på deres side aftenen før, og skrevet ned på en sedel!

Da jeg så kommer derned, og aflevere varene skulle jeg betale 500 kr. for de nye ting i byttet (efter hjemmesidens priser), men i stedet bliver jeg bedt om at betale 2100 kr. jeg spørger hvorfor så meget, men får ikke rigtingt noget svar, og dum / needed som jeg er, betaler jeg!¨

Efter jeg har betalt får jeg så af vide at de ikke har ½ delen af de vare jeg skal ha, selvom det stod klart og tydeligt at de hade det på lager på ders URL aftenen før!

Som sagt fandt jeg så ud af at de ofte "snyder" penge ud af folk, og vedkommende der gør dette beholder selv de penge!

Det er hvad jeg kalder en dårlig handel og dårlig service :x

Tahiti



Ollegaard
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:16:12
Svar/Indlæg:
97/6
Jeg har heller ikke haft problemer med SHG før, og jeg regner heller ikke med, at det vil blive et problem, at sende tasken tilbage, men hun vil ikke spendere penge i porto for at få 225,- tilbage. Jeg er selvfølgelig ikke enig i hendes beslutning, men det er hendes valg.

Meeennnnn... jeg har handlet en del hos SHG, både mine egne indkøb og for familie og venner. De er nu rykket ned på min liste over forretninger. Hvis der er andre, der har den samme vare til ca. samme pris, så får de handlen.

"Du kunne bare have chekket hos Targus" - hvor ville jeg gerne have haft den samtale !!



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:17:16
Svar/Indlæg:
2676/147
#12

Helt sikkert Befro er MEGA lagsomme, men har ikke haft noget "problem" med dem.. de er bare røv langsomme :)

Tahiti



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:18:10
Svar/Indlæg:
2676/147
#15 hehe :P samme her :i



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:19:12
Svar/Indlæg:
846/74
#16 Mit problem er ikk lige pt at de er så langsomme i denne sag, men rettere at de siger at JEG, har bestilt den forkerte vare.. Ham sælgeren var nu heller ikk så stolt af situationen, da han modtog screenshottet pr e-mail :D



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:21:10
Svar/Indlæg:
2676/147
# 18 ok! Da jeg snakkede med Befro var det ang. en defect dvd afspiller! jeg fik en sælger der snakkede lige så godt dansk som jeg snakker polsk! det siger altå en del, taget i betragtning at jeg ikke kan snakke Polsk :)

Tahiti



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:22:27
Svar/Indlæg:
297/73
# 15 hehe



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:26:01
Svar/Indlæg:
772/50
hmm det der 2100,- trick hehe for fanden det er skide ulovligt :| det overasker sikkert ikke nogen men fuck, jeg tror jeg havde meldt dem hvis det gjorde det over for mig, det er satme så svinsk hehe.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:27:25
Svar/Indlæg:
2676/147
#21 det er det da også. Men tror sq helt ærligt ikke jeg ville have de store chancer for at vinde i denne sag... :l

Tahiti



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:33:02
Svar/Indlæg:
2353/24
vi skal have historien fra begge parter før den kan bruges til noget.

shg.dk er et stort firma (ene af landets største), og jo størrer firmaet er = flere ansatte = flere muligheder for mennekelige fejl.

personligt har jeg aldrig haft nogle problemmer ved shg.dk.

OT.
burde vi ikke snart få lavet en wine-forum (ordbog, tak!) her på siden :00 for der er ved være en del tråde som denne her.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:38:24
Svar/Indlæg:
2676/147
#23 måske :D



McTBeer
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:41:05
Svar/Indlæg:
361/82
Jeg handler aldrig ved shg de har den ringeste service. Meget dårligere end Midtdata's.
Den bedste service synes jeg man får ved Prcdata.dk



Archos
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 15:09:51
Svar/Indlæg:
846/74
nej, intere-data, er verdens bedste :e :e :e



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 16:12:35
Svar/Indlæg:
772/50
#23 syns det er meget respektløst at kalde det her for whine. der er mange der kan bruge info'en i denne tråd til noget. når de er så store burde de også ha råd il en afdeling der tager sig af servicen, jeg tror ikke shg er tæt på at være en af de største, de har en stor omsætning ja men hvis de var så store ville man også kunne se det, tror de større er dell, computer city eller sådan noget og dem der.



