Samlet system til under 10K

Diverse d.  19. juli. 2004, skrevet af Frispark
Vist: 328 gange.

Frispark

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2004 13:27:51
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg er endelig fået "tilladelse" fra finansministeren (læs: min kone) til at invisterer i en ny computer, men hva' skal jeg købe???

Lidt om mine behov:

- Max budget: 10.000 kr.
- Primær brug: Office pakken, lidt spil og internet.
- Nætværk: trådløst sammen med min bærbare computer
- Internet forbindelse: bredbånd
- Skærm: fladskærm
- Farve: sort

Jeg er ikke den store erfaring med samling af computere så den skal være samlet.

Jeg har fra en af mine venner hørt at jeg skal kigge på Medion eller Fujitsa-Siemens og IKKE Acer eller Dell.

Jeg håber I kan lede mig på rette vej eller anbefale forhandler i Kbh. som ikke er ude på at tøge røveren på mig.

Cheers og tak for et godt forum!

Ollegaard

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:36:41
Svar/Indlæg:
97/6
Hvilke typer "lidt spil"? Hvis du kun køber ét spil på et år, men det er Far Cry, så kræver det noget af gradfikkortet.

En fordel ved en samlet computer, er som regel medfølgende Windows.

rever

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:39:26
Svar/Indlæg:
454/31
Tjah.. Jeg ved ikke rigtig hvad man har i mod Dell... En af mine kammerater har lige fået en dell, og den kører meget godt, hardware er godt kombineret.
Men Fujitsu simens, har jeg kun dårlige erfaringer med !

Sjovt nok "Jeg har fra en af mine venner hørt at jeg skal kigge på Medion eller Fujitsa-Siemens og IKKE Acer eller Dell. "
Det skulle have været omvendt, efter min mening...

Jeg vil varmt anbefale en Dell computer! Supporten er rigtig god (hvis man får brug for den, som man sjældent gør, hos dell)
Prøv at kigge rundt på http://www.dell.dk !
http://www1.euro.dell.com/cont...

Held og lykke med dit køb af din nye computer :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 13:41:11
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg kan kun være enig i #2. Dell er guf til rimelige priser - og man kan stort set sammensætte maskinen som man vil... Og så er den sort.. ;)

Frispark

Overclocker
Tilføjet:
19-07-2004 14:20:39
Svar/Indlæg:
2/1
Tak for svarene!
Jeg er ikke den store spiller vil nok primært bruge den til counter-strike og Fifa.
Vil jeg ikke få mere for penge ved at købe en ikke-mærkevare computer ift. Dell??

Ollegaard

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:27:45
Svar/Indlæg:
97/6
Mærkevarer er vel altid dyrere?! Jeg kan forstå, at man også får support hos Dell. Det går man næppe hos en eller anden billig net-butik, der bare siger rma.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:33:53
Svar/Indlæg:
2676/147
Er også helt enig med #2

Dell er skide gode maskiner til rimelige penge. men kan selv sætte skidet sammen som man lyster, og det er da en fordel, som de andre ikke giver :)

Tahiti

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
19-07-2004 14:51:27
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg vil nu anbefale at købe et samlet system, hos et af de mange internet-baserede hardwareforhandlere, da man somregel for meget mere for pengene, der skal man være opmærksom på at normalt ikke følge windows med.

en forhandler som shg.dk, midtdata.dk eller bj-trading.dk vil jeg mene er gode valg. det er desuden meget lettere at opdatere (HW-mæssigt) en sådan computer, da risikoen for kompilitets problemmer er langt mindre, end ved systemmer af et meget kendt mærke. det er ihvertfald min erfaring.

Remulus

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 15:22:10
Svar/Indlæg:
108/42
edb-mix.dk

guldknap

Superbruger
Tilføjet:
19-07-2004 16:20:04
Svar/Indlæg:
57/15
http://www.shg.dk/link.asp?got...

super pc til fornuftige penge, men husk hvis du går op i dit cs er en fladskærm ikke det bedste valg da den har nogle ms delay

Frispark

Overclocker
Tilføjet:
20-07-2004 09:25:01
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg siger mange tak for alle de gode forslag. Jeg tror det ender med at jeg køber et samlet system fra shg.dk eller midtdata.dk.

Jeg er ikke den store spiller, men kan godt bruge et par timer på det i weekenderne. Jeg har dog lovet kæresten af vi skal have en fladskærm da den ser "pænere" ud ;)