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 16:19:30
Svar/Indlæg:
772/50
jeg handler helst hvor der er billigst :D og så sørger jeg for at ikke at ødelægge mit HW :D. men hvis jeg skulle være sikker så ville jeg da handle i den butik jeg arbejder i :D må ´nok hellere lade være med at nævne navn :r nej men et sted hvor priserne er godtnok lidt høje i forhold til andre, men jeg ved så også at servicen er i top :) de er ikke bange for en klat kølepasta :P



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 17:06:45
Svar/Indlæg:
6531/410
personen der har taget tlf ved shg kan være glad for Per fra SHG
ikke har hørt det

prøv at send en mail til per@shg.dk og forklar din oplevelse

så er jeg ganske sikker på du får et helt andet svar.



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 17:08:22
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #29

Hvem er Per? en frækkert? :)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 17:17:28
Svar/Indlæg:
6531/410
#30

meget seriøs indlæg

det er bossen



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 17:21:21
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #31

Jeg vidste faktisk ikke hvem Per er..



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 17:41:24
Svar/Indlæg:
2353/24
#27
jeg kalder det at whine, når man opretter en tråd som denne, han stiller jo ikke engang et spørgsmål (f.eks. hvad skal jeg gøre?). I mine ørere lyder det som han bare ville beklage sin nød, så jeg anseer denne tråd for formålsløst, for vi kan jo ikke hjælpe ham med noget som helst (udover at anbefale ham at bruge de 14 dages returret).

dette er bare min personlige menning.



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 18:50:48
Svar/Indlæg:
6531/410
#33
kunne ikke være mere enig hvis alle der mente de er blevet behandlet dårligt et sted lavede en tråd ville der ikke være andet.

mpske man skulle lave en tråd når man er blevet behandlet godt ;)



Princemads
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 18:58:27
Svar/Indlæg:
13/3
Vil da lige komme med min RMA sag hos dem....

Kort fortalt sendte jeg en harddisk ind til dem som var gået i stykker og de havde garantien på den....

3 Uger efter modtager jeg en harddisk fra dem og glad som jeg er ved at ha fået den tilbage sætter jeg den i computeren hvor efter computeren ik gider noget.... Harddisken bliver kontrolleret i flere forskellige computere og konstateres DØD....

De har bevidst sendt mig en defekt harddisk tilbage for lige at se om jeg ville hoppe på den.... Men desværre.... Nu har jeg så sendt den harddisk til maxtor da jeg ik gider at handle eller snakke med det firma mere....

Det er sku for dårlig service at prøve at tage røven på folk på den måde....





EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 19:04:27
Svar/Indlæg:
4337/121
Jeg mener at hvis man er blevet dårligt behandlet af en butik så skal man gøre alt for at andre ikke køber noget der igen helst så mange at de må dreje nøglen om.

Regel nr:1 i en butik er at kunden altid er kongen også selvom kunden er et dumt svin og er den der har lavet fejlen.
Hvis man overholder den regel så vil det også resultere i flere penge i kassen i det lange løb og tilfredse kunder så man undgår episoder/tråde som denne.



JamesBond
 
Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 19:09:51
Svar/Indlæg:
67/5
Har handlet hos dem 2 gange (afhentning), ingen problemer der, det eneste jeg har at klage over er ventetiden.. satans osse man, første gang ventede jeg omkring 1½-2 timer for at få min mus til 220 kr. (Det skal siges hele butikken var fyldt med kunder, men alligvel.

For nogle dage siden var jeg derinde igen, næsten ingen kunder, men ALLIGVEL tager sq 10-15 min. for at finde min CPU+RAM inde på deres lager? sig mig, er det en jungle de render rundt i derinde siden det tager så lang tid :D

Nææ nej, den bedste service jeg har oplevet er hos Multimedieexperten, de finder ens varer hurtigt og ingen brok med dem. Var også inde hos den for nogle dage siden, han var godt nok flink og glad ham bag desken, sådan noget kan tiltrække en til forretningerne :p Bare lidt synd mit EPoX mobo ikke er på lager (i ved nok hvilket jeg snakker om :D) må være andre der venter på det.



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 19:10:55
Svar/Indlæg:
4337/121
#35 når du køber hardware så køb det kun hvis det er i ubrudt ambalage.
Hvis jeg havde fået en hd retur som ikke var forsejlet ville jeg ikke engang tjekke om den virkede jeg ville bare sende den tilbage med det samme da jeg ikke mener at en varer der kommer i åben tilstand er ny



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 23:07:40
Svar/Indlæg:
2732/41
13# Den skal jeg have :p



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 10:37:57
Svar/Indlæg:
772/50
#33 det er da dumt sagt for fanden at du ikke kan bruge til noget tja synd for dig, vil du ha en kiks og et klap på ryggen? at du ikke føler det er et problem er nok synd for dig men uanset hvad så fortæller det her os noget om shg hvad de faktisk kan finde på, hvis du virkelig ikke føler at DU har noget at kunne skrive i det her så lad sq da være, at folk kan ha så ondt i røven over en træd det fatter jeg satme ikke det er jo en seriøs tråd for fanden!



Tech
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 10:58:56
Svar/Indlæg:
297/73
#37 Jeg tror ikke man kan beklage sig over det tager lang tid ved afhentning. Hvis man tænker på hvor mange varenumre der er.
Og jeg går ikke ud fra de har fuldautomatisk varelager.

Ham Per som bliver snakket om fra SHG, han er indkøbs chef. Han er helt kanon... han har mere end bare alm. forståelse for god kundeservice. Jeg får ALTID den bedste service ved ham.



jackthesniper
 
Overclocker
Tilføjet:
20-07-2004 12:38:10
Svar/Indlæg:
49/9
Jeg har ogs' fået mega dårlig behandling af SHG.dk...
Jeg købte en pc dernede og først så virkdede den ikk...
Så ordnede vi selv, men så blev vandkølingen utæt... så ringer man derned og blir mødt af nutthole der er fuldstændig ligeglad...
Nu bor jeg selv tæt på Aalborg eller tættere på Hjørring og man må ikk sende en pc til 15k til shg med posten, da der er 60% chance for at den blir smadret.... så vi kører derned med og så da den skal afhentes blir ham der skal hente den af en der gir ham skæld ud.... hvor rimligt er det?
Så kommer den hjem og man starter den op... det virker første gang men næste gang man starter op kan den ikk engang boote bios....
SÅ skal man ned med den igen og et par dage efter ringer en såkladt ekspert og siger: der er der ikk noget galt ed den den!.... så siger man så prøv at genstarte: jeg ka godt se der er noget galt med den.....
Ud af de 2 måneder den har været betalt har jeg kun haft den i EN UGE :x
ialt så har vi kørt over 1600 kilometer efter den komputer og så når man kommer derned får man skældud?! det kan da ikk være rimligt!
Men efter de nye regler har forretningen tre gange til at udbedre skaden og så kan du få pengene tilbage!
Så SHG kan bare vente sig.....



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 14:10:05
Svar/Indlæg:
1503/128
Det var da imponerende!

Jeg kan forstå hvis folk skriver en "hadetråd" når de lige er blevet bøffet for 10.000 kroners hardware hos en elendig forhandler - men at fyre sådan en tråd her af, over en taske til en bærbar, det er da lidt for meget!

"Jeg købte en liter sur mælk nede i den lokale forleden - jeg tror sgu' jeg skriver et læserbrev til BT!"



EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-07-2004 16:44:28
Svar/Indlæg:
4337/121
#44 Der er ingen der har tvunget dig til at læse denne tråd ;)



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
20-07-2004 17:54:03
Svar/Indlæg:
772/50
#45 hehe ;). det er jo ikke bare pga en taske det er måden de er på, uanset hvor meget det har kostet kan de satme ikke tillade sig at være sådan over for kunden